Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4208
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБондаренко, Ю. І.-
dc.date.accessioned2025-03-11T08:46:04Z-
dc.date.available2025-03-11T08:46:04Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.udc37.016:821.161.2-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4208-
dc.description.abstractВиходячи з того, що література є мистецтвом слова, автор статті вважає: словесно-образний аналіз має займати постійне місце в дослідницькій діяльності школярів і бути використовуваним як самостійно, так і в комбінуванні з іншими способами опрацювання художнього матеріалу. Один із варіантів такого комбінування – це дослідження мовної тканини літературного твору на основі його подієвої, композиційної та хронотопної структури. У статті підкреслено, що названий спосіб організації навчальної роботи дозволяє здійснити планомірне осмислення учнями ключових мовно-образний конструкцій, які беруть участь у формуванні змісту художнього джерела, є засобами характеристики його різних художніх сторін: сюжету, позасюжетних елементів (пейзажів, інтер’єрів, екстер’єрів), зовнішньокомпозиційних частин. Автор наукового матеріалу пропо нує використовувати своєрідні «карти-схеми», у яких мають бути відображені ключові семантично марковані словесні одиниці, що мають підвищену змістову та художньо-естетичну виразність. Він демонструє їх застосування у зв’язках із різними сюжетними та позасюжетними елементами, окреслює конкретні види діяльності (різні види читання та переказування, малювання й захист малюнків, «усне малювання», складання заголовків, сюжетних планів із допомогою різних типів речень, приказок та прислів’їв, виявлення мовних одиниць, що унаочнюють конфліктоутворення, систему «викликів», перед якими опиняються персонажі, та відповідних «відповідей» з боку героїв), особливо цінні для того, щоб формува ти в учнів здатність акцентувати увагу на словесних деталях, інтерпретувати їх зміст, пояснювати роль із погляду втілення авторського задуму та харак теристики зображеного. У результаті словесно-образний аналіз, скомбінований з іншими шляхами вивчення літературного твору, створює важливі передумови для концептуального осмислення школярами всієї художньої палітри, створеної письменником.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectсловесно-образний аналізuk_UA
dc.subjectсюжетuk_UA
dc.subjectкомпозиціяuk_UA
dc.subjectхронотопuk_UA
dc.subjectсловесна «карта-схема»uk_UA
dc.subjectвиди діяльностіuk_UA
dc.subjectкомбінування шляхів аналізуuk_UA
dc.titleСЛОВЕСНО-ОБРАЗНИЙ АНАЛІЗ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ В ШКОЛІ НА ПОДІЄВІЙ, КОМПОЗИЦІЙНІЙ ТА ХРОНОТОПНІЙ ОСНОВІuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№4_2024 (1)-70-82.pdf228,07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.