Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4211
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Давиденко, О. В. | - |
dc.contributor.author | Пономаренко, О. В. | - |
dc.contributor.author | Смелянська, В. В. | - |
dc.date.accessioned | 2025-03-11T09:16:59Z | - |
dc.date.available | 2025-03-11T09:16:59Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.udc | 378.147.091.31-044.247:[811.111:821.111 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4211 | - |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано впровадження технології інтегрованого навчання змісту та мови (CLIL) у викладання англійської мови та зарубіжної літератури як інноваційного підходу. Подано аналіз наукової літератури з проблеми досліджен ня. Особливу увагу приділено аналізу впровадження CLIL у вищій освіті України, зокрема в контексті досвіду окремих закладів та їх участі у міжнародних проєктах. Висвітлено переваги інтегрованого підходу для формування мовної та мовленнєвої компетентності, міжкультурної комунікації, критичного мислення та аналітичних навичок студентів. Розглянуто виклики впровадження CLIL у закладах вищої освіти, пов’язані із спеціальною підготовкою висококваліфіко ваних викладачів, створенням навчальних матеріалів та ресурсів, рівнем мате ріально-технічного забезпечення для створення сприятливих умов навчання. Описано ключові принципи моделі «4Cs» (зміст, комунікація, когніція, культура), які є основою інтеграції CLIL в освітній процес. Представлено модель реалізації елементів CLIL у курсі зарубіжної літератури, що забезпечує одночасний розвиток мовних, мовленнєвих, літературних, когнітивних та соціокультурних компетентностей, що дозволяє студентам не лише вдосконалювати знання з іноземної мови, але й глибше пізнавати літературні твори. Практичне значення статті полягає у запропонованих рекомендаціях для викладачів, що включають приклади завдань, таких як аналіз текстів в оригіналі, використання проєктної діяльності та парного викладання. Показано, що часткова інтеграція CLIL дозволяє адаптувати методику до умов вітчизняної вищої освіти, забезпечуючи поступовий перехід до ширшого її впровадження. Особливу увагу приділено викликам впровадження даної методики, зокрема, підготовці викладачів, ство ренню навчальних програм та вдосконаленню технічної бази. У висновках окрес лено перспективи подальших досліджень у напрямі розробки методичних матеріалів для українських університетів, адаптації CLIL до гуманітарних дисциплін та оцінки його впливу на якість професійної підготовки студентів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | вітчизняний та зарубіжний досвід | uk_UA |
dc.subject | інтегроване навчання змісту та мови (CLIL) | uk_UA |
dc.subject | нормативні документи | uk_UA |
dc.subject | переваги та виклики CLIL | uk_UA |
dc.subject | модель реалізації CLIL | uk_UA |
dc.subject | парне викладання | uk_UA |
dc.subject | рекомендації | uk_UA |
dc.title | ІНТЕГРАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ CLIL У ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: ПЕРЕВАГИ ТА ВИКЛИКИ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №4 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№4_2024 (1)-35-46.pdf | 255,63 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.