Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4211
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДавиденко, О. В.-
dc.contributor.authorПономаренко, О. В.-
dc.contributor.authorСмелянська, В. В.-
dc.date.accessioned2025-03-11T09:16:59Z-
dc.date.available2025-03-11T09:16:59Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.udc378.147.091.31-044.247:[811.111:821.111-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4211-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано впровадження технології інтегрованого навчання змісту та мови (CLIL) у викладання англійської мови та зарубіжної літератури як інноваційного підходу. Подано аналіз наукової літератури з проблеми досліджен ня. Особливу увагу приділено аналізу впровадження CLIL у вищій освіті України, зокрема в контексті досвіду окремих закладів та їх участі у міжнародних проєктах. Висвітлено переваги інтегрованого підходу для формування мовної та мовленнєвої компетентності, міжкультурної комунікації, критичного мислення та аналітичних навичок студентів. Розглянуто виклики впровадження CLIL у закладах вищої освіти, пов’язані із спеціальною підготовкою висококваліфіко ваних викладачів, створенням навчальних матеріалів та ресурсів, рівнем мате ріально-технічного забезпечення для створення сприятливих умов навчання. Описано ключові принципи моделі «4Cs» (зміст, комунікація, когніція, культура), які є основою інтеграції CLIL в освітній процес. Представлено модель реалізації елементів CLIL у курсі зарубіжної літератури, що забезпечує одночасний розвиток мовних, мовленнєвих, літературних, когнітивних та соціокультурних компетентностей, що дозволяє студентам не лише вдосконалювати знання з іноземної мови, але й глибше пізнавати літературні твори. Практичне значення статті полягає у запропонованих рекомендаціях для викладачів, що включають приклади завдань, таких як аналіз текстів в оригіналі, використання проєктної діяльності та парного викладання. Показано, що часткова інтеграція CLIL дозволяє адаптувати методику до умов вітчизняної вищої освіти, забезпечуючи поступовий перехід до ширшого її впровадження. Особливу увагу приділено викликам впровадження даної методики, зокрема, підготовці викладачів, ство ренню навчальних програм та вдосконаленню технічної бази. У висновках окрес лено перспективи подальших досліджень у напрямі розробки методичних матеріалів для українських університетів, адаптації CLIL до гуманітарних дисциплін та оцінки його впливу на якість професійної підготовки студентів.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectвітчизняний та зарубіжний досвідuk_UA
dc.subjectінтегроване навчання змісту та мови (CLIL)uk_UA
dc.subjectнормативні документиuk_UA
dc.subjectпереваги та виклики CLILuk_UA
dc.subjectмодель реалізації CLILuk_UA
dc.subjectпарне викладанняuk_UA
dc.subjectрекомендаціїuk_UA
dc.titleІНТЕГРАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ CLIL У ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: ПЕРЕВАГИ ТА ВИКЛИКИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№4_2024 (1)-35-46.pdf255,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.