Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4242
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГолуб, Н. М.-
dc.contributor.authorПетрук, В. Р.-
dc.date.accessioned2025-03-12T13:14:21Z-
dc.date.available2025-03-12T13:14:21Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc37.02-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4242-
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему реалізації текстоцентричного підходу до вивчення синтаксису на уроках української мови в 10–11-х класах профільної школи. У процесі аналізу лінгводидактичних праць окреслено поняття «тексто центричний підхід», з’ясовано його ознаки, виділено групи текстотворчих умінь, а також проблему текстоцентризму, яку розглядають у своїх працях сучасні вітчизняні науковці. Акцентовано на тому, що реалізація текстоцентричного підходу сприяє виробленню вмінь сприймати та аналізувати тексти різних типів, стилів і жанрів мовлення, оцінювати їх наповнюваність із боку лексичного багатства, визначати суспільну роль. У науковій розвідці зазначається, що робота з текстом сприяє інтеграції всіх видів мовленнєвої діяльності й справедливо посідає одне з чільних місць у чинних програмах і підручниках з української мови, оскільки вироблення мовленнєвої ком петентності в учнів профільної школи є одним із ключових завдань мовної освіти. У статті розкрито шляхи реалізації текстоцентричного підходу, зокрема шляхом упровадження моделі роботи, що ґрунтується на застосуванні тради ційних та сучасних загальнодидактичних принципів навчання української мови, використанні соціокультурних тем, які пропонують чинні програми профільного рівня, а також системи ціннісних понять. Автори статті акцентують на основних етапах роботи над текстом під час засвоєння синтаксису, характеризують основні інноваційні методи навчання, як от: проблемний метод, метод текстового аналізу, метод проєктів тощо. Звернено увагу на низку проєктів та завдань до них, які можна застосовувати на уроках української мови в старших класах профільної школи. У дослідженні представлено методичні рекомендації щодо застосування іннова ційних методів навчання під час засвоєння синтаксису, спрямованих на реалізацію текстоцентричного підходу на уроках української мови в профільній школі.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectтекстuk_UA
dc.subjectтекстотворчі вмінняuk_UA
dc.subjectмовленнєва компетентністьuk_UA
dc.subjectтекстоцентричний підхідuk_UA
dc.subjectметод текстового аналізуuk_UA
dc.subjectметод проєктівuk_UA
dc.subjectпрофільна школаuk_UA
dc.titleШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНОГО ПІДХОДУ ДО ВИВЧЕННЯ СИНТАКСИСУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№1_2025 (1)-41-54.pdf276,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.