Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4311
Назва: | НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІТИКА ТА ПРАКТИКА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДРУЧНИКАМИ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ) |
Автори: | Ельбрехт, О. М. |
Ключові слова: | підручник система забезпечення управління децентралізація рівні управління |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | Розв’язання проблем управління системою забезпечення підручниками шкільної освіти є одним з головних завдань у процесах реформування загальної середньої освіти в Україні. Система забезпечення підручниками (надалі СЗП) визначається нами як система підготовки відповідно до державних стандартів, видання, розподілу і доставки підручників та інших навчальних матеріалів до безпосеред- нього споживача освітніх послуг. Закон України «Про освіту» визначив пріоритети освітньої політики країни. Однією з головних задач є інтеграція української системи освіти в європейську і світову освітні системи, розвиток міжнародного співробітництва закладів освіти й органів управління освітою. В цьому контексті вивчення зарубіжного досвіду у сфері управління СЗП шкільної освіти представляє інтерес для вітчизняних освітян. Управління СЗП є багатоаспектною проблемою дослідження, оскільки існують різноманітні практики, що відрізняються залежно від країни. Відмінності можуть існувати навіть між країнами із схожим рівнем життя. У статті висвітлено деякі аспекти управління СЗП закладів середньої загальної освіти розвинених зарубіжних країн. Аналізуючи підходи до управління освітою та її СЗП у США, Німеччині та Франції, ми намагаємося показати, як таке управління діє по-різному в централізованій і децентралізованій освітній системі. Проаналізовано особли- вості освітньої політики зазначених країн щодо забезпечення закладів середньої освіти підручниками на національному, регіональному та місцевому рівнях. Зокрема показано відмінності між країнами у залученні джерел фінансування, застосуванні механізмів забезпечення, визначенні ролі держави, місцевих органів влади, закладів освіти, громадськості та батьків учнів в цих процесах. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4311 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025-260-272.pdf | 285,88 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.