Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4319
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГордієнко, О. А.-
dc.date.accessioned2025-05-22T16:56:27Z-
dc.date.available2025-05-22T16:56:27Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc811.161.2 (075.8)-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4319-
dc.description.abstractВ умовах демократизації та інформатизації суспільства, інтеграції у світовий освітній простір, модернізації системи вищої освіти в Україні, спрямованої на адаптацію до глобалізаційних змін і викликів часу, особливої ваги набуває чіткий підхід до вибору провідних підходів і принципів, якими керується теоретична лінгводидактика та її прикладні розділи. Визначені Законом України «Про освіту», основні принципи розвитку системи вищої освіти передбачають доступність освітніх послуг, гуманізм, незалежність освіти, її інтеграцію з наукою та виробництвом, створення рівних та комфортних умов для всебічного розвитку особистості, її талантів та здібностей, безперервний і різноманітний характер освіти. Статтю присвячено актуальним питанням роботи над фразеологіз- мами з метою формування риторичної компетентності здобувачів вищої освіти на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. Неабияке значення для реалізації професійної діяльності має загальнокультурна компетенція, яка формується на заняттях з освітніх компонент гуманітарного спрямування. Cеред них провідна роль належить мовним освітнім компонентам, що зосереджу- ють увагу майбутніх спеціалістів на налагодженні контактів і взаємодії. Мова – могутній засіб розвитку мислення, загальної культури, формування риторичних умінь. У суспільстві мова виступає складовою самовираження і розвитку інтелек- туального потенціалу нації. Уміння гарно говорити, впливати на слухачів дуже важливе у професійному спілкуванні. В освітньо-професійних програмах першого (бакалаврського) рівня вищої освіти мовна освіта забезпечує формування низки важливих загальних компетентностей (фахівців різних спеціальностей та галузей знань), наприклад: здатність спілкуватися державною мовою, обробка, аналіз інформації, отриманої з різноманітних джерел, як теоретичних, так і отриманих емпіричним шляхом. Зазначені елементи є водночас характеристи- ками мовнокомунікативної компетентності фахівця, котрий засобами мови прагне самовдосконалення та здатний виявляти творчий підхід до розв’язання проблем, що можуть виникати в різних сферах спілкування в соціумі. Мета статті – висвітлити основні питання роботи над фразеологічними одиницями як засобу формування риторичної компетентності здобувача вищої освіти на заняттях з української мови за професійним спрямуванням. У процесі виконання поставлених завдань використовувалися теоретичні методи дослідження: аналіз і синтез методичних джерел із проблеми дослідження; метод теоретич- ного прогнозування для визначення об’єкта, предмета, мети і завдань досліджен- ня. Наукова новизна: вперше детально проаналізовано та узагальнено проблему використання вправ із фразеологізмами та ознайомлення студентів із їх джерелами. Практична значимість: коротко узагальнено отримані результати, рекомендовано впровадити у навчальний процес вправи з залученням фразеоло- гізмів на заняттях з української мови за професійним спрямуванням, з’ясовано роль риторичної компетентності як складової мовно-комунікативної компе- тентності здобувача освіти. Розглянуто поняття «фразеологія», «джерела фразеології» та наведено приклади використання вправ із фразеологізмами на заняттях. Результати дослідження показали, що вправи з використанням фразеологізмів сприяють формуванню риторичної компетентності студента, покращенню комунікативних якостей мовлення, підвищенню рівня культури мовлення. Науково обґрунтовано методичні засади використання вправ із фразеологічними одиницями на заняттях з української мови за професійним спрямуванням; доведено, що система вправ із фразеологізмами сприяє свідомому засвоєнню студентами навчального матеріалу, може бути впроваджена в навчально-виховний процес, використана для вдосконалення програм і підручників. Також окреслено перспективи подальших досліджень в означеній галузі. Матеріали статті можуть бути використані для вдосконалення методик навчання української мови за професійним спрямуванням як складової системи підготовки майбутніх спеціалістів різних профілів.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectриторична компетентністьuk_UA
dc.subjectукраїнська мова за професійним спрямуваннямuk_UA
dc.subjectздобувач вищої освітиuk_UA
dc.subjectкультура мовленняuk_UA
dc.subjectкомунікативні якостіuk_UA
dc.subjectфразеологічні одиниціuk_UA
dc.subjectджерела фразеологіїuk_UA
dc.titleРОБОТА З ФРАЗЕОЛОГІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ РИТОРИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2025-191-200.pdf287,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.