Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4631
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Алєксєєнко, Т. Ф. | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-05T14:52:26Z | - |
dc.date.available | 2025-10-05T14:52:26Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.udc | 37.04:373; 374(304+37.02) | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4631 | - |
dc.description.abstract | У статті визначено й розкрито онтологічний зміст понять «ціннісне ставлення» і «ціннісне ставлення до здоров’я» у контексті наукового дискурсу, міждисциплінарного аналізу, ціннісного змісту щодо різних аспектів прояву, як базової цінності життя людини та соціальної цінності. Доведено, що ціннісне ставлення до здоров’я формується на основі ціннісної мотивації особистості, усвідомленої потреби, компетентності та набутих навичок здоров’язбережувальної поведінки. Запропоновано авторські формулювання визначень: ціннісні ставлення – це персоналізовано виражені внутрішні переконання і установки, які формуються впродовж життя шляхом усвідомлення цінностей та розуміння їх значущості/важливості, характеризуються вибірковістю, рівнем компетентності і потребами особистості, визначають її ціннісну поведінку та дії (Авт.); ціннісне ставлення до здоров’я – це прояв турботи особистості про його збереження та примноження, яке формується на основі сукупності знань про нього, можливі ризики і втрати, а також потенціал зміцнення шляхом організації здорового способу життя, дотримання гігієни, розвитку власного тіла і духовності, що знаходить вияв у ціннісній свідомості (розумінні суті і значення здоров’я в житті людини і суспільства), ціннісній позиції (переконаннях, їх устійливості) та практичному їх втіленні у щоденному житті, подальшому розвитку здоров’язбережувальної компетентності (відповідних знань, умінь і навичок) (Авт.). Поняття «ціннісне ставлення до здоров’я інтерпретовано у контексті чотирьох взаємопов’язаних «Я» особистості: вітальному, соціальному, інтелектуальному, емоційному; у запропонованих чотирьох структурних компонентах: мотиваційно-ціннісному, емоційно-інтелектуальному, соціально-емоційному, поведінково-діяльнісному, що цілеспрямовано його характеризують у сучасних проявах та вимірах. Практичне значення дослідження полягає у можливості застосування отриманих результатів у цілеспрямованій діяльності закладів позашкільної освіти щодо розробки і впровадження програм формування ціннісного ставлення до здоров’я на засадах цілісного підходу. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | ставлення | uk_UA |
dc.subject | ціннісні ставлення | uk_UA |
dc.subject | ціннісне ставлення до здоров’я | uk_UA |
dc.subject | онтологічний зміст | uk_UA |
dc.subject | визначення поняття | uk_UA |
dc.subject | структура поняття | uk_UA |
dc.title | ОНТОЛОГІЧНИЙ ЗМІСТ ПОНЯТТЯ «ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я» | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№3_2025-9-15.pdf | 219,14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.