Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/713
Title: Картина як засіб ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з культурою рідного краю (на прикладі картин Сергія шишка)
Other Titles: Painting as a means of introducing children preschool age with the culture of their native land (for example, the paintings of Sergey Shishko)
Authors: Матвієнко, Світлана Іванівна
Горбачева, Алла Едуардівна
Keywords: дошкільна освіта
культура рідного краю
Issue Date: 2017
Publisher: НДУ ім. Миколи Гоголя
Abstract: Окреслено проблематику ознайомлення дітей дошкільного віку з культурою рідного краю з огляду на духовне відродження українського суспільства, зростання його національної самосвідомості. Розкрито вікові можливості дітей старшого дошкільного віку щодо засвоєння ними елементів культурu рідного краю. Охарактеризовано потенціал картини щодо ознайомлення dimes із навколишнім. Надано короткий аналіз програми та етапів психолого-педагогічного проекту з ознайомлення старших дошкільників з культурою: міста Ніжина через знайомство з мистецькою спадщиною українського художника Сергія Шишка, творчий шлях якого пов'язаний з цим містом.
Description: The article outlines the issue of introducing preschool children to the culture of their native land iaking into account the spiritual revival of Ukrainian society, growth of our national identity. Senior preschool children age possibilities are disclosed in their understanding of the cultural elements of our native land. The author characterizes the potential of pictures to introduce children with the surrounding. This brief analysis of the programme and the stages of psycho-pedagogical project to educate primary school children the culture of Nizhyn city while acquainting them with the artistic heritage of Ukrainian painter Serhii Shyshko, his creative life is connected with the city.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/713
Appears in Collections:Факультет психології та соціальної роботи



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.