Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (30)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (3)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=самоусвідомлення<.>
Загальна кількість знайдених документів : 11
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-11 
1.
159.922.73-053.6:502/504+37.015.3:504.75
Є 15


    Євдокимова, Тетяна Олексіївна.
    Розвиток екологічної свідомості підлітків - учасників скаутського руху [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Євдокимова Тетяна Олексіївна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 208 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 194-215. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Екологічна свідомість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
екологічна свідомість -- екорозвиваюче середовище -- природоцентричне самоусвідомлення -- ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ -- САМОРЕАЛІЗАЦІЯ -- скаутський рух
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню структури екологічної свідомості та визначенню психолого-педагогічних засобів ефективності її розвитку у підлітків - учасників скаутського руху. Виокремлено й узагальнено у відповідній моделі структурні компоненти екологічної свідомості особистості. Виявлено критерії та рівні розвитку екологічної свідомості підлітків. Вказано на наобхідність розвитку зазначеного феномена засобами екорозвивального середовища скаутського руху, що сприяє активізації екологіної активності особистості, її самореалізації, відповідальному ставленню до власного та суспільного розвитку, творчого роз'язанню екологіних проблем.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
615.34
К 72


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Костіна, Т. О.
    Зміст корекційно-розвивальної програми з підвищення рівня усвідомлення суб'єктом наявних сценарних проявів [Текст] / Т. О. Костіна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2014. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 171-183. - Бібліогр.: с. 182-183 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
життєвий сценарій -- корекційно-розвивальна програма -- самоусвідомлення -- автономні рішення
Анотація: Представлено зміст корекційно-розвивальної програми з підвищення рівня усвідомлення суб'єктом наявних сценарних проявів. Надано перелік та опис вправ, реалізація яких сприяє підвищенню рівня самоусвідомлення особистості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

3.
159.923.2-057.85/.86+378-057.875:159.9-051(043.5)
Я 54


    Ямчук, Таїса Юріївна.
    Психологічні чинники розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Ю. Ямчук ; наук. кер. Т. Д. Щербан ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 229 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 174-199. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійна самоідентичність -- процеси ідентифікації -- самоусвідомлення -- суб'єктивний досвід -- рефлексія -- психологічні чинники -- професійно-освітній простір -- професійне становлення майбутніх психологів
Анотація: Дисертаційна робота присвячена теоретико-експериментальному дослідженню чинників розвитку професійної самоідентичності студентів-психологів. На базі проведеного теоретичного аналізу запропоновано розгляд професійної самоідентичності в контексті структур (рівнів) суб’єктивного досвіду, виокремлених Г.Бейтсоном: «оточення», «поведінка/стани», «здібності/навички», «цінності /переконання», «ідентичність», «місія». Забезпечено достатньо повне охоплення внутрішніх та зовнішніх психологічних чинників, що надає можливість вивчати ідентичність в різноманітті проявів і єдності всіх її сторін. Визначено критерії та рівні професійної самоідентичності майбутніх психологів; розроблено теоретичну модель її розвитку, під час якого суб’єктивний досвід розширюється, у тому числі, під впливом різних галузей професійно-освітнього простору. У дослідженні на основі встановлених кореляцій виявлено специфіку зв’язків між компонентами професійної самоідентичності у студентів різних курсів. Аналіз емпіричних даних дозволив констатувати: у значної кількості студентів п’ятого курсу зафіксовано низький рівень розвитку більшості структурних компонентів суб’єктивного досвіду, що свідчить про недостатній розвиток професійної самоідентичності. Спираючись на результати констатувального етапу дослідження, було розроблено програму тренінгу зі створення умов розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів. Порівняння експериментальної і контрольної груп підтвердило, що запропонована програма тренінгу має високу ефективність завдяки створенню умов, які б сприяли розвитку структур суб’єктивного досвіду через актуалізацію суб’єктності студентів, активізацію процесів усвідомлення суб’єктивного досвіду, розвиток професійних навичок, що лежать в основі професійної придатності та професійної готовності. Гіпотеза, що була розроблена на початку, в процесі дослідження знайшла свої повне підтвердження.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Щербан, Тетяна Дмитрівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
159.923.2-057.85/.86+378-057.875:159.9-051(043.5)
Я 54


    Ямчук, Таїса Юріївна.
    Психологічні чинники розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т. Ю. Ямчук ; наук. кер. Т. Д. Щербан ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 20 с. : табл., рис. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія
Кл.слова (ненормовані):
професійна самоідентичність -- процеси ідентифікації -- самоусвідомлення -- суб'єктивний досвід -- рефлексія -- психологічні чинники -- професійно-освітній простір -- професійне становлення майбутніх психологів
Анотація: Дисертаційна робота присвячена теоретико-експериментальному дослідженню чинників розвитку професійної самоідентичності студентів-психологів. На базі проведеного теоретичного аналізу запропоновано розгляд професійної самоідентичності в контексті структур (рівнів) суб’єктивного досвіду, виокремлених Г.Бейтсоном: «оточення», «поведінка/стани», «здібності/навички», «цінності /переконання», «ідентичність», «місія». Забезпечено достатньо повне охоплення внутрішніх та зовнішніх психологічних чинників, що надає можливість вивчати ідентичність в різноманітті проявів і єдності всіх її сторін. Визначено критерії та рівні професійної самоідентичності майбутніх психологів; розроблено теоретичну модель її розвитку, під час якого суб’єктивний досвід розширюється, у тому числі, під впливом різних галузей професійно-освітнього простору. У дослідженні на основі встановлених кореляцій виявлено специфіку зв’язків між компонентами професійної самоідентичності у студентів різних курсів. Аналіз емпіричних даних дозволив констатувати: у значної кількості студентів п’ятого курсу зафіксовано низький рівень розвитку більшості структурних компонентів суб’єктивного досвіду, що свідчить про недостатній розвиток професійної самоідентичності. Спираючись на результати констатувального етапу дослідження, було розроблено програму тренінгу зі створення умов розвитку професійної самоідентичності майбутніх психологів. Порівняння експериментальної і контрольної груп підтвердило, що запропонована програма тренінгу має високу ефективність завдяки створенню умов, які б сприяли розвитку структур суб’єктивного досвіду через актуалізацію суб’єктності студентів, активізацію процесів усвідомлення суб’єктивного досвіду, розвиток професійних навичок, що лежать в основі професійної придатності та професійної готовності. Гіпотеза, що була розроблена на початку, в процесі дослідження знайшла свої повне підтвердження.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Щербан, Тетяна Дмитрівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
153
А 43


    Павлюк, Марія Михайлівна.
    Досвід вивчення понять свобода та самостійність у зарубіжних дослідженнях [Текст] / М. М. Павлюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 16. - С. 149-159. - Бібліогр.: с. 158-159 (5 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
свобода -- активність -- самостійність -- особистість -- суб'єктність -- воля -- самоусвідомлення -- автентичність -- автономність
Анотація: У статті розкрито психологічний зміст феномена самостійності, в якому найбільш яскраво проявляються суб'єктні характеристики людини, складові її активності. Розглянуто свободу людини, як можливість здійснювати вибір відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей на основі знання об'єктивної дійсності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

6.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ремесник, Н. Ю.
    Взаємозв'язок захисних механізмів та формування Я-концепції особистості [Текст] / Н. Ю. Ремесник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 388-395
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
захисний механізм психіки -- я-концепція -- формування я-концепції -- самооцінка -- самоприйняття -- самоусвідомлення
Анотація: У статті визначено роль захисних механізмів особистості у формуванні її Я-концепції; визначено шляхи розвитку Я-концепції. На основі емпіричних досліджень виявлено, що захисними механізмами психіки корисюуться в тій чи іншій мірі всі досліджувані, відмінності полягають виключно у виборі особистістю провідних захістних механізмів психіки. Встановлено, що захісний механізм-це нормальна властивість людської психіки і механізми психологічного захисту можна розглядати як регулятивну систему стабілізації особистості. Дані механізми використовуються в комплексі, що може говорити про так звану захисну поведінку або захисну стратегію. Обгрунтовано, що для гармонійного розвитку Я-концепції особистості слід звернути увагу на формування адекватної самооцінки, на самоактуалізацію, самосприйняття і самоусвідомлення особистості. В такому разі формуються адаптивні захисні механізми особистості які допомагають її адаптації в складних життєвих ситуаціях


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

7.
153
А 43


    Павлюк, М. М.
    Модель розвитку самостійності майбутніх фахівців в межах ресурсно-компетентнісного підходу [Текст] / М. М. Павлюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 163-181
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
самостійність особистості -- модель розвитку -- суб'єктність -- самоусвідомлення -- свобода -- ініціативність
Анотація: У статті розглянуто підходи до розуміння психологічного розвитку самостійності майбутнього фахівця. Сутність самостійності визначається як складна інтегративна якість особистості, яка характеризується рівнем усвідомленості, автономності, ціннісним ставленням до себе та інших, свободою та незалежністю з одного боку, а також відповідальністю та рушійчістю з іншого боку, гнучкістю, креативністю. Представлено модель розвитку самостійності майбутнього фахівця в основі якої складові суб'єктивного досвіду, компоненти розвитку самостійності: когнітивний, інтерактивний, особистісно рефлексивний, операційний. Описано наступні блоки запропонованої моделі розвитку самостійності майбутнього фахівця: мотиваційний, теоретичний, практичний блоки. Єдність, взаємозвязок і взаємообумовленість цих блоків визначає цілісність самостійності як системної якості особистості майбутнього фахівця. Зроблено висновок про те, що розвиток самостійності майбутнього фахівця надзвичайно складний та багатогранний процес, який розглядається в межах як окремих методологічних підходів: особистісного, діяльнісного, ціннісного, так і інтегрованих: суб'єктно-екзистенційного, системно-синергетичного, ресурсно-компетентнісного. Підкреслено, що самостійність відіграє роль пускового механізму самовизначення особистості. Самостійна особистість володіє внутрішнім потенціалом постійного активного вибору, самовизначення в різних життєвих і професійних ситуаціях


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

8.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павлюк, М. М.
    Психологічна межа як механізм розвитку самостійності майбутнього фахівця [Текст] / М. М. Павлюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 136-144 . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
психологічні межі -- психологічний простір -- самостійність -- суб'єктність -- самоусвідомлення -- автентичність -- незалежність
Анотація: у статті розкрито функції психологічної межі у процесі розвитку самостійності особистості, її зміст та структуру. Представлено результати емпіричного дослідження типів психологічних меж особистості та показано рівень їх виявлення у студентському віці. З'ясовано, що для розвитку самостійності майбутнього фахівця важливою є активно-непроникна межа, тобто межа, непроникна для зовнішніх впливів, яка виявляє себе у почутті права на незалежність, здатність сказати "ні", приборкати тиск, та, має найвищу міру прояву серед студентів. Наступні, за активно-непроникною, виявлені найбільше - активно-віддаюча та стримувальна межі. Найнижчі ж показники за повністю проникною, асимілюючою, спокійно-нейтральною межами. Зроблено висновок про те, що психологічні межі особистості формуються в процесі усвідомлення людиною свого простору і його відстоювання, подолання симбіотичних взаємозв'язків, що означає набуття права на самовизначення, свободу, самостійність. Підкреслено, що формування психологічних меж особистості відбувається в ранньому дитинстві, а особливості її функціонування відображають сутність дитячо-батьківських стосунків та середовища розвитку особистості. Водночас зауважується, що психологічні межі є продуктом зусиль особистості, що дозволяє їй здійснювати автентичну, адекватну реальності взаємодію із професійним середовищем та світом. Визначено ознаки порушення психологічних меж.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павлюк, М. М.
    Потенціал агресивності у процесі розвитку особистісної самостійності [Текст] / М. М. Павлюк, Л. І. Ахундова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 144-155 . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
агресивність -- самостійність -- вибір -- суб'єктність -- самоусвідомлення -- автентичність -- незалежність
Анотація: У статті розглянуто сучасні підходи до аналізу агресії як складного і багатогранного явища, у якому задіяні: "сім'я, однолітки, школа, засоби масової інформації, тощо. Розкрито роль агресивності у контексті розвитку самостійності особистості. Визначено психологічні механізми розвитку самостійності одним із яких є агресія, яка "вплітається" у поведінковий репертуар особистості та стає невід'ємною частиною субкультури, яка дедалі частіше визначає тенденції культури сучасного суспільства. З'ясовано, що агресія - це комплексне поняття, яке з одного боку включає в себе акти ворожості, атаки, руйнування, тобто дії, які шкодять іншій особі, або об'єкту, а з іншого боку, здорова агресія сприяє відстоюванню своєї позиції, вибору власних стратегій поведінки, індивідуального способу життя особистості. Основна тенденція при вивченні агресії у контексті розвитку самостійності стосується уміння відстоювати себе, оцінювати себе не лише через вимоги інших авторитетних осіб, а й через власні вимоги. Підкреслено, що конструктивність чи деструктивність агресивних дій залежить від збалансованості процесів соціалізації, а також від надання особистості можливостей для свідомого вибору, свободи і відповідальності


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Ахундова, Л.І.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

10.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павлюк, М. М.
    Чинники становлення професійної я-концепції майбутніх фахівців [Текст] / М. М. Павлюк, О. В. Ковальчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 166-173 . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
я концепція -- самооцінка -- образ Я -- професійна ідентичність -- самоусвідомлення -- діяльність
Анотація: У статті розкрито чинники становлення професійної Я-концепції майбутніх фахівців. Зокрема визначені зовнішні: соціальні, виробничо-технічні, економічні, організаційні та внутрішні чинники: особистісні, професійно-психологічні, психофізіологічні, індивідуально-типологічні якості суб'єкта. Розкрито соціально-психологічну складову "Я-концепції" майбутніх фахівців, яка дає змогу розглядати практичну професійну діяльність під час проходження виробничої практики як чинник, що впливає на процес її становлення у процесі навчання у ВНЗ. Зроблено висновок про те, що для успішного становлення "Я-концепції" майбутніх фахівців у змісті освіти мають бути органічно поєднані теоретичні та практичні компоненти підготовки, а також враховано особистісний компонент готовності майбутнього фахівця. Представлено закономірності становлення "Я-концепції" на різних рівнях та етапах професійної підготовки з урахуванням на кожному з них кризових явищ та середовищних впливів. Підкреслено, що зміст освіти майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах визначається соціально-економічними трансформаціями, особливостями розвитку системи освіти України, зокрема сучасними тенденціями реформування системи вищої освіти, прикладними завданнями, які мають виконувати фахівці у процесі виконання майбутньої професійної діяльності


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Ковальчук, О.В.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

 1-10    11-11 
 
Статистика
за 04.06.2024
Кількість запитів 7733
Кількість відвідувачів 1200
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя