37.016:811.111](477)
Н 12


   
    На допомогу вчителям і викладачам англійської мови [Текст] : рек. бібліогр. список із циклу 2016 рік - Рік англ. мови в Україні / ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського ; упоряд. В. Б. Шевченко ; бібліогр. ред. Л. І. Самчук // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 73–76. . - ISSN 0131-6788
УДК
ББК 81.43.21-9
Рубрики: Англійська мова--методика викладання--рекомендаційний бібліографічний список
Кл.слова (ненормовані):
англійська мова -- методика викладання -- Рік англійської мови -- рекомендаційний бібліографічний список -- загальноосвітні навчальні заклади


Дод.точки доступу:
Шевченко, В. Б. \упоряд.\; Самчук, Л. І. \бібліогр. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 56


    Пономарьова, К.
    Засвоєння орфограм на уроках української мови в 3 класі / К. Пономарьова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 44–47. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови в 3 класі
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- методика викладання -- вправи -- орфограми -- правила правопису -- правопис слів -- правопис префіксів -- вживання апострофа -- розділові знаки -- велика буква -- початкова школа -- 3 клас
Анотація: Відповідно до чинної програми з української мови в 3 класі передбачено ознайомлення учнів з терміном орфограма, а також формування умінь знаходити в реченні й тексті слова з орфограмами, перевіряти їх, коментувати застосування правил правопису під час написання слів, які містять орфограми. В умовах навчання молодших школярів української мови на засадах компетентнісного підходу формування уявлення про орфограму необхідно здійснювати в процесі активної навчально-пізнавальної діяльності, тобто залучати учнів до спостереження, аналізу, формулювання висновку і правила. Застосування такого підходу розглянуто у фрагменті уроку, присвяченого темі "Орфограма". Представлено зразки завдань для знаходження орфограм у словах під час вивчення української мови в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.2/.3(477)
Т 19


    Таранченко, О.
    Ефективні технології викладання в інклюзивній школі / О. Таранченко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 50–53. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Інклюзивна освіта--технології викладання--диференційоване викладання
Кл.слова (ненормовані):
інклюзивна освіта -- технології викладання -- диференційоване викладання -- навчальний процес -- інклюзивні підходи -- індивідуальні особливості -- навчальна діяльність -- індивідуальний стиль
Анотація: У статті розповідається про втілення диференційованого викладання в інклюзивній школі. Диференційоване викладання-це концептуальний підхід і практична технологія реалізації освітнього стандарту та організації навчального процесу, що грунтується на усвідомленні відмінностей між учнями.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 56


    Пономарьова, К.
    Завдання на засвоєння і застосування правил правопису в 2 класі / Катерина Пономарьова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 3. - С. 23–26. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--правопис
Кл.слова (ненормовані):
правопис слів -- правила правопису -- велика буква -- м’які приголосні -- слова з апострофом -- урок з правопису у 2 класі
Анотація: Важливим завданням початкового курсу української мови є формування в молодших школярів умінь грамотно писати. Для забезпечення грамотного письма необхідно сформувати в учнів здатність застосовувати визначені навчальною програмою правила правопису під час виконання письмових вправ, мовленнєво-творчих завдань, а також у різних навчальних і життєвих ситуаціях, що передбачають виконання певних записів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


376-056.2/.3(477)
Л 86


    Луценко, І.
    Правові аспекти запровадження інклюзивної освіти в Україні / Інна Луценко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 3. - С. 53–56. - Бібліогр.: 9 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Освіта в Україні--інклюзивна освіта
Кл.слова (ненормовані):
інклюзивна освіта -- інклюзивне навчання -- діти з особливими освітніми потребами -- педагогічний супровід -- правові аспекти -- індивідуальна програма розвитку -- нормативно-правова база
Анотація: У статті розкривається законодавче та нормативно-правове підгрунтя запровадження інклюзивної освіти в Україні. На основі системного аналізу міжнародного досвіду, сучасного стану розвитку інклюзивної освіти в Україні з'ясовано ступінь відповідності національного законодавства щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, визначено шляхи вдосконалення механізмів державного управління інклюзивною освітою в Україні.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


373.3.014.3(477)
Ц 61


    Цимбалару, А.
    Всеукраїнський експеримент як невід’ємний складник прогресивних змін в системі початкової освіти / Анжеліка Цимбалару // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 1–4. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова освіта в Україні--реформування
Кл.слова (ненормовані):
реофрмування освіти -- концептуальні положення -- Всеукраїнський експеримент -- система початкової освіти -- навчально-виховний процес -- навчальне забезпечення -- дидактико-методичне забезпечення -- початкова школа
Анотація: У статті висвітлюються особливості відкритого в серпні 2016 року всеукраїнського експерименту, мета якого – розробка і обгрунтування дидактико-методичного та навчального забезпечення навчально-виховного процесу в контексті реалізації основних концептуальних положень модернізації початкової освіти.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.018.523(477)
М 47


    Мелешко, В.
    Реалізація ідей партнерської взаємодії в освітньому процесі сільської початкової школи / Віра Мелешко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 47–50. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--сільська школа
Кл.слова (ненормовані):
сільська школа -- партнерська взаємодія -- навчальний процес -- екологічне виховання -- учнівський колектив -- педагогічний колектив -- новаторські методи -- мережева взаємодія -- громадські організації
Анотація: У статті висвітлено ідеї взаємодії та парстнерства, які реалізуються педагогічним колективом Підмихайлівського НВК І-ІІІ ст., Калузького району Івано-Франківської області, а також Дудчанського загальноосвітнього об’єднання "дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів – позашкільний заклад" Нововоронцовського району Херсонської області.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:51]:371.31
Л 63


    Листопад, Н.
    Формування у молодших школярів уявлень про час / Наталія Листопад // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 7. - С. 20–25. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки математики
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісно орієнтовані завдання -- одиниці вимірювання часу -- математична компетентність
Анотація: У цій публікації висвітлено методичні рекомендації щодо опрацювання теми "Час" та подано зразки компетентнісно орієнтованих завдань.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.34(477)
С 15


    Сак, Т.
    Як організувати навчання школярів із затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі / Тамара Сак // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 7. - С. 47–49. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання--інклюзивне навчання
Кл.слова (ненормовані):
діти з затримкою психічного розвитку -- особливості психічного розвитку дитини -- інклюзивне навчання -- індивідуальні навчальні завдання -- навчальна активність
Анотація: У статті зазначено, що організація навчання школяра із затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі здійснюється згідно з усталеними вимогами практики інклюзії, необхідних для повноцінного включення в навчальний процес. Водночас, у процесі їх реалізації мають братися до уваги особливості психічного розвитку таких дітей, врахування яких забезпечить ефективність інклюзивного навчання.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 56


    Пономарьова, К.
    Засоби формування орфографічної грамотності четверокласників / Катерина Пономарьова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 12–15. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--орфографічна грамотність
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- методика викладання -- завдання -- орфографія -- орфографічна грамотність -- комунікативна компетентність -- орфографічні правила -- правопис слів -- початкова школа -- 4 клас
Анотація: Запропоновані у статті завдання рекомендовано використовувати в процесі вивчення орфографічних правил, передбачених програмою з української мови для 4 класу, під час повторення вивчених орфограм та підготовки четвертокласників до державної підсумкової атестації.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2]:371.31
М 29


    Мартиненко, В.
    Читацька діяльність молодших школярів: сучасні тенденції розвитку / Валентина Мартиненко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 16–20. - Бібліогр.: 7 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--читання
Кл.слова (ненормовані):
читацька діяльність -- мотив читання -- читацький інтерес -- читацькі уподобання -- літературне читання -- дитяча книга -- молодші школярі
Анотація: У статті розповідається про читацьку діяльність та читацькі інтереси сучасних дітей молодшого шкільного віку.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2]:371.31
В 23


    Вашуленко, О.
    Формування комунікативно-мовленнєвих умінь молодших школярів на уроках літературного читання / Оксана Вашуленко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 20–24. - Бібліогр.: 10 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки літературного читання
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання -- комунікативно-мовленнєві вміння -- мовленнєва діяльність -- сприймання тексту -- діалогічне мовлення -- діалогічне спілкування -- усне монологічне мовлення -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про формування й удосконалення комунікативно-мовленнєвих умінь на уроках літературного читання в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.013.3:502/504](477)
А 66


    Андрусенко, І.
    Організаційно-педагогічні умови отрмування екологічної грамотності молодших школярів / Ірина Андрусенко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 25–28. - Бібліогр.: 3 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки природознавства--екологічна грамотність
Кл.слова (ненормовані):
природознавство -- екологічна грамотність -- екологічна компетентність -- екологічна освіта -- екологічна проблемна ситуація -- проектна діяльність -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про зміст навчання предмета природознавства в початковій школі як інтегрованого, утворює система уявлень і понять, відібраних з різних приролничих наук на основі ідеї розкриття цідісності природи з урахуванням міжпредметних зв’язків, закономірностей і законів, знання яких складає основу розкриття взаємозв’язків і залежностей природи. Основою для формування екологічної грамотності у початковій школі є уроки природознавства і різні форми позаурочної діяльності молодших школярів.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.013.3:087.5](477)
Б 11


    Бібік, Н.
    Ознаки компетентнісно орієнтованого уроку з предмета "Я у світі" / Надія Бібік // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 29–33. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки з курсу “Я у світі”
Кл.слова (ненормовані):
зміст освіти -- інтегровані курси -- Я у світі (навч. курс) -- пізнання світу -- компетентнісно орієнтований підхід -- послідовне мотивування -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про організацію змісту предмета "Я у світі" в початковій школі. Оригінальність змісту й методики предмета полягає у забезпеченні чуттєвої основи одержуваним знанням не тільки з цього предмета, а й інших предметів навчального плану.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.5.016:811.161.2]:371.31
Я 64


    Яновицька, Н.
    Граматичні вправи як основа засвоєння української мови в початкових класах / Наталія Яновицька // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 42–46. - Бібліогр.: 7 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--вправи
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- граматичні навички -- граматичні вправи -- граматична система -- граматичний матеріал -- мовні вправи -- мовленнєві вправи -- комунікативний підхід -- мовленнєві уміння
Анотація: Стаття присвячена проблемі навчання української мови на основі комунікативного підходу в початкових класах із національними мовами викладання. Вивчення граматики української мови як державної вимагає уважного ставлення вчителя до етапу засвоєння граматичного матеріалу й підбору відповідних видів граматичних вправ як основи для формування мовленнєвих умінь.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.014.3(477)
Z99


    Ілляшенко, Т.
    Щоб оцінка перестала бути каральною : (читаючи проект реформи початкової школи) / Тамара Ілляшенко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 3–6. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова освіта в Україні--реформування --оцінювання
   Початкова школа--готовність дитини до школи

Кл.слова (ненормовані):
реформування -- оцінювання -- навчальні досягнення -- словесне оцінювання -- організація навчального процесу -- готовність до навчання -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про оцінювання дитячих успіхів у навчанні – це вузлове питання, від якого тягнуться ниточки і до мотивації навчання, і його якості, і формування компетенцій та особистості громадянина.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.018.262(477)
Д 18


    Даниленко, Г.
    Співпраця з батьками над формуванням емоційного інтелекту учнів початкової школи в межах проекту "Інтелект України" / Георгій Даниленко, Олена Щербакова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 8–9. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--співпраця з батьками--проект "Інтелект України"
Кл.слова (ненормовані):
сімейне виховання -- співпраця з батьками -- робота з батьками -- здоров’язбережувальна поведінка -- здоровий спосіб життя -- емоційний інтелект -- Інтелект України, проект -- педагогіка партнерства -- початкова школа
Анотація: Науково-педагогічний проект "Інтелект України" реалізує основні принципи Педагогіки партнерства, тому важливою складовою є плідна співпраця з батьками.


Дод.точки доступу:
Щербакова, О.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 77


    Прищепа, О.
    Диференційоване сприймання форми букви першокласниками під час письма / Ольга Прищепа // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 11. - С. 17–19. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання письма
Кл.слова (ненормовані):
диференційоване навчання -- диференційований підхід -- навчання письма -- букви -- якість письма -- сприйняття форми -- графічні помилки -- письмова робота
Анотація: У статті розповідається про диференційований підхід до навчання письма в початковій школі. Наведено декілька прикладів різних графічних помилок і поради щодо їх запобігання.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.014.3(477)
С 13


    Савченко, О.
    Закон України "Про освіту": коментар у контексті проблем реформування початкової освіти / Олександра Савченко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 1. - С. 1–4. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова освіта в Україні--реформування--закон “Про освіту”
Кл.слова (ненормовані):
реформування освіти -- закон "Про освіту" -- впровадження закону -- зміни в початковій освіті -- початкова школа -- стандарти освіти -- освітні програми -- ключові компетентності -- результати навчання -- досягнення якості освіти
Анотація: Про окремі положення і норми Закону України "Про освіту", які безпосередньо пов’язані із сучасними змінами в початковій освіті.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.017.92(477)
Б 55


    Бех, І.
    Компонентна технологія сходження зростаючої особистості до духовних цінностей / Іван Бех // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 1. - С. 5–10. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Виховання--духовне виховання--компонентна технологія
Кл.слова (ненормовані):
духовне виховання -- духовні цінності -- компонентна технологія -- духовність особистості -- духовне спілкування -- когнітивний компонент -- духовно розвивальна самоцінність
Анотація: Запропонована виховна технологія сприяє усвідомленню зростаючою особистістю мети бажання, не пов’язаного з її нижчою природою, а наближає до високої духовності.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37:001.32](477)
К 79


    Кремень, В. Г.
    25 років Національній академії педагогічних наук України: здобутки і перспективи [Текст] / В. Г. Кремень // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and psychology. Newsletter of the NAPS of Ukraine : наук.-теорет. та інформ. вісн. - 2017. - N 4. - С. 5-13 . - ISSN 2304-0629
УДК
Рубрики: Освіта в Україні--інноваційна діяльність
Кл.слова (ненормовані):
25 років Національній академії педагогічних наук України -- Національна академія педагогічних наук України


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.2.025.7(477)
К 21


    Карабаєва, І.
    Сенсорно-пізнавальна компетенція: визначаємо рівень сформованості у старших дошкільників / Ірина Карабаєва // Вихователь-методист дошк. закл. : щоміс. спеціаліз. журн. - 2018. - № 3. - С. 61–68. - Зміст: Показники сформованості ; Методика дослідження ; Додаток 1 : Картки до ігрових діагностичних методик "Четвертий зайвий" і "Порівняй" ; Додаток 2 : Протокол оцінювання рівня сформованості сенсорно-пізнавальної компетенції дитини старшого дошкільного віку.
УДК
Рубрики: Дошкільна освіта--сенсорний розвиток
Кл.слова (ненормовані):
сенсорний розвиток -- сенсорно-пізнавальні компетенція -- мислення -- старший дошкільний вік -- мислення -- сформованість -- методика дослідження -- ігрові діагностичні методики -- оцінювання
Анотація: У статті описано показники сформованості мисленнєвих операцій у дітей старшого дошкільного віку та методику проведення моніторингового дослідження цієї компетенції.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.2.016:511-028.31](477)
К 21


    Карабаєва, І.
    Моніторимо рівень сформованості математичної компетенції старших дошкільників / Ірина Карабаєва // Вихователь-методист дошк. закл. : щоміс. спеціаліз. журн. - 2018. - № 3. - С. 69–71. - Зміст: Орієнтири Державного стандарту ; Показники сформованості ; Методика дослідження ; Додаток : Протокол оцінювання рівня сформованості математичної компетенції дитини старшого дошкільного віку.
УДК
Рубрики: Дошкільна освіта--заняття з математики
   Дошкільна освіта--педагогічні дослідження

Кл.слова (ненормовані):
заклади дошкільної освіти -- методика навчання математики в ДНЗ -- педагогічні дослідження -- математична компетенція -- моніторинг -- методика дослідження -- оцінювання
Анотація: У статті подано поради щодо моніторинг сформованості математичної компетенції у дітей старшого дошкільного віку.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.091.4Сухомлинський
С 13


    Савченко, О.
    Ідеї В. Сухомлинського у просторі української освіти / Олександра Савченко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 4. - С. 1–3. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: історія педагогіки України(1917-
Кл.слова (ненормовані):
сухомлиністика -- ідеї В. О. Сухомлинського -- педагогічна система -- літературна спадщина -- Українська асоціація імені В. О. Сухомлинського -- твори педагога -- український педагог
Анотація: 28 вересня 2018 року виповнюється 100 років від дня народження видатного педагога, публіциста, дитячого письменника Василя Олександровича Сухомлинського. Його педагогічна спадщина належить не лише до визначних досягнень педагогічної науки і практики ХХ століття, вона затребувана і сучасною освітою.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:82(100)](477)
С 13


    Савченко, О.
    Ганс Крістіан Андерсен "Гидке каченя" вивчення великої за обсягом казки з прихованим смислом / Олександра Савченко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 4. - С. 12–16. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки літературного читання
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання -- авторська казка -- казкова літературна спадщина -- сприйняття літературного твору -- 4 клас
Анотація: У статті розглянуто особливості вивчення авторської казки, великої за обсягом з багатошаровим смислом, на прикладі твору Ганса Крістіана Андерсена "Гидке каченя".


Дод.точки доступу:
Андерсен, Ганс Крістіан 1805-1875 (данський письменник, видатний казкар) \про нього\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37:001.32](477)
К 21


    Каракоз, С.
    Іван Зязюн (1938–2014) / Сусанна Каракоз // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 5. - С. 8–11. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Педагоги України
Кл.слова (ненормовані):
наукова діяльність -- педагогічна майстерність
Анотація: Розповідь про директора Інституту педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України І. А. Зязюна.


Дод.точки доступу:
Зязюн І. А., Іван Андрійович (1938) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2](477)
М 29


    Мартиненко, В.
    Становлення навички читання учнів 1–2 класів в умовах функціональної незрілості пізнавальних функцій / Валентина Мартиненко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 6. - С. 27–33. - Бібліогр.: 10 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--читання--навички читання
Кл.слова (ненормовані):
читання -- методика викладання -- навички читання -- пізнавальні процеси -- технічні навички читання -- розвиток зв’язного мовлення -- зорове сприйняття -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про те, що у процесі становлення і розвитку навички читання на початкових етапах труднощі у певної категорії дітей можуть виникати через недостатність сформованості різних властивостей уваги, пам’яті, мислення, дисбаланс у розвитку окремих інтелектуальних функцій, а також через порушення механізмів зорового сприймання.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.015.3:159.922](477)
Z99


    Ілляшенко, Т.
    Програма психолого-педагогічного супроводу дітей з гіперактивним розладом / Тамара Ілляшенко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 7. - С. 10–13. - Бібліогр.: 3 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Молодші школярі--гіперактивні діти--психологія навчання
Кл.слова (ненормовані):
гіперактивні діти -- гіперактивні розлади -- гіперактивність -- прояви гіперактивності -- психологія навчання -- психолого-педагогічний супровід -- дефіцит уваги -- правила поведінки -- порушення поведінки -- психолого-медико-педагогічні консультації -- молодші школярі
Анотація: У статті розглянуто проблему виховання та навчання дітей молодшого шкільного віку з гіперактивними розладами із дефіцитом уваги. Представлено програму планомірної допомоги дітям з гіперактивним розладом в освітньому закладі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.091.214(477)
Ц 61


    Цимбалару, А.
    Дидактичні засади розвитку початкової освіти: варіативність програмового забезпечення / Анжеліка Цимбалару // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 7. - С. 51–54. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова освіта в Україні--навчальні програми--варіативність освітніх програм
Кл.слова (ненормовані):
навчальні програми -- варіативність освітніх програм -- розвиток початкової освіти -- варіативність змісту освіти -- освітні програми -- інтеграція змісту освіти -- початкова школа
Анотація: У статті представлено результати аналізу щодо варіативності освітніх програм, підготовлених до початку нового 2018-2019 н.р. відповідно до Закону України "Про освіту" та Державного стандарту початкової освіти.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:003-028.31](075)
В 23


    Вашуленко, М.
    Про роботу за Букварем нового видання / Микола Вашуленко, Оксана Вашуленко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 8. - С. 16–21. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--підручники--буквар
Кл.слова (ненормовані):
робота з букварем -- навчання грамоти -- букварний період -- літературний матеріал -- початкова школа -- 1 клас
Анотація: У статті розповідається про сучасний Буквар (авт. Вашуленко М. С. Буквар: підручник (у двох частинах) для 1 класу заг. середн. закл. / М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко. – Навчальне видання. – К.: Видавничий дім "Освіта", 2018.).


Дод.точки доступу:
Вашуленко, О.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:003-028.31](075)
П 56


    Пономарьова, К.
    Пріоритети в навчанні грамоти першокласників НУШ : (методичний коментар щодо роботи за навчально-методичним комплектом до Букваря К. Пономарьової) / Катерина Пономарьова // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 8. - С. 21–26. - Бібліогр.: 10 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання грамоти--начально-методичний комплект
Кл.слова (ненормовані):
навчання грамоти -- начально-методичний комплект -- букварний період -- навички читання -- навички письма -- початкова школа -- 1 клас
Анотація: У статті розповідаться про навчання грамоти в початковій школі за навчально-методичним комплектом до Букваря К. Пономарьової.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2](477)
П 31


    Петрук, О.
    Українська мова як державна : методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в перших класах закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин у 2018/2019 навчальному році / Оксана Петрук // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 8. - С. 34–35. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--методичні рекомендації
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- методичні рекомендації -- комунікативна компетентність -- мовленнєва діяльність -- аудіативні вміння -- словниковий запас -- діалогічне мовлення -- монологічне мовлення -- міжнаціональне спілкування -- початкова школа -- 1 клас
Анотація: У статті розповідається про навчання української мови як державної, яке розпочинається у 1 класі з опанування усного практичного курсу, спрямованого на формування і розвиток умінь з таких видів мовленнвої діяльності, як слухання-розуміння українського мовлення та говоріння.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.015.3](477)
К 64


    Кондратенко, Л.
    Особливості сприймання сучасними учнями початкової школи навчальної інформації / Лариса Кондратенко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 14–17. - Бібліогр.: 9 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Психологія навчання--молодші школярі--навчальна інформація
   Початкова школа--навчання

Кл.слова (ненормовані):
психологія учнів -- навчальна інформація -- сприйняття навчальної інформації -- здібності дитини -- навчальний матеріал -- негативні наслідки -- ІКТ -- молодші школярі
Анотація: Мета статті розглянути основні зміни в здібностях дітей, які вивчалися науковцями різних країн, показати їх вплив на сприймання дитиною навчального матеріалу, а також дати короткі поради щодо можливостей зменшити негативні наслідки цього впливу.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:51](477)
С 42


    Скворцова, С.
    Система навчальних завдань, зорієнтована на якісний результат : (методичні аспекти впровадження навчального комплекту "Математика. 1 клас" С. Скворцової та О. Онопрієнко) / Світлана Скворцова, Оксана Онопрієнко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 23–26. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки математики в 1 класі--навчальний комплект
Кл.слова (ненормовані):
математика -- методика викладання -- навчальний комплект -- навчальні завдання -- розумові дії -- початкова школа -- 1 клас
Анотація: У статті розповідається про навчально-методичний комплект "Математика. 1 клас" С. Скворцової та О. Онопрієнко, в якому реалізовано авторську систему навчальних завдань для досягнення високої ефективності вироблення в учнів математичних умінь і навичок.


Дод.точки доступу:
Онопрієнко, О.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.2/.3(477)
Д 17


    Данілавічютє, Е.
    Діти з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі / Еляна Данілавічютє // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2018. - №3. - С. 7–19. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--освіта
Кл.слова (ненормовані):
інклюзивна освіта -- діти з особливими потребами -- інклюзивне освітнє середовище -- класифікаційні ознаки -- категорії дітей з особливими освітніми потребами -- індивідуальна траєкторія розвитку -- шкільна неуспішність -- дизонтогенез -- особистісно-орієнтований підхід -- індивідуальні особливості -- вікові особливості
Анотація: Представлено сучасні уявлення про біо-психо-соціальну модель розвитку організму дитини, розкрито структуру і динамічний зміст онтогенезу, його етапи відповідно до появи і специфіки прояву певних вікових особливостей, чинники, що їх визначають. Розкрито визначальну роль індивідуальної траєкторії розвитку для аргументації необхідності створення гнучкого освітнього середовища. На основі розкриття сутності понять "шкільна неуспішність", "дизонтогенез", аналізу причин їх виникнення, міжнародного досвіду становлення інклюзивної освіти розкрито поняття "діти з особливими освітніми потребами", визначено "класифікаційні ознаки" особливих освітніх потреб щодо пріоритетності освітнього критерію, а також окреслено категорії дітей з особливими освітніми потребами, навчання яких може відбуватися в умовах інклюзії.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Дробот, О.
    Лінгводидактичні аспекти навчання української жестової мови / Олена Дробот, Анна Замша // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - H№ 3. - С. 37–44. - Бібліогр.: 11 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--порушення слуху
Кл.слова (ненормовані):
глухі діти -- українська жестова мова -- жестова мова -- жестема -- заперечення -- лінгвістичні особливості -- жестова комунікативна компетентність
Анотація: Розкрито лінгвістичні особливості української жестової мови на прикладі способів вираження заперечення. Охарактеризовано специфіку навчання "Української жестової мови" як навчального предмета, зокрема, особливості реалізації змісту перекладної лінії.


Дод.точки доступу:
Замша, А.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.36:616.891]-053.6(477)
О-66


    Орлов, О.
    Специфіка особистісного функціонування невротизованих підлітків із порушеннями інтелектуального розвитку та її поведінкові прояви / Олег Орлов // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - H№ 3. - С. 64–73. - Бібліогр.: 9 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--інтелектуальні порушення
Кл.слова (ненормовані):
діти з порушеннями інтелектуального розвитку -- невротизовані підлітки -- поведінкові прояви -- невротичні особистісні риси -- порушення поведінки -- невротизація особистості -- імпульсивність
Анотація: Представлено результати емпіричного дослідження особливостей функціонування особистості невротизованих підлітків із порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня, охарактеризовано ключові особисті риси-кореляти високого рівня невротизації, визначено поведінкові прояви, які характерні підліткам цієї категорії, що мають високий рівень невротизації.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.36:616.899.2.064]-053.4(477)
М 69


    Михновецька, І.
    Особливості інтерсуб’єктного компонента взаємовідносин у старших дошкільників із синдромом Дауна : (за диспозиційним критерієм) / Ірина Михновецька // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2018. - № 3. - С. 74–83. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--розумова відсталість
Кл.слова (ненормовані):
розумові вади -- діти з синдром Дауна -- взаємовідносини -- старші дошкільники -- інтерсуб’єктний компонент -- диспозиційний критерій -- соціальний статус
Анотація: Доведено, що взаємовідносини дітей із синдромом Дауна доцільно вивчати через компоненти. Проаналізовано інтерсуб’єктний компонент взаємовідносин та критерії, що його характеризують, детально розглянуто показники, що відповідають диспозиційному критерію інтерсуб’єктного компонента взаємовідносин у дітей старшого дошкільного віку з синдромом Дауна.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:003-028.31](073)(477)
В 23


    Вашуленко, М.
    1 клас. Читання, письмо, розвиток мовлення / Микола Вашуленко, Ольга Прищепа, Оксана Вашуленко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 31–37. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--календарне планування з основних предметів--1 клас
Кл.слова (ненормовані):
календарне планування читання в 1 класі -- календарне планування письма в 1 класі -- календарне планування розвитку мовлення в 1 класі
Анотація: У статті представлено календандарне планування з навчання грамоти в початковій школі.


Дод.точки доступу:
Прищепа, О.; Вашуленко, О.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2](477)
П 31


    Петрук, О.
    Організація навчання усного українського мовлення у 1 класі закладів загальної середньої освіти з навчанням угорською мовою / Оксана Петрук // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 38–39. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки мовлення в 1 класі
Кл.слова (ненормовані):
комунікативна компетентність -- аудіативні вміння -- лексичний запас -- діалогічне мовлення -- монологічне мовлення -- усне українське мовлення у 1 класі
Анотація: У статті викладено стислі рекомендації щодо систематизації уроків усного курсу української мови у 1 класі шкіл з угорською мовою навчання. Матеріал статті стане у пригоді вчителю під час роботи за підручником О. Петрук "Українська мова. 1 клас" (Львів, "Світ", 2018).


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:003-028.31](477)
П 77


    Прищепа, О.
    Особливості формування навичок письма в буквений період навчання грамоти / Ольга Прищепа // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 11. - С. 5–12. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання грамоти
Кл.слова (ненормовані):
навчання грамоти -- навички письма -- буквений період -- рухова навичка письма -- зорове сприйняття -- графічні навички -- написання букви -- рукописний текст -- друкований текст
Анотація: У статті розповідається про те, що у буквений період основна увага приділяється формуванню уміння письма букви і поєднання її з іншими.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:51](477)
Л 63


    Листопад, Н.
    Методичні настанови щодо вивчення довжини у 1 класі / Наталія Листопад // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 12. - С. 24–27. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки математики в 1 класі
Кл.слова (ненормовані):
уроки математики -- методика викладання -- величина -- одиниці вимірювання -- довжина -- методичні особливості -- початкова школа -- 1 клас
Анотація: У статті розкрито особливості опрацювання теми "Довжина" у 1 класі, оскільки правильно сформовані первинні уявлення про величину та вміння увимірювати довжину об’єктів стануть запорукою успішного формування вмінь вимірювати будь-які величини.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:087.5](073)(477)
Г 11


    Гільберг, Т.
    Встановлення причиново-наслідкових зв’язків як спосіб формування дослідницьких умінь у молодших школярів на інтегрованих уроках курсу "Я досліджую світ" / Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2019. - № 1. - С. 41–46. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 0131-5358
ДРНТІ
УДК

Кл.слова (ненормовані):
інтегровані курси -- дослідницькі уміння -- причиново-наслідкові зв’язки -- Я досліджую світ, інтегрований курс -- пізнавальні інтереси -- навколишній світ -- природні явища -- емпіричні зв’язки -- календарно-тематичне планування
Анотація: У статті розповідається про формування та розвиток дослідницьких умінь у молодших школярів під час уроків інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Представлено орієнтовне календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу "Я досліджую світ".


Дод.точки доступу:
Тарнавська, С.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2](477)
С 13


    Савченко, О.
    Види міжпредметних завдань на уроках літературного читання / Олександра Савченко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2019. - № 2. - С. 5–8. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки літературного читання
Кл.слова (ненормовані):
уроки літературного читання -- методика викладання -- міжпредметні зв’язки -- міжпредметні завдання -- читацька компетентність -- розвивальний потенціал -- виховний потенціал -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про системне використання міжпредметних зв’язків у початковій школі, які сприяють цілісному засвоєнню базових знань, умінь, цінностей і водночас допомагають різнобічному сприйманню навчального матеріалу. Способом реалізації міжпредметних зв’язків є міжпредметні завдання. Коло читання, зміст і структура читацької компетентності є основою для розроблення відповідних типів міжпредметних завдань і об’єднання їх у систему. Наведено приклади міжпредметних завдань до окремих розділів за підручником "Літературне читання" 3 клас (О. Я. Савченко).


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:003-028.31](477)
П 77


    Прищепа, О.
    Післябуквений період – важливий перехід до навчання української мови в 2 класі / Ольга Прищепа // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2019. - № 3. - С. 8–11. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови в 2 класі
Кл.слова (ненормовані):
навчання грамоти -- післябуквений період -- письмо -- графічна сітка -- рукописні букви -- друковані букви -- швидкість письма -- самостійне списування -- списування з книги -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про те, що післябуквений період навчання грамоти відведений для закріплення, узагальнення й удосконалення знань, умінь і навичок з письма. В цей період в учнів відбувається підсумок знань, умінь і закріплюються навички з письма, які будуть опорою у навчанні української мови в 2 класі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.015.3:159.942.5](477)
Z99


    Ілляшенко, Т.
    Чому діти агресивні? [Текст] / Тамара Ілляшенко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2019. - № 7. - С. 15–18. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Молодші школярі--агресивна поведінка
Кл.слова (ненормовані):
агресивність -- емоційні стани -- агресивна поведінка -- прояв агресії -- інстинкт самозбереження -- дитяча агресивність -- гіперактивний розлад -- молодші школярі
Анотація: У статті розповідається про дитячу агресивність та агресивну поведінку дітей молодшого шкільного віку.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.091.4Сухомлинський
Б 55


    Бех, І.
    Виховна інноватика Василя Сухомлинського [Текст] / Іван Бех // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 1. - С. 1–3. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Вчителі початкової школи--виховання учнів
Кл.слова (ненормовані):
сухомлиністика -- виховна інноватика -- виховні системи -- видатні педагоги -- український педагог -- духовне перетворення особистості -- виховання власною особистістю -- мудрість -- суспільно значуща діяльність -- міжособистісні відносинни -- гуманістичні якості
Анотація: Розкривається виховна інноватика Василя Сухомлинського, яка насамперед обумовлена неповторним і незміряним за своєю глибиною його духовним світом. Йдеться про виховання власною особистістю як виховання своєю святістю. Це ж найвища міра і ступінь духовного перетворення дитини як вихованця. Наголошується, що виховання власною особистістю як духовно-перетворювальна дія має складну і нині ще незвідану психологічну будову. Центральною категорією у цьому плані, за В. Сухомлинським, виступає "Мудрість". Саме в контексті цієї категорії він піднімається до філософсько-етичних вершин, щоб спуститися до глибин духовного перетворення особистості.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.091.26(477)
Ф 11


    Фідкевич, О.
    Формувальне оцінювання як інструмент підвищення якості навчання [Текст] / Олена Фідкевич, Наталія Бакуліна // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 1(607). - С. 12–14. - Бібліогр.: 13 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання--оцінювання знань учнів
Кл.слова (ненормовані):
оцінювання знань -- формувальне оцінювання -- якість навчання -- система оцінювання -- підсумкове оцінювання -- успішна діяльність школярів -- самооцінювання -- оціночна практика -- культура взаємооцінювання -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про ефективне впровадження формувального оцінювання в початковій школі.


Дод.точки доступу:
Бакуліна, Н.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:087.5](477)
Г 11


    Гільберг, Т.
    Орієнтовне календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" [Текст] : до підручника "Я досліджую світ", 2 клас, ІІ частина (автори Гільберг Тетяна, Тарнавська Сніжана, Павич Ніна; видавництво "Генеза", 2019) / Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 1. - С. 27–37. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--інтегровані курси--2 клас
Кл.слова (ненормовані):
інтегровані курси -- методика викладання -- календарно-тематичне планування -- планування уроків -- Я досліджую світ, інтегрований курс -- початкова школа -- 2 клас
Анотація: Орієнтовне календарно-тематичного планування з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О. Я. Савченко та Р. Б. Шияна, 2 клас.


Дод.точки доступу:
Тарнавська, С.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.091.26(477)
Ф 11


    Фідкевич, О.
    Етап цілепокладання у процесі формувального оцінювання: мета, роль та форми актуалізації / Олена Фідкевич // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 3(609). - С. 7–10. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання--оцінювання знань учнів
Кл.слова (ненормовані):
оцінювання знань -- формувальне оцінювання -- цілепокладання -- навчальні цілі -- таксономія Б. Блума -- навчальна діяльність -- система запитань -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про постановку цілей уроку – важливий етап і умова ефективної реалізації формувального оцінювання в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2](477)
В 23


    Вашуленко, М.
    Формування в учнів початкових класів дослідницьких умінь на матеріалі програмового курсу української мови [Текст] / Микола Вашуленко, Світлана Дубовик // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 3(609). - С. 11–17. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання рідної мови
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- дослідницька діяльність -- вправи -- дослідницькі вміння -- асоціативне мислення -- мовні явища -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про організацію дослідницької діяльності учнів початкової школи на уроках української мови. Подано приклади вправ, що спрямовані на дослідження мовних явищ та асоціативне мислення, які можна застосовувати на уроках української мови у 2–4-х класах під час вивчення основних розділів курсу: "Мова і мовлення", "Текст", "Речення", "Слово", "Звуки і букви".


Дод.точки доступу:
Дубовик, С.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.015.31:17](477)
Б 55


    Бех, І.
    Генезо-моделювальний метод виховання духовних цінностей особистості / Іван Бех // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 4(610). - С. 1–5. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--виховання--моральне виховання
Кл.слова (ненормовані):
моральне виховання -- духовні цінності -- генезо-моделювальний метод -- виховання особистості -- працелюбність -- внутрішньо-поведінкова цілісність -- виховні впрливи
Анотація: У статті розповідається про те, що описана нормативна модель розв’язання особистісного завдання щодо працелюбності є науково-психологічною основою правильної організації виховання учнів.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2](477)
В 23


    Вашуленко, М.
    Формування в учнів початкових класів дослідницьких умінь на матеріалі програмового курсу української мови / Микола Вашуленко, Світлана Дубовик // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 4(610). - С. 18–23. - Бібліогр.: 13 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--дослідницька діяльність
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- дослідницька діяльність -- вправи -- дослідницькі вміння -- частини мови -- мовні явища -- логічне мислення -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про організацію дослідницької діяльності учнів початкової школи на уроках української мови. Подано приклади вправ, що спрямовані на дослідження мовних явищ та логічного мислення, які можна застосовувати на уроках української мови у 2–4-х класах під час вивчення основних розділів курсу: "Мова і мовлення", "Текст", "Речення", "Слово", "Звуки і букви", "Частини мови".


Дод.точки доступу:
Дубовик, С.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.2.091.12-057.164:159.98-051](477)
К 55


    Кобильченко, В.
    Практичний психолог у закладі дошкільної освіти: завдання та зміст психологічної діяльності / Вадим Кобильченко // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 1(93). - С. 7–20. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--дошкільний вік--робота практичного психолога
Кл.слова (ненормовані):
діти з особливими освітніми потребами -- практичний психолог -- психологічна діяльність -- заклади дошкільної освіти -- психологічна готовність -- інклюзивне середовище -- психологічна допомога
Анотація: Встановлено, що нині практичний психолог закладу освіти сприяє формуванню психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з особливими освітніми потребами. Визначено, що основними напрямами діяльності практичного психолога в закладі дошкільної освіти мають бути психопрофілактика, психодіагностика, психокорекція та психологічне консультування, які тісно пов’язані між собою і становлять єдину систему психологічної допомоги.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.36.015.3:159.952.13](477)
М 99


    Мякушко, О.
    Шляхи отимізації функціонування ресурсної складової навчально-пізнавальних компетентностей у дітей із порушеннями інтелектуального розвитку / Оксана Мякушко // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 1(93). - С. 21–30. - Бібліогр.: 9 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--інтелектуальні порушення
Кл.слова (ненормовані):
діти із порушеннями інтелектуального розвитку -- навчально-пізнавальна компетентність -- пізнавальна активність -- активізація емоцій -- ресурсний компонент -- стимуляція пізнавальної активності -- нормалізація тонічної регуляції
Анотація: Діти з інтелектуальними порушеннями характеризуються низькою пізнавальною активністю, що зумовлює потребу в спеціально організованій роботі з її стимуляції. У статті систематизовані й узагальнені напрями такої роботи, зокрема, це: нормалізація тонічної регуляції, активізація емоцій, створення умов для підвищення працездатності та зниження втомлювальності дітей на заняттях.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.262(477)
Д 58


    Довгополова, К.
    Психолого-педагогічна оцінка психомоторного розвитку незрячої дитини раннього віку / Катерина Довгополова // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 1(93). - С. 31–38. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--порушення зору
Кл.слова (ненормовані):
діти з порушеннями зору -- психомоторний розвиток -- психолого-педагогічна оцінка -- психомоторний розвиток -- порушення зору -- діти раннього віку
Анотація: Розглянуто особливості психолого-педагогічної оцінки психомоторного розвитку незрячих дітей віком від 3 місяців до 3 років.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.34:616.89-008.1](477)
Б 12


    Бабяк, О.
    Психокорекція емоційної сфери у дітей із затримкою психічного розвитку / Ольга Бабяк, Наталія Баташева // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 1(93). - С. 39–47. - Бібліогр.: 6 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--затримка психічного розвитку--корекційні заняття
Кл.слова (ненормовані):
діти із затримкою психічного розвитку -- емоційна сфера -- психокорекція емоційної сфери -- психокорекційна робота -- емпіричне дослідження -- дошкільники
Анотація: Мета статті – висвітлення результатів емпіричного дослідження, яке було спрямоване на виявлення специфіки емоційної сфери дітей із затримкою психічного розвитку й давало можливість простежити особливості функціонування її компонентів, а саме: перцептивного, когнітивного, вербального та експресивного та визначення напрямів психокорекційної роботи з формування емоційної сфери у дошкільників із ЗПР.


Дод.точки доступу:
Баташева, Н.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.091.33-027.22:069.12](477)
П 30


    Петрикіна, А.
    Компаративний аналіз поняття "Музейна педагогіка" / Анна Петрикіна // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 1(93). - С. 48–56. - Бібліогр.: 15 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Педагогіка--музейна педагогіка
Кл.слова (ненормовані):
музейна педагогіка -- музейно-педагогічний процес -- діти з порушеннями зору -- культурно-освітній простір -- музейні колекції -- естетичний смак -- формування особистості -- компаративний аналіз поняття
Анотація: У статті здійснено компаративний аналіз поняття "музейна педагогіка" за матеріалами наукових джерел декількох країн світу, а саме: США, Індії, Великої Британії, Швеції, Франції, Італії, Чехії, Польщі. Актуалізовано потенціал засобів музейної педагогіки в процесі формування особистості учнів, які мають порушення зору.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.018.46(477)
К 72


    Костенко, Т.
    Курси підвищення кваліфікації з теми: "Орієнтування в просторі незрячих дітей та з порушеннями зору" / Тетяна Костенко, Галина Кушнір // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 1(93). - С. 76–78. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--порушення зору
Кл.слова (ненормовані):
курси підвищення кваліфікації -- діти з порушеннями зору -- соціалізація особистості -- адаптація особистості -- орієнтування в просторі -- підвищення професійної компетентності -- професійна компетентність фахівців
Анотація: У статті розповідається про курси підвищення кваліфікації з теми: "Орієнтування в просторі незрячих дітей та з порушеннями зору", які відбулися на базі Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України з 12 по 15 лютого. Зазначено, що орієнтування в просторі є одним з основних напрямів соціалізації та адаптації незрячих дітей та дітей з порушеннями зору до умов суспільства.


Дод.точки доступу:
Кушнір, Г.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.2.091.12-057.164:159.98-051](477)
К 55


    Кобильченко, В.
    Професійна взаємодія психолога в умовах закладу дошкільної освіти / Вадим Кобильченко // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 2. - С. 7–19. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--психологи
Кл.слова (ненормовані):
діти з особливими освітніми потребами -- практичний психолог -- психологічна діяльність -- психологічна служба -- заклади дошкільної освіти -- психологічна готовність -- психологічна допомога
Анотація: Встановлено, що в процесі адаптації практичного психолога до умов конкретного закладу дошкільної освіти в нього складається певна система стосунків з учасниками педагогічного процесу: адміністрацією, педагогами, дітьми та їх батьками. Констатовано, що професійні взаємини надалі впливатимуть на загальну ефективність діяльності педагога, тому вимагають від нього особливої уваги.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376.016:811.161.2’221.24](477)
К 90


    Кульбіда, С.
    Вивчення будови словосполучення на уроках української мови з використанням жестової мови : у 5 класі спеціальних закладів загальної середньої освіти (Н 90) (на допомогу практикам) / Світлана Кульбіда // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 2. - С. 20–40. - Бібліогр.: 14 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Викладання української мови в школі--словотвір
   Діти з особливими потребами--порушення слуху--навчання

Кл.слова (ненормовані):
українська жестова мова -- методика викладання -- будова словосполучення -- головне слово -- залежне слово -- розбір словосполучення -- жести -- глухі учні -- компетенції -- тестові завдання -- спеціальні заклади загальної середньої освіти
Анотація: Розроблено методику формування понять і закономірностей з теми "Будова словосполучення" у 5 класі учнями з порушеннями слуху спеціальних закладів загальної середньої освіти (Н 90). Розкрито поетапне, репродуктивно-діяльнісний, креативно-дослідницький підхід засвоєння навчального матеріалу з урахуванням концепту "Українська жестова мова у комунікативній діяльності". В авторській методиці "Будова словосполучення" пердставлено три аспекти: перелік і зміст компетенцій теоретичного і практичного рівнів, які глухі учні 5 класу набудуть на основі засвоєних знань, умінь, розумінь і перекладу; системи вправ, правил, завдань, які спрямовані на розвиток і вдосконалення жестомовної комунікативної компетенції, граматико-орфографічних умінь учнів із порушеннями слуху, їхнього жестового, дактильного, писемного мовлення; орієнтовні тестові завдання, що відповідають зовнішньому незалежному оцінюванню.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376-056.264(477)
Д 64


    Долженко, С.
    Концептуальні засади вивчення мовленнєвої діяльності з позицій психолінгвістичного підходу / Світлана Долженко, Юлія Рібцун // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 2. - С. 74–80. - Бібліогр.: 11 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Діти з особливими потребами--мовленнєва діяльність
Кл.слова (ненормовані):
логопедія -- мовленнєва діяльність -- психолінгвістичний підхід -- порушення мовленнєвого розвитку -- мовлення
Анотація: Відстежено паралелізм наукового підгрунтя щодо вивчення мовленнєвої діяльності у логопедії та психолінгвістиці, запропоновано порівняльні визначення мови, мовлення та мовленнєвої діяльності, розглянуто лінгвістичний, психологічний та психолінгвістичний підходи до трактування поняття мовленнєвої діяльності, розкрито складові мовленнєвої діяльності, зроблено акцент на психолінгвістичному підході як провідному для наукових досліджень у галузі логопедії у напрямі діагностики, попередження та подолання порушень мовленнєвого розвитку в осіб різних вікових груп.


Дод.точки доступу:
Рібцун, Ю.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2](073)(477)
С 13


    Савченко, О.
    Методичні рекомендації до впровадження програми з літературного читання у 3 класі / Олександра Савченко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 9(615). - С. 7-13. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки літературного читання у 3-му класі
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання -- методика викладання -- методичні рекомендації -- читацька діяльність -- навчальні програми -- змістові лінії -- Нова українська школа -- початкова школа -- 3 клас
Анотація: У статті розглянуто методичну реалізацію змістових ліній ТОП у підручнику "Українська мова та читання. Частина 2".


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2](075)(477)
В 23


    Вашуленко, О.
    Методичні рекомендації щодо роботи за новим підручником "Українська мова та читання. 3 клас. Частина 2" (автор О. В. Вашуленко) / Оксана Вашуленко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 9(615). - С. 14-20. - Бібліогр.: 1 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки літературного читання у 3-му класі
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання -- методика викладання -- методичні рекомендації -- підручники початкової школи -- Нова українська школа -- структура підручника -- зміст підручника -- початкова школа -- 3 клас
Анотація: У статті розглянуто особливості структури і змісту підручника.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2](075)(477)
Б 73


    Богданець-Білоскаленко, Н.
    Особливості роботи за навчально-методичним комплектом до підручника "Українська мова та читання. 3 клас. Частина 2" (автори: Н. Богданець-Білоскаленко, Ю. Шумейко) / Наталія Богданець-Білоскаленко, Юлія Шумейко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2020. - № 9(615). - С. 26-33. - Бібліогр.: 6 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки літературного читання у 3-му класі
Кл.слова (ненормовані):
літературне читання -- методика викладання -- навчально-методичний комплект -- змістові лінії -- Нова українська школа -- компетентнісно орієнтовані завдання -- початкова школа -- 3 клас
Анотація: У статті розглянуто методичну реалізацію змістових ліній ТОП у підручнику "Українська мова та читання. Частина 2".


Дод.точки доступу:
Шумейко, Ю.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)