Иванников, В. А. Воля как продукт общественно-исторического развития человечества / В. А. Иванников, В. Н. Шляпников> // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 3. - С. 111-121. - Бібліогр.: 42 назв. . - ISSN 0205-9592 Рубрики: Психологія--психологія особистості--воля Психологія--галузева психологія психологія історична Кл.слова (ненормовані): воля -- вольова регуляція -- психіка -- психічні функції -- вищі психічні функції -- соціогенез -- магія -- гомеопатична магія -- мантичні практики -- психологія особистості Анотація: Дослідники соціогенез вольової регуляції як вищої психічної функції. Основна задача роботи - опис основних соціокультурних засобів вольової регуляції, закономірностей їх трансформації у ході історичного розвитку людини та їх ролі в житті сучасної людини. У якості соціокультурних засобів вольової регуляції були розглянуті магічні релігійні практики, одна з функцій яких полягає у зміні смислу дії і набуття ним додаткового мотивації. Показано, що трансформація соціокультурних засобів вольової регуляції підкорюється загальним закономірностям розвитку вищих психічних функцій. У сучасному світі соціокультурні засоби вольової регуляції зберігають свої функції, але їх роль обмужується регуляцією діяльності окремих індивідів. Дод.точки доступу: Шляпников, В. Н. Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
Ш 16 Шадриков, В. Д. Понимание развития в культурно-исторической психологии / В. Д. Шадриков> // Мир психологии : науч.-метод. журн. - 2012. - № 2. - С. 15-33. - Библиогр.: 7 назв. . - ISSN 2073-8528 Рубрики: Культурно-історична психологія Людина--розвиток Кафедра психології Кл.слова (ненормовані): розвиток людини -- примітивна людина -- культурний розвиток -- сигнифікація -- психічні функції -- здібності людини -- інтелектуальні операції -- дитина -- навчальна діяльність Анотація: Рассматривается динамика взглядов на развитие человека с позиции примитивного человека, ребенка, ученика. Показывается оригинальность взглядов на развитие как процесс сигнификации. Подчеркивается, что развитие ребенка связано, прежде всего, с формированием внутренних механизмов психической деятельности и овладением этими механизмами. Рассматривается процесс развития способностей через овладение интеллектуальными операциями, которые осваивают ученики в учебной деятельности. Приведены эксперементальные данные, подтверждающие эффективность данного пути ментального развития ученика. Розглядається динаміка поглядів на розвиток людини з позиції примітивної людини, дитини, учня. Показується оригінальність поглядів на розвиток як процес сигніфікації. Підкреслюється, що розвиток дитини пов'язаний, перш за все, з формуванням внутрішніх механізмів психічної діяльності та опануванням цими механізмами. Розглядається процес розвитку здібностей через оволодіння інтелектуальними операціями, які освоюють учні в навчальній діяльності. Наведено експерементальні дані, що підтверджують ефективність даного шляху ментального розвиток учня. Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Інв./ОК 1 (1 прим.) - вільні 1 |