Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>U=37.015.3:159.955<.>
Загальна кількість знайдених документів : 21
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-21   21-21 
1.
37.015.3:159.955
Д 69


    Дорофей, Світлана Василівна.
    Психологічні особливості формування здатності до логічної класифікації у молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дорофей Світлана Василівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 191 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-189. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Логіка--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодші школяри -- логічна класифікація -- емпірична класифікація -- мисленнєва діяльність -- навчання
Анотація: Проблема психологічної організації формування логічної класифікації в молодших школярів є досить актуальною для педагогічної та вікової психології. У межах теоретико-експериментального дослідження виявлено: логічна класифікація є однією з фундаментальних операцій мислення й основою подальшого розумового розвитку дитини. У молодшому шкільному віці дитина вже здійснює три види групувань: класифікацію, серацію, заміщення, встановлення симетрії, тобто групування адитивного порядку. У межах нашого дослідження проняття "класифікація" розумілося як узагальнення виокремлених ознак предметів і явищ, що дає можливість групувати об`єкти за видовими, родовими та іншими ознаками. Важливим теоретико-експериментальним положенням дослідження є встановлення зв`язку між показниками інтелекту й особливостями логічної класифікації. Це підтверджує наше припущення, що вищий рівень інтелекту в певній мірі пов`язаний з рівнем й особливостями розвитку логічної класифікації. Водночас виявилося: показник "логічна класифікація" найтіснішим чином пов`язаний із академічною успішністю й інтелектом. У процесі формуючого експерименту вдалося покращити операції логічної класифікації. Розвиток логічних операцій у молодших школярів провадиться непрямим методом навчання та методом моделювання. Вони сприяють підвищенню показників класифікації та покращенню академічної успішності учнів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
37.015.3:159.955
И 18


    Іванова , Вікторія Вікторівна.
    Особливості розвитку творчого мислення у перехідній період від дошкільного до молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Іванова Вікторія Вікторівна ; наук. кер. Марусинець М. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 212 с. : табл. - Бібліогр.: с. 198-216. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільний вік--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творче мислення -- гнучкість -- креативність -- образність -- оригінальність -- швидкість -- творчий тренінг
Анотація: У роботі представлені результати аналізу досліджувальної проблеми, виокремлено головні підходи до аналізу творчого мислення загалом та особливостей розвитку у дошкільному й молодшому шкільному віці, зокрема. З`ясовано, що системотвірною властивістю творчого мислення є гнучкість. Визначено головні підходи до аналізу проблеми кризи 6-7 років у психолого-педагогічній літературі. Отримані результати емпіричного дослідження дали змогу зробити висновок про негативну динаміку розвитку інтелектуально-когнітивної сфери у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку загалом та показників творчого мислення зокрема. Подано зміст розробленої програми розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку, що містить тренінгові заняття, метою яких є розвиток гнучкості мислення. Проведене контрольне вимірювання головних показників творчого мислення та інтелектуально-когнітичної сфери свідчить про наявність значних відмінностей між показниками творчого мислення дітей експериментальної групи до і після народження, а також дітей експериментальної та контрольної груп.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Марусинець, Мар`яна Михайлівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
37.015.3:159.955
А 89


    Аршавина, Людмила Ивановна.
    Развитие аналитических компонентов мышления у младших школьников при различных типах обучения [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Аршавина Людмила Ивановна ; науч. рук. Максименко С. Д. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1982. - 156 с. : табл. - Библиогр.: с. 144-156. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Аналитическое мышление--Диссертации
   Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
мышление -- аналитическое мышление -- приемы мыслительной деятельности -- анализ -- младшие школьники -- типы обучения

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергей Дмитриевич \наук. кер.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
37.015.3:159.955+159.944
Б 43


    Белоус, Павел Данилович.
    Динамика умственной работоспособности учащихся 3-4 классов [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Белоус Павел Данилович ; науч. рук. Скрипниченко А. В.,Компанец В. С. ; Киев. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького. - Киев, 1976. - 255 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 142-170. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Умственная работоспособность--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
младшие школьники -- умственная работа -- работоспособность

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Скрипченко, А. В. \науч. рук.\; Компанец, В. С. \науч. рук.\; Киевский государственный педагогический институт им. А. М. Горького (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
37.015.3:159.955+37.015.31:331
Б 35


    Бех, Иван Дмитриевич.
    Формирование у школьников обобщенных способов решения практических задач [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бех Иван Дмитриевич ; науч. рук. Максименко С. Д. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - , 1977. - 162 с. - Библиогр.: с. 148-162. -
УДК
Рубрики: Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
учебный материал -- обучение -- школьники -- решение задач -- практические задачи

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергей Дмитриевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
37.015.3:005.32+37.015.3:159.922.7+37.015.3:159.955
В 41


    Вічалковська , Наталія Калинівна.
    Активація розвитку допитливості школярів підліткового віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вічалковська Наталія Калинівна ; наук. кер. Денисюк А. С. ; Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2003. - 213 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 195-213. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Допитливість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
допитливість -- формування -- активація -- компоненти допитливості -- психологічна структура -- метафора
Анотація: Розкрито зміст поняття допитливості як системної якості особистості, що забезпечує її пізнавальну активність, готовність до засвоєння нової інформації. Дано узагальнену характеристику особливостей особливостей допитливості. Визначено психологічну структуру допитливості учнів-підлітків, розкрито рівні її розвитку допитливості школярів. Розроблено й апробовано діагностичну процедуру, спрямовану на вивчення динаміки в умовах динаміки допитливості в умовах навчального процесу, а також комплексну програму Активізація розвитку школярів у процесі учбової діяльності". На основі експерименту обгрунтовано вплив засобу на метафори на розвиток допитливості учнів у навчальному процесі при вивченні ними предметів не лише гуманітарного, але й природно-математичного циклів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Денисюк , Антоніна Степанівна \наук. кер.\; Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
37.015.3:159.955
Г 20


    Гарнец, Оксана Николаевна.
    Развитие гибкости мыслительных действий у школьников [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гарнец Оксана Николаевна ; науч. рук. Гильбух Ю. З. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1979. - 151 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 129-147. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Мышление--Диссертации
   Возрастная психология--Школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
школьники -- мышление -- гибкость -- мыслительная деятельность

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Гильбух, Юрий Зиновьевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.954+159.955+37.015.3:159.955
Г 94


    Гулько, Юлія Анатоліївна.
    Стратегії розуміння учнями творчих задач у звичайних та ускладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Гулько Юлія Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 167-184. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розуміння творчих задач--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творча діяльність -- мислення -- розуміння -- стратегія розуміння -- аналогізування -- комбінування -- задача -- ускладнені умови
Анотація: У дисертації подано методи і методику емпіричного дослідження, описано види і рівні прояву в учнів стрптегіальних тенденцій розуміння вербальних і графічних творчих задач. Описано вплив ускладнених умов стратегіальні тенденції розуміння; з'ясовано, що в ускладнених умовах блокується прояв стратегіальної діяльності, і у більшості випадків учні починають користуватися шаблонними методами аналогізування і комбінування. З'ясовано вплив творчого тренінгу на реалізацію учнями стратегіальних тенденцій розуміння.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.922.73-053.6+37.015.3:159.955
Г 93


    Гуменюк, Галина Вадимівна.
    Психологічні особливості антиципатії в процесі розв'язання старшокласниками мисленєвих задач [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гуменюк Галина Вадимівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2006. - 188 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 158-171. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Антиципація--Дисертації
   Педагогічна психологія--Розв'язання задач--Дисертації

   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
антиципація -- моделювання майбутнього результату -- рівні розвитку антиципації -- розв'язання мисленнєвих задач
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальногму вивченню психологічних особливостей антиципації, які проявляються в процесі розв'язання мисленнєвих задач учнями старшого шкільного віку. Визначено особливості антиципації, які впливають на ефективність розв'язування задач. Показано, що вирішальне значення в комплексі цих особливостей має мисленнєве моделювання образу розв'язку задачі. Його ефективність визначається специфікою інтуїтивних (образних) і логічних компонентів мислення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
37.015.3:159.955
Д 33


    Денисенко, Василь Васильович.
    Психологічні умови формування теоретичного мислення у підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Денисенко Василь Васильович ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 193 с. : табл., рис., граф. - Бібліогр.: с. 164-173. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
теоретичне мислення -- учбова задача -- моделювання -- ідеалізація -- засвоєння -- генетично-моделюючий метод
Анотація: Дисертація присвячена вивченню процесу та закономірностей розвитку теоретичного имслення в підлітковому віці. Розкриті психологічні умови оволодіння школярами теоретичними поняттями курсу фізики. Встановлено, що центральним компонентом психологічної структури учбової діяльності при вивченні фізики є система форм та засобів моделювання ідеалізованих об'єктів. Показана роль та можливості застосування комп'ютерних технологій у сучасному навчанні. Використовуючи генетико-моделюючий метод, розроблено початковий курс фізики, заснований на принципі сходження від абстрактного до конкретного, та запропонована система учбових задач, що забезпечують розвиток теоретичного мислення у учнів в середніх класів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепєлева , Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-10    11-21   21-21 
 
Статистика
за 19.05.2024
Кількість запитів 56742
Кількість відвідувачів 1022
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя