Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4212
Title: | ГРА ЯК ТЕХНОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОЇ ПІДТРИМКИ ДОШКІЛЬНИКІВ, ЩО ВИХОВУЮТЬСЯ У НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ СІМ’ЯХ ТА МАЮТЬ НЕГАТИВНІ ПРОЯВИ У ПОВЕДІНЦІ |
Authors: | Пихтіна, Н. П. |
Keywords: | відхилення у поведінці негативна поведінка негативні прояви у поведінці кризи трьох та семи років неблагополучне сім’я неправильні лінії виховання несприятлива адаптація до ЗДО гра соціально-емоційне навчання емоційна підтримка |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | У статті обґрунтовані аспекти виникнення поведінкових відхилень у дітей дошкільного віку. Окреслене та обґрунтоване поняття «негативні прояви у поведінці» як нестійкі, ситуативні поведінкові відхилення, що виникають у дітей переважно у дошкільному віці під впливом несприятливих для їхнього розвитку факторів: кризами психо-вікового розвитку трьох та семи років, неправильними типами виховання в сім’ї та несприятливою адаптацією до закладу дошкільної освіти. Визначені та обґрунтовані найбільш поширені негативні поведінкові прояви у дітей дошкільного віку: капризування, істерики, впертість, неслухняність, агре сивність, недисциплінованість, нечесність. На основі аналізу міжнародної класифікація поведінкових відхилень, визначені групи детермінант поведінкових відхилень у дітей: медико-біологічні, соціально педагогічні, психо-фізіологічні. Наголошено, що у контексті заявленої проблеми найбільш дієвими для дитини дошкільного віку є саме соціально-педагогічні де термінанти, зокрема, сімейне неблагополуччя та пов’язані з ним неправильні типи виховання у родині. Родина, обґрунтована як персональне соціальне середовище розвитку та важли вий інститут соціалізації особистості. Зосереджена увага на особливостях неблагополучної родини, її типах та неправильних лініях виховання у неблаго получній родині. Обґрунтовані педагогічні можливості гри як провідної діяльність дитини у дошкільному віці та як найбільш вивченої і дослідженої в якості засобу, методу, форми, прийому розвитку і виховання дітей. Проаналізовані сучасні дослідження науковців спільноти The LEGO Foudation, щодо гри на основі наскрізного підходу. Гра як активність дітей, представлена п’ятьма характеристиками (гра радісне, значуща, соціальна, мотивуюча, актив на), що забезпечує нове розширене розуміння і тлумачення її сутності та можли востей у взаємодії педагога з дітьми. Це забезпечує всебічний розвиток дошкіль ника у єдності його фізичної, соціальної, когнітивної, емоційної, креативної сфер. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4212 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№4_2024 (1)-25-34.pdf | 243,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.