Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2257
Назва: ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ І НАУКОВІ ЗДОБУТКИ ПРОФЕСОРА О. Я. РОСТОВСЬКОГО
Автори: Йотка, В. В.
Ключові слова: музична педагогіка
музична освіта
теорія і методика музичної освіти
Дата публікації: 2021
Видавець: Видавництво НДУ
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлюється життєвий шлях та наукові здобутки професора О. Ростовського, значення яких є важливими у контексті дослідження історії освіти і становлення музичної педагогіки України часів її незалежності. Метою нашого дослідження є привернення уваги до постаті О. Ростовського у контексті становлення музичної педагогіки незалежної України та забезпечення належного місця доробку вченого серед науковців, що працювали за даною тематикою. Для цього нами було проаналізовано відомі факти біографії та науковий доробок О. Ростовського, що складається з програм з музики для початкової та серед- ньої школи (створені групою авторів на чолі з О. Ростовським) та поурочних методичних розробок; підручника з музики для 1 класу (у співавторстві); навчаль- но-методичних посібників з теорії та методики музичної освіти для студентів- майбутніх вчителів музики, а також серією дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, захищених під його керівництвом (всього 12 дисертацій). Наявність кола учнів та наукових однодумців дає змогу говорити про існування наукової школи під керівництвом О. Ростовського, яка пропагувала споріднені педагогічні ідеї та мала спільність досліджуваних тем. Вивчивши описану тему, ми дійшли висновку, що наукова спадщина профе- сора О. Ростовського є однією з фундаментально важливих віх розвитку музичної педагогіки України часів становлення її незалежності та державності. Саме завдяки підходу науковця до навчання дітей музики, що засновувався на викорис- танні національної культури у поєднанні з педагогічною концепцією Д. Кабалев- ського відбувалося закладення підвалин національної самоідентифікації школярів, що мало критичне значення в умовах здійснення бурхливих державотворчих процесів, а завдяки науковому керуванню уможливлювалось поширення застосу- вання методики музичного навчання дітей. Наукова новизна даного дослідження полягає у систематизації доробку профе- сора О. Ростовського, а практична значимість становить собою інформатив- ний базис для проведення подальших більш ґрунтовних досліджень
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2257
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2021 р., № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdf190,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.