Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2365
Title: | ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНОЇ АВТОНОМІЇ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ |
Authors: | Таран, О. М. |
Keywords: | навчальна автономія студентоцентризм рефлексія |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавництво НДУ |
Abstract: | Стаття присвячена актуальній проблемі створення необхідних психолого- педагогічних умов для розвитку навчальної автономії студентів у процесі формування професійної компетентності майбутніх вчителів англійської мови у закладах вищої освіти в Україні. На основі аналізу фахової літератури та спостережень за навчальним процесом з практики усного та писемного мовлення англійської мови та методики навчання іноземних мов на факультеті іноземних мов Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя запропоновані шляхи вирішення проблеми формування відповідальності студен- тів за власне навчання: перехід до студентоцентрованої моделі навчання, створення сприятливого навчального середовища, розвиток здатності до рефлексії та переносу цієї поведінки поза межі навчального середовища, обізна- ність студентів із структурою навчального курсу, навчальними цілями, змістом, формами контролю, та потрібними навчальними стратегіями, володіння інформацією про існуючі теорії та підходи до вивчення та оволодіння іноземною мовою, створення можливостей до здійснення вибору та прийняття рішень, розвиток та підтримка позитивної мотивації до навчання, впровадження активних та інтерактивних форм і методів навчання, взаємонавчання, самооці- нювання, залучення студентів до наукової роботи та філологічних досліджень, зміна ролі викладача та набуття ним функції помічника, асистента, фасиліта- тора в навчанні. Запропоновані конкретні способи, прийоми, рекомендації для створення цих умов. Розглянуті можливі ризики та ускладнення в процесі розвитку навчальної автономії, які пов’язані із схильністю викладачів та студен- тів до традиційних форм навчання, відсутністю навчальних матеріалів, які сприяють розвитку автономної поведінки студентів. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2365 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2021 р., № 4 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.