Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3361
Title: ОСОБЛИВОСТІ САМОРОЗУМІННЯ ПІДЛІТКІВ У СИТУАЦІЇ ВІЙНИ
Authors: Нестеренко, Тетяна Володимирівна
Keywords: САМОРОЗУМІННЯ
САМОСВІДОМІСТЬ
ПІДЛІТКОВИЙ ВІК
КРИЗА ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ
Я-КОНЦЕПЦІЯ
Issue Date: 2023
Abstract: Майбутнє за дітьми, тож вони також повинні його творити. Саме тому у контексті воєнного стану важливо приділити увагу підтримці підлітків із покращенням їх саморозуміння. Це може включати психологічну підтримку, розвиток стратегій копінгу, надання можливостей для висловлення емоцій та створення підтримуючого оточення. Також важливо наголосити на залученні родини, школи та спільноти в цей процес, щоб створити оптимальні умови для розвитку саморозуміння підлітків у ситуації війни
Description: The future belongs to children, so they must also create it. That is why, in the context of martial law, it is important to pay attention to supporting adolescents to improve their self-understanding. This can include psychological support, development of coping strategies, providing opportunities for expressing emotions and creating a supportive environment. It is also important to emphasize the involvement of family, school, and community in this process to create optimal conditions for the development of adolescents' self-understanding in a situation of war.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3361
Appears in Collections:053 (Психологія) Магістерські роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Нестеренко Т.В.pdf830,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.