Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4236
Title: ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: МОДЕРНІЗАЦІЯ ЧЕРЕЗ ПРОЄКТ
Authors: Таран, О. М.
Тезікова, С. В.
Плотніков, Є. О.
Keywords: підготовка вчителя
методика навчання іноземних мов
навчальна практика
кероване спостереження
інтерактивні методи навчання
вчитель ментор
Issue Date: 2025
Publisher: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Abstract: Сучасні виклики освіти потребують якісної підготовки майбутніх учителів англійської мови, що володіють інноваційними методиками та здатні формувати ключові компетентності учнів. У статті розглянуто перебіг проєкту Шкільний вчитель нового покоління, реалізований Міністерством освіти і науки України та Британською Радою в Україні, в Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя. Автори проаналізували основні результати проєкту та охарак теризували їх особливості, а саме: розробку нової навчальної програми з методи ки викладання англійської мови, в якій змінено акцент з теоретичного на практикоорієнтований підхід до навчання студентів; запровадження нового формату педагогічної практики, яка відбувається одночасно з вивченням курсу Методика навчання іноземної мови, за допомогою вчителів-менторів на базі зак ладів середньої освіти, шляхом поетапного опанування студентами педагогіч них вмінь та навичок; зміну методів навчання, що актуалізує активне навчання та спілкування студентів між собою, з вчителями школи та викладачами університету; удосконалення процедур оцінювання, де пріоритет надано мето дичним умінням, а не лише теоретичним знанням. У статті представлено проєкт Шкільний вчитель нового покоління як засіб модернізації освітнього процесу, описано підходи до організації роботи проєктної команди, проаналізовано можливі ризики та шдяхи їх подолання. В результаті проєктної діяльності було створено нову навчальну програму з методики викладання іноземних мов, визначено складники професійної діяльності вчителя англійської мови на сучасному етапі розвитку освіти, запропоновано методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу, підготовлено зразки занять, супутні матеріали для викладачів університетів, студентів та шкільних учителів-наставників, створено команди викладачів для впровадження нової програми з методики в університетах. Дослідники підкреслюють, що результати проєкту сприяли модернізації мето дичної підготовки вчителів, активному впровадженню нових підходів до навчання. Подальші дослідження, на думку авторів, мають зосередитися на вдосконаленні підготовки вчителів-менторів, розробці навчально-методичного забезпечення для всіх видів практик і розширенні можливостей для професійного розвитку майбутніх педагогів.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4236
Appears in Collections:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
макет_НЗ_№1_2025 (1)-112-120.pdf192,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.