Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4313
Назва: | ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ МАГІСТЕРСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ |
Автори: | Самойленко, О. В. |
Ключові слова: | управлінська компетентність майбутній учитель початкових класів початкова освіта магістерська підготовка заклад вищої освіти структурні компоненти педагогічні умови менторство тьюторинг |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито проблему формування управлінської компетентності май- бутнього вчителя початкових класів у процесі магістерської підготовки в закладі вищої освіти. Зазначено, що сучасні виклики в освіті потребують високого рівня готовності педагогів до управлінської діяльності в умовах динамічних змін освітнього середовища. Метою дослідження є наукове обґрунтування шляхів формування управлінської компетентності майбутніх учителів початкової школи під час здобуття магістерського рівня вищої освіти. У процесі дослідження з різних наукових позицій розкрито сутність та зміст поняття «управлінська компетентність» як інтегративної характеристики, що поєднує професійно- особистісні якості, знання, уміння, навички та здатність до рефлексії, необхідні для ефективного здійснення управлінських функцій у педагогічній діяльності. Виокремлено та проаналізовано основні структурні компоненти управлінської компетентності: ціннісно-мотиваційний; когнітивний (змістовий); операційно- діяльнісний; комунікативний; рефлексивно-аналітичний. Охарактеризовано ефективні методи та технології формування управлінської компетентності, серед яких: інтерактивні технології, аналіз кейсів, проєктна діяльність, порт- фоліо, методи рефлексії, використання інформаційно-комунікаційних технологій. Особлива увага приділена ролі педагогічної практики як провідного чинника набуття управлінського досвіду, а також важливості менторства і тьюторингу в процесі професійного супроводу здобувачів. Визначено педагогічні умови ефек- тивного формування управлінської компетентності у здобувачів спеціальності А3 Початкова освіта. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4313 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025-242-251.pdf | 218,8 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.