Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4320
Title: | ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У КОНТЕКСТІ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
Authors: | Гордієнко, Т. В. Філоненко, О. С. |
Keywords: | толерантність педагогічна толерантність особливості виховання толерантності толерантний учитель майбутні вчителі початкових класів інклюзивна освіта освітнє середовище |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Abstract: | Формування толерантного вчителя початкових класів є однією з ключових умов успішної педагогічної діяльності в сучасному освітньому просторі. В умовах розмаїття особистісних, соціокультурних та інтелектуальних особливостей учнів початкової школи педагог повинен володіти високим рівнем толерант- ності, емпатії та комунікативної компетентності. Стаття висвітлює значення толерантності як важливої професійної якості майбутнього вчителя, аналізує основні підходи до її розвитку у процесі педагогічної підготовки та визначає перспективні напрями вдосконалення цього процесу. Автори виділяють сучасне трактування толерантності, що полягає в умінні жити в мирі й злагоді, поважаючи різноманіття та визнаючи цінність кожної людини, терпимість до кожного, його позицій, вірувань, здатність до обстоюван- ня своїх прав та свобод, не порушуючи прав та свобод інших, готовність до конструктивного діалогу та порозуміння з людьми згідно з їхніми поглядами і поведінкою як основою цивілізованих стосунків. У статті акцентується увага на тому, що толерантність є не вродженою рисою, а навичкою, яку можна і потрібно розвивати протягом навчання та професійної діяльності. Виділено фактори ефективності підготовки толерантного вчителя, а саме: гнучкість та полікультурна спрямованість змісту навчальних планів і програм закладів вищої освіти, інтеграція навчальних курсів, використання інтерактив- них технологій навчання і виховання на основі компетентнісного, порівняльного, гуманістичного, культурологічного, синергетичного, особистісно орієнтова- ного та діяльнісного підходів. Автори також наголошують, що в умовах реформування освіти в Україні особли- вої уваги заслуговує питання інклюзивного підходу у підготовці вчителів початкових класів. Результати дослідження можуть бути використані у процесі вдосконалення програм підготовки вчителів початкових класів. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4320 |
Appears in Collections: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2025-182-190.pdf | 270,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.