Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4320
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГордієнко, Т. В.-
dc.contributor.authorФілоненко, О. С.-
dc.date.accessioned2025-05-22T16:58:21Z-
dc.date.available2025-05-22T16:58:21Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc378.147:373.3.011.3-051]:316.647.5-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4320-
dc.description.abstractФормування толерантного вчителя початкових класів є однією з ключових умов успішної педагогічної діяльності в сучасному освітньому просторі. В умовах розмаїття особистісних, соціокультурних та інтелектуальних особливостей учнів початкової школи педагог повинен володіти високим рівнем толерант- ності, емпатії та комунікативної компетентності. Стаття висвітлює значення толерантності як важливої професійної якості майбутнього вчителя, аналізує основні підходи до її розвитку у процесі педагогічної підготовки та визначає перспективні напрями вдосконалення цього процесу. Автори виділяють сучасне трактування толерантності, що полягає в умінні жити в мирі й злагоді, поважаючи різноманіття та визнаючи цінність кожної людини, терпимість до кожного, його позицій, вірувань, здатність до обстоюван- ня своїх прав та свобод, не порушуючи прав та свобод інших, готовність до конструктивного діалогу та порозуміння з людьми згідно з їхніми поглядами і поведінкою як основою цивілізованих стосунків. У статті акцентується увага на тому, що толерантність є не вродженою рисою, а навичкою, яку можна і потрібно розвивати протягом навчання та професійної діяльності. Виділено фактори ефективності підготовки толерантного вчителя, а саме: гнучкість та полікультурна спрямованість змісту навчальних планів і програм закладів вищої освіти, інтеграція навчальних курсів, використання інтерактив- них технологій навчання і виховання на основі компетентнісного, порівняльного, гуманістичного, культурологічного, синергетичного, особистісно орієнтова- ного та діяльнісного підходів. Автори також наголошують, що в умовах реформування освіти в Україні особли- вої уваги заслуговує питання інклюзивного підходу у підготовці вчителів початкових класів. Результати дослідження можуть бути використані у процесі вдосконалення програм підготовки вчителів початкових класів.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectтолерантністьuk_UA
dc.subjectпедагогічна толерантністьuk_UA
dc.subjectособливості виховання толерантностіuk_UA
dc.subjectтолерантний учительuk_UA
dc.subjectмайбутні вчителі початкових класівuk_UA
dc.subjectінклюзивна освітаuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищеuk_UA
dc.titleФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У КОНТЕКСТІ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2025-182-190.pdf270,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.