Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2116
Назва: | Специфіка лексико-семантичного поля концепту «війна» в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні» |
Автори: | Бойко, Н. І. |
Дата публікації: | 2021 |
Видавець: | Видавництво НДУ |
Короткий огляд (реферат): | У статті з’ясовано особливості змісту, структури та засобів об’єкти- вації концепту «війна» в межах однойменного поля. Аналіз імені концепту «війна» виявив його складну художньо вмотивовану семантичну струк- туру. Смислове наповнення структури концепту «війна», ідентифіковане на основі статей лексикографічних праць, у статті визначено базовим. Ядро концепту становить семантична сфера його імені. У кіноповісті основним мовним об’єктиватором аналізованого концепту є негативно маркована лексична одиниця «війна». Її семантична структура змодельо- вана на основі художньо мотивованих індивідуально-авторських компо- нентів, які належать до безпосередніх об’єктиваторів ядерного кон- цепту. Специфіку лексико-семантичного поля концепту «війна» вбачаємо в тому, що до нього може входити значна кількість контекстуально актуалізованих лексичних одиниць, які відображають найрізноманітніші негативні риси війни – «кривавої божевільної туманності» (О. Довженко). Ключові слова: війна, концепт, субконцепт, лексико-семантичне поле, об’єктивація, ядро, навколоядерна зона, периферійна зона, О. Довженко. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2116 |
Розташовується у зібраннях: | Література та культура Полісся. Випуск 102 (2021 р.) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
12.pdf | 343,59 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.