Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2806
Назва: РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ В СПЕЦІАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ПОДІЛЛЯ В ПЕРШІЙ ЧВЕРТІ ХХ СТОЛІТТЯ
Автори: Найда, Ю. М.
Найда, В. М.
Ключові слова: диригентські курси
музичні технікуми
навчальні заклади
народні консерваторії
професійні школи
Поділля
музична освіта
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): Музична освіта є основним компонентом у розвитку особистості музиканта, що спонукало авторів до вибору цієї теми. На основі опрацьованих наукових праць, зокрема архівних матеріалів, у статті висвітлено історичні події та виділено їхні особливості, що репрезентують результати дослідження становлення та розвитку професійної музичної освіти в спеціальних навчальних закладах Поділля в першій чверті ХХ ст. Авторами охарактеризовано основні зміни, яких зазнавала музична освіта протягом зазначеного періоду. В історичній ретроспективі висвітлено динаміку функціонування та актуалізовано інформацію стосовно таких спеціальних навчальних закладів, як-от: музичної професійної школи, музичного технікуму у Вінниці, Народних консерваторій у Вінниці та Кам’янець-Подільському, диригент- ських курсів у Тульчині. Показана діяльність таких діячів, як М. Грінченко, Г. Давидовський, Г. Літинський, М. Орлов, Д. Френкін та багатьох інших. Зібрані та проаналізовані матеріали лежать у межах музично-освітньої Поділь- ської регіоналістики, що є важливим складником загальної історії педагогіки України. Узагальнення історичних матеріалів дає змогу зробити висновок, що на початку ХХ ст. під впливом соціально-економічних і суспільно-політичних змін, у результаті реформ відбулися позитивні зрушення в освіті, зокрема в музичній. З’ясовано, що на початку ХХ ст. створювались передумови для професійної підготовки музикантів у спеціальних навчальних закладах Поділля.
Опис: Music education is the main component in the development of a musician’s personality, which prompted the authors to choose this topic. Based on the studied scientific works, in particular archival materials, the article highlights historical events and distinguishes their peculiarities, which represent the results of the research of the formation and development of professional music education in special educational institutions of Podillia region in the first quarter of the XXth century. The authors characterized the main changes that music education underwent during the specified period. The dynamics of functioning has been highlighted in the historical retrospective and the information about the following special educational institutions has been updates: professional music school, technical school of music in Vinnytsia, people’s conservatories in Vinnytsia and Kamianets-Podilskyi, conducting courses in Tulchyn. The activities of such figures as M. Hrinchenko, H. Davydovskyi, H. Litynskyi, M. Orlov, D. Frenkin and many others has been shown. The collected and analyzed materials are within the scope of music-educational Podillia region regional studies, which is an important component of the general history of Ukrainian pedagogy. Summarizing of the historical materials allows us to conclude that at the beginning of the XXth century under the influence of socio-economic and socio-political changes, as a result of the reforms, there were positive changes in education, particularly in music one. It has been found that at the beginning of the XXth century prerequisites were created for the professional training of musicians in special educational institutions in Podillia region.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2806
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
_НЗ_№3_2022 (2)-111-116.pdf168,67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.