Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2845
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАліксійчук, О. С.-
dc.date.accessioned2023-04-19T10:44:25Z-
dc.date.available2023-04-19T10:44:25Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.udc373.3.015.3:75-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2845-
dc.descriptionThe article is devoted to the study and clarification of the problem of the development of emotional receptivity in younger schoolchildren by means of plastic intonation in art classes. Summarizing the results of scientific and methodological research on the issues in question, the concept of "emotional perception" is considered i.e. a process that continues during the study and acquisition of works of musical art; "emotional susceptibility" is a specific individual property of each person. The essence of the definition of "emotional receptivity" is concretized as the individual ability of a junior high school student’s personality to emotionally react to music, feel the character and mood of a work of art, the ability to empathize, as well as to use emotional and figurative imagination, etc. The phasing of the introduction of plastic intonation has been determined: the stage of familiarization and formation of students’ ideas about the peculiarities of plastic self expression when exposed to a piece of music; the stage of acquiring experience and skills of "plastic" intonation; the creative and activity stage of students’ readiness to independently create the author’s improvisational plastic sketches. A complex of technologies and methods of implementing plastic intonation in music lessons is described, in particular, by V. Cohen’s technique named "mirror method" or "musical mirror method", whose essence is the reflection of the teacher’s movements by the students of the class (the teacher, as if in a mirror, reflects the content of the musical material, emotionally and plastically reproducing musical images). The potential of the method of plastic intonation is highlighted, which is designed to: activate and develop the students’ cognitive process, the process of musical perception; direct the natural motor activity of students in the desired emotional key in the form of optimization of the emotional-motor complex. The prospects of using plastic intonation in art lessons in general secondary education establishments are outlined.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню та висвітленню проблеми розвитку емоційної сприйнятливості молодших школярів засобами пластичного інтонування на уроках мистецтва. Підсумовуючи результати науково-методичних досліджень з окресленої проблематики, розглянуто поняття: «емоційне сприйняття» – процес, який триває упродовж вивчення та пізнання творів музичного мистецтва; «емоційна сприйнятливість» – специфічна індивідуальна властивість кожного окремого індивіда. Конкретизовано сутність дефініції «емоційна сприйнятливість» як індивідуальну здатність особистості молодшого школяра до емоційної реакції на музику, відчуття характеру та настрою твору мистецтва, здатність до співпережи вання, а також до емоційно-образної уяви тощо. Визначено поетапність впровадження пластичного інтонування: етап ознайом лення та формування уявлень учнів про особливості пластичного самовираження під музику; етап набуття досвіду та навичок «пластичного» інтонування; творчо-діяльнісний етап готовності учнів до самостійного створення авторських імпровізаційних пластичних етюдів. Описується комплекс технологій та методів впровадження пластичного інтонування на уроках музичного мистецтва, зокрема, методика В. Коен – «методика дзеркала», «метод музичних дзеркал», суть якої полягає у віддзеркаленні рухів вчителя учнями класу (педагог, наче у дзеркалі, відображає зміст музичного матеріалу, емоційно-пластично відтворюючи музичні образи). Висвітлено потенціал методу пластичного інтонування, який покликаний: активізувати та розвивати пізнавальний процес учнів, процес музичного сприйняття; скеровувати у потрібному емоційному ключі природну рухову активність учнів у вигляді оптимізації емоційно-моторного комплексу. Окреслено перспективу використання пластичного інтонування на уроках мистецтва у закладах загальної середньої освіти.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectемоційна сприйнятливістьuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectмолодші школяріuk_UA
dc.subjectуроки музичного мистецтваuk_UA
dc.subjectпластичне інтонуванняuk_UA
dc.titleРОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ СПРИЙНЯТЛИВОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ПЛАСТИЧНОГО ІНТОНУВАННЯ НА УРОКАХ МИСТЕЦТВАuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки". 2022 р., № 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№4_2022-55-61.pdf235,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.