Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2906
Назва: ПІДГОТОВКА ТА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ЯК УМОВА ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДРУЧНИКАМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НІМЕЧЧИНИ
Автори: Мартинюк, О. В.
Ключові слова: підготовка вчителя
вища педагогічна освіта
залучення вчителів до процесу підручникотворення
забезпечення підручниками шкіл Німеччини
Дата публікації: 2023
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): Чи не однією з найрозповсюджених професій в Україні та у світі є професія вчителя. Функції та завдання вчителів полягають у встановленні зв’язку навчання з реальним життям, вивченні особливостей виховання, наданні допомоги у формуванні компетентностей та життєвих позицій учнів. Від освіченості педагогів, якості професійної діяльності залежить успіх перетворень у всій системі освіти. Останнім часом багато уваги приділяється оновленню системи педагогічної освіти, удосконаленню нормативно-правової бази, покращенню умов оволодіння професією задля мотивації майбутніх педагогів та виховання майстерності. Предметом дослідження є вивчення досвіду підготовки вчителів у розвинених країнах для покращення організації цієї роботи в Україні. Цікавою, на нашу думку, є організація педагогічної освіти Німеччини, яка являє собою різноманітну, добре налагоджену освітню галузь, що будується з урахуванням особливостей і характеру шкільної освіти. Підготовка вчителів для всіх типів шкіл регулюється законодавством земель. Відповідальність за педагогічну освіту у Німеччині покладена на міністерства освіти і науки федеральних земель, які регулюють навчання відповідними положеннями, нормативними актами та іспитами. Саме Німеччина є однією з перших країн Європи, яка перевела педагогічні спеціальності в багатьох вузах на нову систему «бакалавр» та «магістр». Реформування структури підготовки педагогічних кадрів також пов’язане з підсиленням практичної направленості, інтеграцією окремих етапів навчання, організацією підтримки на початковому етапі кар’єри та підвищенням методичної майстерності вчителів. У статті розглянуто систему неперервної освіти педагогів у Німеччині, яка побудована на принципах культурного суверенітету, плюралізму та конкуренції, поділяється на професійну освіту і післяосвіту у відповідності з розподілом повноважень між федеральним та регіональним рівнями. В сучасних умовах неперервна освіта є невід’ємною складовою професійного життя спеціаліста. Саме тому особливо актуальним є розвиток форм підвищення кваліфікації та професійної підготовки. Аналізується питання участі педагогічних працівників у формуванні системи підручникотворення та забезпечення навчальною літературою освітнього процесу у школах Німеччини.
Опис: Teaching is one of the most popular professions in Ukraine and in the world. The functions and tasks of teachers are establishing a connection between learning and real life, studying the peculiarities of upbringing, providing assistance in the formation of students' competencies and vision of life. The success of transformations in the entire education system depends on the education of teachers and the quality of professional activity. Recently, a lot of attention has been paid to updating the system of pedagogical education, improving the legal framework, improving the conditions for mastering the profession in order to motivate future teachers and to cultivate skills. The subject of the research is a study of the experience of teacher training in developed countries in order to improve the organization of this work in Ukraine. What we find to be of the biggest interest is the organization of pedagogical education in Germany, which is a diverse, well-established educational branch that is built having taken into account the peculiarities and character of school education. The training of teachers for all types of schools is regulated by the laws of the lands. The responsibility for teacher education in Germany rests with the ministries of education and science of the federal states, which regulate education with relevant provisions, regulations and examinations. It is Germany that is one of the first countries in Europe to have transferred pedagogical specialties in many universities to the new "bachelor's" and "master's" system. Reforming the structure of teaching staff training is also related to the strengthening of practical orientation, the integration of individual stages of education, the organization of support at the initial stage of a career, and the improvement of teachers' methodological skills. The article considers the system of continuous education of teachers in Germany, which is built on the principles of cultural sovereignty, pluralism and competition and is also divided into professional education and post-education in accordance with the distribution of powers between the federal and regional levels. In modern conditions, continuous education is an integral part of a specialist's professional life. That is why the development of forms of advanced training and professional training is particularly relevant. The matter of the participation of pedagogical workers in the formation of the system of textbook creation and the provision of educational literature in the educational process in German schools has been analyzed
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2906
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№1_2023-86-93.pdf188,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.