Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3730
Назва: | Ефективність практичної значимості знань для формування пізнавальних інтересів школярів |
Автори: | Король, В. С. |
Ключові слова: | пізнавальний інтерес структура пізнавального інтересу фактори формування пізнавального інтересу розумова активність |
Дата публікації: | 2024 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається актуальна проблема ефективності практичної значимості знань для формування пізнавальних інтересів школярів на уроках біології. Автором досліджена природа та структура пізнавального інтересу, виділені фактори формування інтересу до навчання. почуття людини, як відображення об’єктивної дійсності, є основою, серцевиною інтересу. Впливаючи на розум і волю, вони надають розумовим і вольовим актам зацікавленість чи навпаки, гальмують їх інтерес як вибіркове емоційне ставлення особистості до предметів та явищ навколишньої дійсності виникає на основі потреб та у зв’язку з ними. Формування в учнів пізнавальних інтересів взаємопов’язане з їхньою професійною орієнтацією, оскільки усвідомлення ними своєї майбутньої професійної спрямованості викличе посилений інтерес до навчальних предметів, які необхідні для успішного оволодіння обраною професією. Всебічний і комплексний аналіз психологічної, педагогічної та методичної літератури, вивчення педагогічного досвіду дає можливість виділити такі фактори, що впливають на розвиток пізнавального інтересу: зміст навчального матеріалу; організація та характер перебігу пізнавальної діяльності учнів; відносини між учасниками освітнього процесу. Досліджено педагогічну ефективність практичної значущості знань у формуванні пізнавальних інтересів до теми «Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини». Доведено, що важливе значення для стимулювання позитивного ставлення учнів до вивчення анатомії має послідовне та доказове розкриття наукових засад застосування анатомо-фізіологічних знань до практичної діяльності учнів у праці, навчанні, побуті, заняттях спортом. В цих умовах учні усвідомлюють потребу у оволодінні як теоретичними поняттями, і науковими фактами, а також даними прикладного характеру. Інтерес до предмета зростає. Матеріал уроку, де приділяється увага практичній спрямованості знань, особливо захоплює невстигаючих учнів, знання їх стають більш міцними, усвідомленими. Матеріали дослідження мають практичне значення та використовуються вчителями біології та студентами під час педагогічної практики. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3730 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№2_2024-64-74.pdf | 203,49 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.