Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4183
Назва: АДАПТАЦІЯ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НАВЧАННЯ В УНІВЕРСИТЕТІ: З ДОСВІДУ ВИКЛАДАННЯ ВСТУПУ ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ
Автори: Тезікова, С. В.
Петрукович, С. В.
Таран, О. М.
Плотніков, Є. О.
Ключові слова: компетентності
адаптація першокурсників до навчання в університеті
завдання
зміст
форми та методи
Дата публікації: 2024
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена розгляду адаптаційного періоду у першокурсників спеціальностей 014 Середня освіта. Англійська мова та зарубіжна література, 014 Середня освіта. Німецька мова та зарубіжна література, 035 Германські мови та літератури (переклад включно) за бакалаврським рівнем вищої освіти в Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя. Автори розглядають адаптацію як процес пристосування людини до нових умов середовища, діяльності чи соціальних обставин. На підставі досліджень, власних спостережень, результатів опитувань здобувачів, викладачів університетів та вчителів шкіл вони визначають форми адаптації та описують діяльності в їх межах. У статті також наводиться досвід комплексного підходу до дослідження проблеми, представлений у проєкті Документування ефективної освітньої практики (Documenting Effective Educational Practice (DEEP)) від Центру досліджень післяшкільної освіти (Center for Postsecondary Research) в Університеті штату Індіана (Indiana University). Не применшуючи значимість практики інших колег, автори діляться власним досвідом викладання Вступу до спеціальності для студентів першого курсу згаданих спеціальностей. У статті названі фактори, які спричинили модернізацію змісту навчання зі Вступу до спеціальності: структурні реформи та введення в обіг нових понят; розрив між вимогами вищої школи до рівня академічної готовності першокурсників та реальним її станом у випускників школи; автономією університетів. На думку авторів статті, освітній компонент Вступ до спеціальності має за мету сприяти адаптації студентів до навчання в освітній програмі, яка базується на вивченні іноземних мов, шляхом ознайомлення їх з організацією освітнього процесу та самостійної академічної роботи студентів, профілем спеціальності, перспективами власного професійного становлення та розвитку. Авторами сформульовані завдання, визначено зміст, форми та методи навчання. Автори піднімають проблему зміни алгоритмів визначення компетентностей та програмних результатів, декомпозиції їх, встановлення завдань навчання у відповідності до таксономії Блума. У статті описуються підходи до створення сприятливого навчального середовища, наводяться приклади завдань, розглядаються форми навчання
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4183
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2024. №4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№4_2024 (1)-160-168.pdf235,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.