Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4233
Назва: | ВІЗУАЛЬНА ГРАМОТНІСТЬ ЯК КОМПОНЕНТ ПРЕДМЕТНО-МОВНОГО ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ |
Автори: | Школа, І. В. Салюк, Б. А. Смелянська, В. В. |
Ключові слова: | візуальна грамотність CLIL графічні організатори навчання англійської мови мистецьке навчання стратегії візуального мислення таксономія Блума |
Дата публікації: | 2025 |
Видавець: | Видавництво НДУ ім. М. Гоголя |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджується інтеграція стратегій візуальної грамотності в класи англійської мови з предметно-мовним інтегрованим навчанням (CLIL), зокрема вивчається, як твори мистецтва та візуальні організатори можуть покращити засвоєння мови, одночасно розвиваючи знання змісту. Дослідження використовує теоретичний аналіз поточних практик CLIL та підходів до розвитку візуальної грамотності. Дослідження синтезує висновки як міжнарод них дослідників (Койл, Гуд, Марш; Далтон-Паффер, Нікула, Сміт), так і українських вчених (Морська, Ніколаєва, Сальник), зосереджуючись на практичному засто суванні методологій візуального мислення, віртуальних екскурсій музеями та структурованих графічних організаторів у відповідності до таксономії Блума. Впровадження стратегій візуальної грамотності в рамках викладання англій ської мови на основі CLIL демонструє значне покращення як розуміння предмета, так і засвоєння мови. Спеціальні візуальні організатори (OPTIC framework, діаграми Венна, чотирикомпонентні діаграми аналізу) ефективно підтримують різні когнітивні рівні, звертаючись до різних стилів навчання. Робота з віртуаль ними музеями та аналіз творів мистецтва сприяють значущому спілкуванню, одночасно розвиваючи навички критичного мислення. Структурована інтеграція змісту та мови через візуальні рамки створює інклюзивне навчальне середовище, яке враховує різноманітні навчальні переваги. Стаття усуває значну прогалину в освітніх дослідженнях в Україні шляхом систематичного вивчення розвитку візуальної грамотності в рамках навчання англійської мови на основі CLIL. Вона пропонує комплексний підхід, який узгоджує стратегії візуальної грамотності з таксономією Блума для одночасного розвитку когнітивних навичок і мовної компетентності. Отримані результати дають вчителям конкретні стратегії для впровадження візуальних організаторів і художньої діяльності в класах англійської мови, орієн тованих на CLIL. Запропоновані підходи є особливо цінними в середовищах дистанційного та змішаного навчання, пропонуючи структуровані рамки для підвищення залученості та розуміння студентами різних методів навчання. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4233 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
макет_НЗ_№1_2025 (1)-141-149.pdf | 190,6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.