Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4241
Назва: ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕГРАЦІЇ МИСТЕЦТВА І ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Автори: Гордієнко, Т. В.
Ключові слова: інтеграція
мистецтво
трудове навчання
початкова школа
Нова українська школа
творчість
естетичне виховання
ключові компетентності
проєктна діяльність
педагогічні умови
Дата публікації: 2025
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто особливості інтеграції мистецтва і трудового навчання в початковій школі в умовах реформування освіти за концепцією Нової української школи. Визначено актуальність інтегрованого підходу як ефективного засобу формування творчих, практичних та естетичних компетентностей молодших школярів та окреслено фактори актуальності інтеграції мистецтва і трудо вого навчання в початковій школі: освітня реформа НУШ, розвиток ключових компетентностей, формування естетичних і практичних цінностей, індиві дуальний підхід, культурне виховання. Проаналізовано педагогічні підходи до інтеграції мистецтва та трудового навчання, а саме: проєктно-орієнтований підхід, інтеграція через тематику, метод проблемного навчання, ігровий підхід, використання народного мистецт ва, створення міждисциплінарних проєктів, використання сучасних технологій. Акцентовано увагу на аспектах, які роблять впровадження інтегрованого навчанняуспішним, це – створення сприятливого освітнього середовища, враху вання вікових особливостей, використання інтегрованих методів навчання. Виділено ефективні методи, які допоможуть об’єднати мистецтво і трудове навчання: проєктна діяльність, міждисциплінарні зв’язки, ігрова форма навчання, використання народних традицій. Обгрунтовано педагогічні умови успішної інтеграції мистецтва і трудового навчання: методична готовність вчителя, наявність інтегрованого навчально го середовища, проектна та діяльнісна форма навчання, орієнтація на індивіду альні особливості учнів, формування ключових компетентностей, використання народних традицій, рефлексія і самооцінка. Окреслено переваги інтеграції для гармонійного розвитку учнів. Інтеграція мистецтва і трудового навчання у формуванні ключових компетент ностей молодших школярів є доцільною, оскільки це сприяє всебічному розвитку особистості дитини і відповідає сучасним освітнім стандартам та дозволить досягти основної мети НУШ – виховання компетентної, творчої та самостійної особистості, здатної до навчання протягом життя.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4241
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№1_2025 (1)-55-63.pdf228,6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.