Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>S=Загальна психологія -- Історія психології<.>
Загальна кількість знайдених документів : 38
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-38 
1.
159.9(091)
М 48


    Мельник, Оксана Андріївна.
    Історико-психологічна реконструкція картини світу людини княжої доби (на матеріалі текстів "Правда Руська") [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мельник Оксана Андріївна ; наук. кер. Куєвда В. Т. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 189 с. - Бібліогр.: с. 170-189. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
образ людини -- картина світу -- ціннісна ієрархія -- ментальний простір -- провина -- відповідальність -- совість -- сенс життя -- дух -- душа
Анотація: Дисертація присвячена історико-психологіній реконструкції картини світу людини Княжої доби на матеріалі текстів "Правда Руська", визначенню ключових психологічних настанов данного періоду, дослідженню уявлень щодо образу людини в книжній писемності цієї епохи. Вперше здійснена історико-психологічна реконструкція картина світу людини, образу людини в ментальному просторі Княжої доби, зокрема в текстах "Правди Руської". Проаналізовано основне коло праць досліджуваного періоду та їх тематичну спрямованість, розкрито психологічний зміст уявлень про сутність й покликання людини часів княжої доби. Простежено процес трансформації поняття провини та відповідальності в формі канонізованих правових приписів. Проаналізовані уявлення про образ людини у аксіологічному вимірі соціокультурного буття давньоруської формації через призму правничих відносин. Визначена основна лінія антропологічної проблематики у писемній спадщині давньоруської доби в контексті культури Київської Русі. У дослідженні розкрито тогочасні уявлення про природу і покликання людини та прагнення її до гармонії як інваріантної матриці пізнавально-практичних пошуків давньоруських авторів. На основі отриманих результатів аналізу психологічних поглядів давньоруських книжників осмислюється місце останніх в системі сучасних течій психологічної думки.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Куєвда, Володимир Терентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
159.923.2+159.964.21/.22
М 17


    Максименко, Елена Георгиевна.
    Психология самодепривации личностного развития субъекта [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Е. Г. Максименко ; наук. конс. Е. И. Бондарчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Киев, 2017. - 705 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 479-532. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
депривація -- самодепривація -- суб'єкт -- особистісний розвиток -- неадаптивність -- почуття порушеної залежності -- фіктивна ідентичність -- самоактуалізація
Анотація: У дисертації подано результати теоретико-експериментального дослідження сутності, форм прояву, чинників і механізмів самодепривації особистісного розвитку суб'єкта, специфіки, механізмів та умов психологічної корекції її наслідків, забезпечення яких сприятиме особистісному розвитку суб'єктів в бік самоактуалізації. Емпірично досліджено змістовно-процесуальні компоненти феномена самодепривації, фактори формування, механізми функціонування та форми прояву в онтогенезі. Розроблено програму глибинної психокорекції самодепривації особистісного розвитку суб'єкта, відновлення його суб'єктності, доведено ефективність її використання у системі вищої освіти та підвищення кваліфікації практичних психологів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бондарчук, Елена Ивановна \наук. конс.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
159.923.2:004.946(043.5)
Ч-15


    Чайка, Галина Василівна.
    Психологічні особливості Я-концепції комп'ютерних гравців [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Г. В. Чайка ; наук. кер. Л. З. Сердюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 212 с. - Бібліогр.: с. 171-194. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
Я-концепція -- Я-образи -- самоставлення -- віртуальний простір -- комп'ютерні ігри
Анотація: Дисертація присвячена вивченню особливостей Я-концепції комп'ютерних гравців у залежності від того, чи не зловживають вони такими іграми, івід того, ігри яких жанрів вони переважно обирають. Показано, що системний аналіз Я-концепції передбачає вивчення її як цілісного утворення через самоставлення, що характерезує Я-концепцію холістично, а також через низку Я-образів - її елементів. Показано, що коригувальні дії, спрямовані на створення позитивної Я-концепції, повинні базуватися на знанні про те, який жанр є улюбленим для особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Сердюк, Людмила Захарівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
37.015.3:159.922](091)Костюк
Х 20


    Харченко, Надія Анатоліївна.
    Вікові особливості учнів як предмет педагогічної психології у науковій спадщині Г. С. Костюка [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н. А. Харченко ; наук. кер. Т. Д. Перепелюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 208 с. : портр. - Бібліогр.: с. 184-201. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
Г. С. Костюк -- вікові особливості учня -- розвиток -- навчання -- виховання -- системний підхід -- особистісно орієнтований і синергетичний підходи в освіті
Анотація: У дисертації досліджуються проблеми вікових особливостей учнів у працях Г. С. Костюка та його послідовників. З'ясовано, що вікові психічні особливості зумовлені історичним розвитком, спадковістю, вихованням, змістом і характером спілкування і діяльності людини. При цьому спілкування і діяльність, на його думку, безпосередньо впливають на терміни переходу від однієї вікової стадії до іншої. Встановлено, що ставлячи перед школярами пізнавальні практичні завдання, озброюючи їх способами розв'язання цих завдань, навчання йде попереду розвитку. Разом з тим, воно спирається не лише на те, що уже досягнуто дитиною впродовж її розвитку, а й на її потенційні можливості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Перепелюк, Тетяна Дмитрівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.923.01
Б 87


    Бреусенко-Кузнєцов, Олександр Анатолійович.
    Метафізична традиція в системі засад психології особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / О. А. Бреусенко-Кузнєцов ; наук. конс. Г. О. Балл ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 472 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 352-472. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- історія психології -- метафізична традиція -- принцип методологічного плюралізму -- культурологічний підхід -- теорія особистості -- структура особистості -- динаміка особистості -- розвиток особистості
Анотація: У дисертації подано вирішення проблеми реконструкції конкретно-психологічного змісту теорій особистості, які належать до штучно перерваної метафізичної традиції, з метою відтворити систему теоретико-методологічних засад психології особистості з урахуванням її досягнень. Систему засад психології особистості розглянуто на методологічному, теоретичному, історико-психологічному рівнях, у рефлексії над якими послідовно застосовано принцип методологічного плюралізму. Запропоновано оригінальну модель загальної будови теорії особистості. Виявлено світоглядний фундамент і особливості загального розуміння особистості теоретиками, що належать до вітчизняної метафізичної традиції. Розглянуто особливості розуміння структури особистості, її динаміки, розвитку і патології у вітчизняних метафізичних теоріях особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл , Георгій Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
159.923.2:005.332.7
К 80


    Кресан, Ольга Дмитрівна.
    Психологічні особливості переживання та усвідомлення особистістю життєвих подій [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. Д. Кресан ; наук. кер. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 288 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 200-229. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
життєва подія -- переживання -- усвідомлення -- наратив -- оповідь -- життєвий досвід -- ознаки переживання -- травматична життєва подія
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі психологічних особливостей переживання та усвідомлення особистістю життєвих подій. Показано, що цей процес відбувається шляхом створення й оповідання текстів про життєву подію – історій, наративів. Доведено, що особливості переживання та усвідомлення життєвих подій залежать від характеристик життєвої події, наявності спеціальних умов для цього процесу, а також від їхніх особистісних чинників. Ознаками усвідомлення життєвої події в текстах є ознаки наративу, а ознаками переживання є опис почуттів та емоцій, використання метафор, рефлексія тощо. Особистісними чинниками переживання та усвідомлення життєвих подій є особливості та тип міжособистісних відносин і рівень рефлексивності. Переживання та усвідомлення травматичних життєвих подій також залежить від особистісних чинників та умов для цих процесів. Загалом переживання та усвідомлення нормативних життєвих подій відбувається продуктивніше, ніж травматичних, що було показано на прикладі порівняння вибірки студентів та учасників АТО. В останніх блокується переживання та усвідомлення травматичної життєвої події, що призводить до відсутності перспективи майбутнього і блокування саморозвитку особистості. Продуктивне переживання та усвідомлення життєвих подій призводить до вищого рівня усвідомлення, що передбачає усвідомлення сенсу цієї події та своїх почуттів щодо неї. Усе це сприяє збагаченню життєвого досвіду особистості в процесі її саморозвитку.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.954(043.5)
Ш 85


    Шрагіна, Лариса Ісаківна.
    Теоретико-методологічні засади дослідження вербальної уяви особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. І. Шрагіна ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 452 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 400-446. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
вербальна уява -- функціонально-системний підхід -- метакогнітивні процеси -- метасистемна функція -- системотвірна функція
Анотація: Розроблений теоретико-методологічний підхід, який об’єднує функціонально-системний підхід як загальнонаукову міждисциплінарну методологію з метакогнітивним підходом, що відображає конкретно-науковий рівень досліджень у психології, дозволив довести, що вербальна уява в процесі довільного цілеспрямованого конструювання вербальних образів є метакогнітивним процесом, що виконує керувально-інтегрувальні функції. У термінах функціонально-системного підходу «вербальна уява» є метасистемою – комплексом певних психічних операцій (дій) суб’єкта, який виникає і функціонує тільки при необхідності суб’єкта контролювати й управляти своїми когнітивними процесами в ході створення вербального образу. Взаємодія цих операцій створює системну властивість, що забезпечує суб’єкту здатність контролювати і керувати процесом. Такі види вербальної уяви, як метафорична і поетична, в контексті функціонально- системного підходу існують як метасистеми – тільки в процесі, під час виконання своєї функції, тому форму їх існування можна розглядати як метасистемну функцію – психічну функцію, що виконує керувально-інтегрувальні дії в процесах метапізнання, необхідні при створенні штучної системи як у зовнішньому середовищі, так і у внутрішньому світі суб’єкта.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
159.955.6+159.954.4]:162(043.5)
Б 48


    Березова, Людмила Василівна.
    Трансформація стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач в уксладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л. В. Березова ; наук. кер. Б. А. Якимчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 207 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-189. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- трансформація стратегії -- ускладнені умови
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особливостей трансформації стратегій розв’язування студентами конструктивно-технічних задач у звичайних та ускладнених умовах. Представлено результати теоретико-емпіричного дослідження процесу конструктивно-технічної творчості, в основу якого покладена концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів В. О. Моляко. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описано трансформацію процесу розв’язування студентами конструктивно-технічних задач. Зокрема, визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв’язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. Виявлено, що за звичайних умов розв’язування конструкторських задач переважаючі мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні формуються та функціонують упродовж кожного етапу процесу розв’язування (розуміння, побудова задуму розв’язку, апробація задуму). Вони можуть трансформуватися в переважаючі мисленнєві тенденції, якщо будуть виявлятися на кожному з етапів. Трансформація переважаючих мисленнєвих тенденцій аналогізування, реконструювання й комбінування в мисленнєві стратегії завершується настанням суб’єктивної впевненості в їх достовірності. В ускладнених умовах розв’язування конструкторських задач (обмеження й самообмеження часу розв’язування, швидкісне ескізування, неповна умова задачі, не сформульоване завдання задачі, перевантажена умова задачі) мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні, функціонуючи впродовж усіх етапів процесу, не завжди одразу перетворюються в переважаючі мисленнєві дії кожного з них, а, отже, не трансформуються в переважаючі мисленнєві тенденції, що призводить до зменшення кількості сформованих мисленнєвих стратегій. За деяких ускладнених умов мисленнєві стратегії переважають на етапі формування задуму, тоді як на етапі розуміння умови завдання вони мають епізодичний характер.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Якимчук, Борис Андрійович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
159.955.6+159.954.4]:162(043.5)
Б 48


    Березова, Людмила Василівна.
    Трансформація стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач в уксладнених умовах [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л. В. Березова ; наук. кер. Б. А. Якимчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- трансформація стратегії -- ускладнені умови
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особливостей трансформації стратегій розв’язування студентами конструктивно-технічних задач у звичайних та ускладнених умовах. Представлено результати теоретико-емпіричного дослідження процесу конструктивно-технічної творчості, в основу якого покладена концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів В. О. Моляко. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описано трансформацію процесу розв’язування студентами конструктивно-технічних задач. Зокрема, визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв’язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. Виявлено, що за звичайних умов розв’язування конструкторських задач переважаючі мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні формуються та функціонують упродовж кожного етапу процесу розв’язування (розуміння, побудова задуму розв’язку, апробація задуму). Вони можуть трансформуватися в переважаючі мисленнєві тенденції, якщо будуть виявлятися на кожному з етапів. Трансформація переважаючих мисленнєвих тенденцій аналогізування, реконструювання й комбінування в мисленнєві стратегії завершується настанням суб’єктивної впевненості в їх достовірності. В ускладнених умовах розв’язування конструкторських задач (обмеження й самообмеження часу розв’язування, швидкісне ескізування, неповна умова задачі, не сформульоване завдання задачі, перевантажена умова задачі) мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні, функціонуючи впродовж усіх етапів процесу, не завжди одразу перетворюються в переважаючі мисленнєві дії кожного з них, а, отже, не трансформуються в переважаючі мисленнєві тенденції, що призводить до зменшення кількості сформованих мисленнєвих стратегій. За деяких ускладнених умов мисленнєві стратегії переважають на етапі формування задуму, тоді як на етапі розуміння умови завдання вони мають епізодичний характер.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Якимчук, Борис Андрійович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Знайти схожі

10.
159.98:34(043.5)
С 12


    Савченко, Ганна Володимирівна.
    Професійно-психологічна готовність особистості до соціономічних особливостей суддівської діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Г. В. Савченко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 317 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 203-221. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
особистість судді -- психологічна готовність -- соціономічна діяльність -- суддівська діяльність -- професійно-психологічна підготовка -- моральна нормативність -- комунікативна компетентність
Анотація: На основі узагальнення теоретичних підходів доведено, що психологічна готовність являє собою низку сформованих професійно значущих психологічних характеристик, які відповідають психологічним особливостям професійної діяльності судді і виступають необхідною внутрішньою умовою її успішного здійснення. У свою чергу, професійно-психологічна готовність – це сукупність психологічних якостей, властивостей, а також професійних знань, вмінь та навичок, що зумовлює стан змобілізованості психіки, налаштованість на найбільш доцільні дії при виконанні професійних завдань у специфічних умовах фахової діяльності. Визначено, що особливістю соціономічного змісту суддівської діяльності є її правова опосередкованість, що створює особливу систему взаємодії в системі «людина-право-людина». Це, з одного боку, обумовлює підвищені соціальні очікування з боку суспільства щодо особи судді і його морально-правових установок, а з іншого, – висуває особливі вимоги, які б гарантували витривалість до стресогенних та психологічно напружених умов комунікативної діяльності, опосередкованої процесуальними нормами. За результатами емпіричного дослідження професіографічної моделі суддівської діяльності та психодіагностичного дослідження індивідуально- психологічних детермінант її суб’єкта встановлено провідні професійно важливі якості, які визначають професійно-психологічну готовність до соціономічних особливостей фахової діяльності. На підставі цього розроблено авторський соціально-психологічний тренінг «Професійно-психологічна підготовка суддів». Метою тренінгу є формування: а) комунікативної компетентності судді, б) вмінь безконфліктної взаємодії, в) навичок саморегуляції як засобу профілактики професійного вигоряння. Також, для вдосконалення професійно-психологічного відбору створена авторська «Методика діагностики схильності до порушення морально-правової нормативності поведінки посадовцем», яка передбачає визначення п’яти груп основних схильностей: до корупції, до порушення прав людини, до кумівства, до адикції, до кар’єризму.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-38 
 
Статистика
за 14.05.2024
Кількість запитів 31263
Кількість відвідувачів 1329
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя