Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>U=37.015.3:159.954<.>
Загальна кількість знайдених документів : 12
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-12 
1.
37.015.3:159.954
Ш 79


    Шопіна, Марина Олександрівна.
    Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шопіна Марина Олександрівна ; наук. кер. Піроженко Т. О. ; Київ. міжнар. ун-т. - Київ, 2009. - 152 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 140-152. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творчий потенціал--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодший школяр -- творчий потенціал -- образна сомволіка -- творче мислення -- символічне мислення -- творча уява -- учіннєва діяльність -- творчий процес -- творча реалізація
Анотація: У дисертації досліджується розвиток творчого потенціалу молодших школярів засобами образної символіки. Розглянуто різні підходи до розуміння понять "творчий потенціал", "інтелектуальний потенціал", "трудовий потенціал", "образна символіка", "розвиток творчої особистості", "творча здібність", "творча обдарованість" тощо, а також їхнє співвідношення. Поняття "творчий потенціал молодшого школяра" із психїологічної точки зору розглядається як синтетична якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує міру її можливостей ставити і виконувати нові завдання у сфері учіннєвої діяльності. Творчий потенціал пов"язується із здатністю учнів часмостійно ставити й розв"язувати в тому чи іншому вигляді значущі проблеми.Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів: перетворювальні здібності), аксіологічний (ціннісні орієнтації), комунікативний (морально-психологічні якості), художній (естетичні здібності). Аналіз і систематизація зазначених понять надали можливості на практичному рівні розглянути образну символіку як визначальний чинник на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молодшого шкільного віку. У результаті експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання і сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності учіннєвої діяльності молодших школярів. Розроблена й апробована спеціальна програма розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. кер.\; Київський міжнародний університет (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

2.
37.015.3:159.954
К 43


    Кирия, Г. В.
    Особенности формирования конструктивно-технического умения у старшеклассников [Рукопись] : дис. ... канд. пед. наук (по психол.) / Кирия Г. В. ; науч. рук. Костюк Г. С. ; Тбилис. гос. ун-т. - Тбилиси, 1962. - 266 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 254-265. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Формирование умений--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
УМЕНИЯ -- КОНСТРУКТИВНО-технические умения -- ЗАДАЧИ -- СТАРШЕКЛАССНИКИ
Анотація: Диссертация посвящена изучению особенностей формирования конструктивно-технического умения у старшеклассников. В работе приведен психологический анализ решения старшеклассниками учебных конструктивно-технических задач. Исследованы особенности процесса формирования конструктивно-технического умения старшеклассников при различном педагогическом руководстве. Изучена динамика перехода учащихся от низших к высшим уровням формирования конструктивно-технического умения в условиях различного педагогического руководства.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Костюк, Григорий Силович \науч. рук.\; Тбилисский государственный университет (Тбилиси)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

3.
37.015.3:159.954+159.955.4
Н 12


    Найденов, Михаил Иванович.
    Групповая рефлексия в решении творческих задач при различной степени готовности к интеллектуальному труду [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.03, 19.00.01 / Найденов Михаил Иванович ; науч. рук. Пономарева Р. А., Семенов И. Н. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1989. - 239 с. : табл. - Библиогр.: с. 146-162. -
УДК
Рубрики: Психология труда--Рефлексия--Готовность к труду--Диссертации
   Общая психология--Творческая деятельность--Решение задач--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
рефлексия -- творческое мышление -- готовность к труду -- интеллектуальный труд -- творческие задачи -- групповая рефлексия
Анотація: В исследовании установлена роль групповой рефлексии как фактора готовности к интеллектуальному труду, выделено ее место, значение в совместном решении творческих задач. Разработана система показателей дискурсивного мышления применительно к групповому решению. Выявлены возможности повышения эффективности решения творческих задач в триаде через создание условий для культивирования групповой рефлексии и ее оптимизациив связи с другими компонентами дискурсивного мышления.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Пономарева, Р. А. \науч. рук.\; Семенов, И. Н. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

4.
37.015.3:159.954+37.015.31:331
С 42


    Скакун, Василий Захарович.
    Решение технических задач в усложненных условиях как фактор формирования готовности старшеклассников к труду [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Скакун Василий Захарович ; науч. рук. Моляко В. А. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1987. - 146 с. : рис., табл. - Библиогр.: с. 125-138. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Решение задач--Диссертации
   Общая психология--Готовность к труду--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
технические задачи -- решение задач -- готовность к труду -- старшеклассники -- психологическая готовность -- творческое мышление -- техническое мышление -- саморегуляция декятельности -- усложненные условия
Анотація: Диссертация посвящена психологическому анализу основных тенденций умственной деятельности при решении учащимися технических задач в усложненных условиях. Установлены психологические особенности повышения уровня творческого мышления учащихся как необходимого фактора формирования готовности к труду при решении конструктивно-технических задач в усложненных условиях. Установлены оптимальные приемы использования усложняющих условий в творческом тренинге старшеклассников.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Алексеевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

5.
37.015.3:159.954+37.015.3:159.955
С 42


    Скалич, Любов Йосипівна.
    Діагностика та формування творчого математичного мислення молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Скалич Любов Йосипівна ; наук. кер. Коваленко А. Б. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ, 2006. - 184 с. : табл. - Бібліогр.: с. 161-175. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
мислення -- творче мислення -- вербальний інтелект -- невербальний інтелект -- проблемне навчання -- молодший шкільний вік
Анотація: У дисертаційній роботі визначені вікові особливості математичного творчого мислення дітей молодшого шкільного віку. Розроблена програма діагностики та формування творчого математичного мислення. Встановлено взаємозв'язок між окремими розумовими здібностями та рівнем розвитку математичного творчого мислення. З'ясовано характер впливу смислових та операційних настановлень молодших школярів на ефективність процесу творчого математичного мислення. Визначено основні вимоги до системи творчих завдань та критерії їх добору.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коваленко , Алла Борисівна \наук. кер.\; Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

6.
37.015.3:159.954
С 51


    Смольська, Людмила Миколаївна.
    Формування творчого мислення молодших школярів в процесі вивчення рідної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Смольська Людмила Миколаївна ; наук. кер. Пасічник І. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1999. - 153 с. : табл. - Бібліогр.: с. 145-153. -
УДК
Рубрики: Педагогіічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творче мислення -- молодші школярі -- ігровий контекст -- внутрішня мотивація -- уроки рідної мови
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню поняття творчого мислення, відображенню єдності операціонального і емоційного в психіці. Показано, що творче мислення характеризується самостійністю, операціональністю, гнучкістю, комбінаторно-ігровою спрямованістю. Висвітлено процес формування творчого мислення молодших школярів у процесі вивчення рідної мови. Показано, як зовнішній ігровий контекст запускає інтелектуальну діяльність учнів, у процесі якої з'являється внутрішній мотив творчого мислення, при цьому пізнання проходить дві стадії - дослідницьку та ігрову.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Пасічник, Ігор Демидович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

7.
159.954.4-053.5+37.015.3:159.954
Т 48


    Ткач, Руслан Вікторович.
    Психологічні особливості творчої активності молодших школярів у процесі фольклорно-ігрової діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ткач Руслан Вікторович ; наук. кер. Семенова Р. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1999. - 186 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 155-167. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творча активність--Дисертації
   Педагогічна психологія--Ігрова діяльність--Дисертації

   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творча активність -- фольклорно-ігрова діяльність -- молодші школярі -- емоційна сфера -- інтелектуальні здібності
Анотація: У дослідженні уточнено поняття творчої активності як продуктивного процесу особистості та виявлено основні етапи її розвитку. Розроблено систему організації фольклорно-ігрової діяльності у навчально-виховному процесі. Розкрито динаміку розвитку творчої активності з урахуванням характерних рис хлопчиків і дівчаток молодшого шкільного віку. Розроблено метод побудови психологічних профілів творчої активності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Семенова, Рима Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

8.
37.015.3:159.954+37.015.31:331
Т 48


    Ткаченко, В. Г.
    Особенности элементарного конструирования в младшем школьном возрасте [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ткаченко В. Г. ; науч. рук. Баев Б. Ф. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1968. - 178 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 157-178. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Конструирование--Диссертации
   Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
конструирование -- пространственное воображение -- построение чертежа -- младшие школьники
Анотація: В исследовании выявлены некоторые особенности элементарного конструирования, характерные для учащихся 1-2 классов. Установлено, что элементарное конструирование является результатом взаимодействия познавательных процессов учащихся с их практическими действиями. Изучен процес решения учащимися задач по конструированию статистических и динамических моделей. Установлено, что развитие у учащихся творческого технического мышления характеризуется применением такого мыслительного приема как аналогия - структурная и функциональная.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Баєв, Б. Ф. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

9.
37.015.3:159.954+37.015.3:159.955
Т 66


    Третяк, Татьяна Николаевна.
    Формирование стратегии комбинирования как средство развития творческого технического мышления учащихся [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Третяк Татьяна Николаевна ; науч. рук. Моляко В. А. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1985. - 152 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 140-151. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Творческое мышление--Комбинирование--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
творчество -- техническое творчество -- творческое мышление -- творческие способности -- комбинирование -- решение задач -- технические задачи
Анотація: В исследовании определены роль и место комбинирования в процессе решения учащимися творческих технических задач. Определены приемы и тенденции комбинирования, доминирующие при решении технических задач. Разработана методика формирования стратегии комбинирования в процессе конструктивно-технической деятельности.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Алексеевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

10.
37.015.3:159.954+37.091.31-059.2
Ч-21


    Чарнецкая, Раиса Трофимовна.
    Психологические условия совместного решения творческих учебно-трудовых задач младшими школьниками [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Чарнецкая Раиса Трофимовна ; науч. рук. Проскура Е. В. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1990. - 216 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 175-190. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Трудовая деятельность--Решение задач--Диссертации
   Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
конструктивно-техническая деятельность -- совместная деятельность -- начальная школа -- учебно-трудовые задачи -- индивидуальное обучение -- совместно-распределенная деятельность
Анотація: В исследовании установлены и обоснованы психологические условия организации совместной деятельности младших школьников. Выявлены психологические особенности формирования у младших школьников конструктивно-технической деятельности, обусловленной типом обучения. Установлена зависимость между исходным уровнем обобщения у учащихся и предпочитаемой ролью в условиях совместно-распределенной деятельности. Выделены и проанализированы возрастные особенности и половые различия конструктивно-технической деятельности учащихся 7-10 лет.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Проскура, Е. В. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Знайти схожі

 1-10    11-12 
 
Статистика
за 19.05.2024
Кількість запитів 52664
Кількість відвідувачів 982
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя