Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/646
Title: ДИТИНОЦЕНТРИЗМ У ВИКЛАДАННІ ЛІТЕРАТУРИ
Other Titles: CHILD-CENTRISM IN LITERATURE TEACHING
Authors: Бондаренко, Юрій Іванович
Keywords: дитиноцентризм
принципи навчання
шкільний курс літератури
психологія дитини
феноменальне
Issue Date: May-2017
Publisher: Дивослово
Abstract: Автор статті розкриває систему принципів навчання літератури, які пов’язані із визнанням дитини головним суб’єктом навчального процесу. Виходячи з цього, він окреслює засади, на основі яких повинен формуватися шкільний курс літератури, визначає головні вектори в діяльності вчителя-словесника, спрямовані на розвиток психологічних якостей учнів.
Description: The author of the article provides a system of literature teaching principles which are connected with the recognition of the child as the central subject of the learning process. Bases on this, he outlines the guiding principles for forming the school literature course as well defines the main aspects of activity for the literature teacher which are aimed at the development of students’ psychological qualities.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/646
Appears in Collections:ФАКУЛЬТЕТ ФІЛОЛОГІЇ, ІСТОРІЇ ТА ПОЛІТИКО-ЮРИДИЧНИХ НАУК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ДИТИНОЦЕНТРИЗМ У ВИКЛАДАННІ ЛІТЕРАТУРИ.pdf398,51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.