Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/769
Title: Філософсько-історичні підходи до вивчення біографії письменника
Other Titles: Philosophico-historical approach to studying writer`s biography at secondary school
Authors: Бондаренко, Юрій Іванович
Keywords: біографія письменника
філософсько-історичні підходи
історична свідомість
ідеаційність
історичність
факт
історична пам*ять
Issue Date: Dec-2008
Publisher: Українська література в загальноосвітній школі
Abstract: У статі розглянуто головні напрямки дослідження, види діяльності, типи матеріалів, які застосовуються на уроках літератури під час вивчення життєписів письменників на основі філософсько-історичного розуміння дійсності. Ключова ідея статті звучить так: щоб зрозуміти феномен митця, необхідно відмежовувати точний біографічний фактаж від суб’єктивної позиції того, хто створює біографію письменника.
Description: The article discusses the principal areas of research, activities and materials that are used at literature lessons devoted to studying writers` biographies on the basis of philosophico-historical understanding of reality. The message of the article is the following: it is necessary to distinguish between the strict biographical data and the biography author’s subjective attitude in order to get an adequate understanding of an artist’s phenomenon.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/769
Appears in Collections:ФАКУЛЬТЕТ ФІЛОЛОГІЇ, ІСТОРІЇ ТА ПОЛІТИКО-ЮРИДИЧНИХ НАУК



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.