Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4245
Назва: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО РОЗРОБКИ І ОЦІНКИ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ У ЗВО
Автори: Пономаренко, О. В.
Давиденко, О. В.
Смелянська, В. В.
Таран, О. М.
Ключові слова: дистанційне навчання
онлайн-освіта
педагогічний дизайн
цифрові технології
адаптивне навчання
інклюзивність
універсальний дизайн
освітні платформи
персоналізація навчання
Дата публікації: 2025
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): Сучасна освіта активно інтегрує дистанційне навчання, що зумовлено розвит ком цифрових технологій, зростанням попиту на онлайн-освіту та необхідністю забезпечення академічної мобільності студентів. Дистанційне навчання стало невід’ємною частиною освітнього процесу у закладах вищої освіти (ЗВО), що потребує розробки ефективних курсів із врахуванням педагогічних, методичних та технологічних аспектів. У статті аналізуються новітні підходи до створен ня дистанційних курсів, які базуються на сучасних педагогічних теоріях і моделях навчання. Розглянуто ключові концепції дистанційного навчання, зокрема конструктивізм, соціокультурну теорію, теорію саморегульованого навчання та когнітивну теорію мультимедійного навчання. Ці теоретичні підходи визначають основні принципи розробки онлайн-курсів, спрямованих на активне залучення студентів до навчального процесу, розвиток їхніх навичок критичного мислення та самостійної роботи. Значна увага приділена принципам якісного онлайн-навчання, серед яких інтерактивність, доступність, персоналізація навчального досвіду, використання адаптивних технологій та забезпечення зворотного зв’язку. У статті представлено огляд сучасних моделей дистанцій ного навчання, таких як Digital Learning Design Framework and Toolkit, IDEAS Framework for Teaching Online та Online Course Design Elements (OCDE) Instrument. Ці моделі ґрунтуються на принципах узгодженості навчальних цілей, інтерактивної взаємодії, технологічної підтримки та ефективного оцінювання навчальних досягнень студентів. Важливим аспектом є впровадження універ сального дизайну навчання (Universal Design for Learning, UDL), що сприяє інклюзивності дистанційних курсів та забезпечує рівні можливості для всіх студентів незалежно від їхніх індивідуальних потреб. Перспективи подальших досліджень зосереджені на вдосконаленні існуючих моделей дистанційного навчання, розробці нових підходів до забезпечення інклюзивності, підвищення мотивації студентів та інтеграції інноваційних технологій у навчальний процес. Стаття підкреслює важливість комплексного підходу до проєктування дистан ційних курсів, що включає поєднання сучасних освітніх технологій, адаптивних стратегій навчання та передових педагогічних методик.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4245
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2025. №1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№1_2025 (1)-16-27.pdf250,13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.