371.9(075.3)
О-75


   
    Основы управления специальным образованием [Текст] : Учебное пособие для студ. пед. вузов / Н. Н. Малофеев, И. Л. Соловьева, Н. М. Назарова и др; Под ред. Д. С. Шилова. - М. : Академия, 2001. - 336 с. - (Высшее образование). - ISBN 5-7695-0565-6 : 23.50 грн.
ДРНТІ
ББК 74.3я73
РУБ 371.9(075.3)
Рубрики: Освіта--підручники та посібники для ВНЗ--спеціальна освіта
Кл.слова (ненормовані):
спеціальна освіта -- управління освітою


Дод.точки доступу:
Малофеев, Н. Н.; Соловьева, И. Л.; Назарова, Н. М.; Соловьев, М. Н.; Шилов, Д. С.; Макшанцева, Э. Н.; Шилов, Д. С. \ред.\
Примірників всього: 1
фб (1)
Свободны: фб (1)

74.6
М 19


    Малофеев, Н. Н.
    Школа должна учить ребенка быть независимым [Текст] / Н. Н. Малофеев // Социальная педагогика : Деловой журнал для социальных работников и педагогов. - 2011. - N 3. - С. 121-125
ББК 74.6
Рубрики: освіта інклюзивна
   діти-інваліди

   Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи

Кл.слова (ненормовані):
спеціальна освіта -- діти з обмеженими можливостями здоров’я -- незалежність дитини


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


72
З-69


    Змеев, В. А.
    Годы учебы М. В. Ломоносова [Текст] / В. А. Змеев // Вестник Московского университета. Серия 20, Педагогическое образование: Научный журнал. - 2011. - N 3. - С. 80-94
ББК 72
Рубрики: вчені Росії
   історія педагогіки Росії до 1917 р.

   Вища освіта--історія

Кл.слова (ненормовані):
початкова освіта -- спеціальна освіта -- вища освіта -- самоосвіта -- творча діяльність


Дод.точки доступу:
Ломоносов, Михайло Васильович (1711-1765) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


74.03(2Рос)-8
З-13


    Заварзина, Л. Э.
    П. Ф. Каптерев о сущности средней общеобразовательной школы / Л. Э. Заварзина // Педагогика : науч.-теорет. журн. Рос. акад. образования. - 2013. - № 1. - С. 88-98. - Библиогр.: 7 назв. . - ISSN 0869-561X
ББК 74.03(2Рос)-8
Рубрики: педагоги Росії
Кл.слова (ненормовані):
історія педагогіки -- спеціальна освіта -- загальноосвітні школи -- демократична автономія школи -- громадянське виховання -- особистисть вчителя -- особистисть учня
Анотація: У статті проаналізовано ідеї П. Ф. Каптерева про побудову системи освіти в середній школі.


Дод.точки доступу:
Каптерев, Петро Федорович (російський педагог і психолог ; 1849-1922) \про нього\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74.3(4Укр)
У 52


    Уманець, Галина.
    Система післядипломної освіти керівних та педагогічних кадрів навчальних закладів спеціальної та інклюзивної освіти: досвід Донеччини / Г. Уманець // Рідна шк. : щомісяч. наук.-пед. журн. - 2014. - № 7. - С. 14-15. . - ISSN 0131-6788
ББК 74.3(4Укр)
Рубрики: Спеціальна педагогіка--парламентські слухання
   Освіта в Україні--інклюзивна освіта--парламентські слухання

   Педагогічні кадри--спеціальна освіта--підвищення кваліфікаіції

Кл.слова (ненормовані):
педагогічні кадри -- спеціальна освіта -- інклюзивна освіта -- післядипломна освіта -- тематичні курси
Анотація: Виступ на парламентських слуханнях на тему "Освіта, охорона здоров'я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення", які відбулися 4 червня 2014 р. у Верховній Раді України.


Дод.точки доступу:
\о нем\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74.102.12
Т 76


    Трофименко, Л. І.
    Особистісний розвиток дітей дощкільного віку з тяжкими мовленнєвими розладами [Текст] / Л. І. Трофименко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. - N 4. - С. 41-47.
ББК 74.102.12 + 74.3(4Укр)
Рубрики: Дошкільна освіта--корекційна робота--мовленнєвий розвиток
   Освіта в Україні--спеціальна освіта

Кл.слова (ненормовані):
мовленнєві розлади у дошкільників -- спеціальна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Чирчик, Сергій.
    Освітлення як функціонально-художній засіб візуалізації [Текст] / С. Чирчик // Вища школа : Науково-практичне видання. - 2018. - N 5/6. - С. 6-33. . - ISSN 1682-2366
Рубрики: Архітектура України--архітектурно-будівельні системи
Кл.слова (ненормовані):
світлодизайн -- освітлення -- світлотехнічні засоби -- дизайн-проектування -- дизайн-проектування -- спеціальна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


Шифр: ДзОП-1/2019/6
   Журнал

Дитина з особливими потребами: Інклюзивна освіта. Дефектологія. Корекційна педагогіка [Текст] : науково-методичний журнал/ методична література. - Х. : Видавнича група "Основа", 2014 - . - Виходить щомісячно
2019р. N 6
Зміст:
Пілат, В. І. Формування читацької компетентності учнів з особливими освітніми потребами : [розглянуто методи розвитку навичок швидкого і свідомого читання у дітей з особливими освітніми потребами] / В. І. Пілат. - С.2–6. - Бібліогр.: 5 назв.
Кл.слова: читацька компетентність, читацькі навички, учні з особливими освітніми потребами
Плахотнік, К. В. Підготовка до розвитку соціальних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами засобами логопедичного масажу : [розглянуто особливості загального та логопедичного масажу як засобу подолання різних мовленнєвих порушень у дітей з особливими освітніми потребами] / К. В. Плахотнік. - С.7–8.
Кл.слова: логопедичний масаж, соціальні компетентності, діти з особливими освітніми потребами
Твердохліб, Г. В. Формування комунікативної компетентності учнів з особливими освітніми потребами : [розглянуто проблему формування комунікативної компетентності учнів з особливими освітніми потребами як головної складової соціально активної особистості] / Г. В. Твердохліб. - С.10–12. - Бібліогр.: 7 назв. : табл.
Кл.слова: комунікативна компетентність, комунікативні уміння, діти з особливими освітніми потребами
Чаренцева, О. О. Особливості становлення мовленнєвої сфери у дітей дошкільного віку з розладами аутичного спектру : [розглянуто особливості становлення мовленнєвої сфери дітей раннього дошкільного віку із розладами аутичного спектру ] / О. О. Чаренцева. - С.13–16. - Бібліогр.: 5 назв. : фото.
Кл.слова: мовленнєвий розвиток, діти з розладами аутичного спектру, аутизм
Цуркан, У. О. День сім’ї : [сценарій навчально-виховного логопедичного заходу до Дня сім’ї] / У. О. Цуркан. - С.17–21. - Бібліогр.: 2 назв. : фото.
Кл.слова: логопедичні заходи, сімейні відносини, сімейні свята
Чиж, В. М. Культура мовлення і спілкування. Вживання слів увічливості : [розробка уроку української мови для учнів 6-го класу із легкою розумовою відсталістю, призначений розвивати усне і писемне мовлення дітей] / В. М. Чиж. - С.22–24. : фото.
Кл.слова: культура мовлення, культура спілкування, уроки української мови
Бабляк, С. В. Технологічні карти для проведення уроків соціально-побутового орієнтування (СПО) в 8–9-х класах спеціальних загальноосвітніх шкіл : [презентовано технологічні картки для використання у 8–9 класах спеціальних загальноосвітніх шкіл, з метою навчання учнів технології приготування страв] / С. В. Бабляк. - С.25–29. : табл.
Кл.слова: соціально-побутове орієнтування, технологічні картки, спеціальна освіта
Комбарова, А. О. Що таке комп’ютер? : [презентовано розробку уроку інформатики для дітей 1-го року навчання з розладами аутичного спектра. Заняття призначене ознайомити учнів із можливостями сучасного комп’ютера] / А. О. Комбарова. - С.30–31. : іл.
Кл.слова: інформатика, уроки, діти з розладами аутичного спектра
Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Бабляк, С. В.
    Технологічні карти для проведення уроків соціально-побутового орієнтування (СПО) в 8–9-х класах спеціальних загальноосвітніх шкіл [Текст] : [презентовано технологічні картки для використання у 8–9 класах спеціальних загальноосвітніх шкіл, з метою навчання учнів технології приготування страв] / С. В. Бабляк // Дитина з особливими потребами: Інклюзивна освіта. Дефектологія. Корекційна педагогіка : науково-методичний журнал. - 2019. - N 6. - С. 25–29. : табл.
Кл.слова (ненормовані):
соціально-побутове орієнтування -- технологічні картки -- спеціальна освіта -- технологія приготування їжі


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37:001.32](477-25)Бондарь
П 82


    Проскурняк, Олена.
    Особистість академіка Віталія Бондаря у розбудові теорії та практики спеціальної освіти: з нагоди ювілею / О. Проскурняк // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2019. - № 1. - С. 77-78. . - ISSN 0131-6788
УДК
Рубрики: Дефектологія--персоналії
Кл.слова (ненормовані):
спеціальна освіта -- Інститут дефектології -- інклюзивна освіта


Дод.точки доступу:
Бондар, Віталій Іванович (український дефектолог ; 1938 р. н.) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Костюк, Олена
    Весела наука - відтворювать звуки : дидактичні вправи для дітей з особливими освітніми потребами [Текст] / Олена Костюк // Дошкільне виховання. - 2019. - № 8. - С. 26-27 . - ISSN 0321-1401
Рубрики: Дошкільна освіта--розвиток мовлення
   Дошкільне виховання--музичне виховання

Кл.слова (ненормовані):
корекція мовлення -- музичне виховання -- інклюзивна освіта -- діти з особливими освітніми потребами -- спеціальна освіта -- сприймання звуків
Анотація: Наведені приклади озвучення віршів допоможуть батькам та педагогам позитивно налаштувати дітей з ООП на сприймання звуків природи і спонукати їх до музикування.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


Шифр: ОДнв/2019/3
   Журнал

Особлива дитина: навчання і виховання [Текст]/ науковий, навчальний, інформаційний журнал. - Київ : Педагогічна преса ; К. : Інститут спеціальної педагогіки національної академії педагогічних наук України, 1995 . - ISSN 2312-2781. - Виходить кожного кварталу
2019р. N 3
Зміст:
Родименко, І. Корекційні прийоми реалізації індивідуального підходу в умовах спеціального навчання учнів з комплексними порушеннями / Ірина Родименко, Оксана Михайленко. - С.7–22. - Бібліогр.: 17 назв. : фото.
Кл.слова: індивідуальний підхід, корекційна робота, діти з порушеннями слуху
Шевченко, В. Розвиток систем спеціальної освіти в Україні та Польщі / Володимир Шевченко. - С.23–34. - Бібліогр.: 14 назв.
Кл.слова: спеціальна освіта, історіографія, розвиток освіти
Бужинецька, К. Психологічні бар’єри в навчанні дітей із затримкою психічного розвитку / Ксенія Бужинецька. - С.35–43. - Бібліогр.: 5 назв.
Кл.слова: психологічні бар’єри, затримка психічного розвитку, молодші школярі
Орлов, О. Транскраніальна нейромодуляція в реабілітації та психологічному супроводі дітей з особливим освітніми потребами / Олег Орлов. - С.44–52. - Бібліогр.: 15 назв.
Кл.слова: мікрополяризація, нейромодуляція, психологічний супровід
Шипелік, Т. Можливості дельфінотерапії у роботі з підлітками з порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня / Тетяна Шипелік. - С.53–63. - Бібліогр.: 10 назв. : мал., табл.
Кл.слова: дельфінотерапія, інтелектуальний розвиток, підлітки
Кобильченко, В. Адаптаційний потенціал особистості як внутрішній чинник успішної адаптації молодших школярів із порушеннями зору / Вадим Кобильченко. - С.64–75. - Бібліогр.: 8 назв. : рис.
Кл.слова: адаптивність, соціальна адаптація, адаптаційний потенціал
Лещій, Н. Діагностика фізичного стану дітей молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку / Наталія Лещій. - С.76–83. - Бібліогр.: 7 назв. : табл.
Кл.слова: фізичний стан, діагностика, порушення розвитку
Махновецька, І. Структура та зміст програми формування взаємовідносин старших дошкільників із синдромом Дауна / Ірина Махновецька. - С.84–94. - Бібліогр.: 4 назв. : табл.
Кл.слова: взаємовідносини, дошкільники, діти із синдромом Дауна
Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


376(091)(477)
Ш 37


    Шевченко, В.
    Розвиток систем спеціальної освіти в Україні та Польщі [Текст] = проблематика дослідження / В. Шевченко // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2019. - № 3. - С. 23–34. - Бібліогр.: 14 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Спеціальна освіта в Україні--розвиток
   Польща--освіта--спеціальна освіта
Кл.слова (ненормовані):
спеціальна освіта -- історіографія -- розвиток освіти -- порівняльна педагогіка -- історіографічний аналіз -- періодизація -- реформування освіти -- освітня політика -- історичний розвиток -- становлення освіти
Анотація: Здійснено порівняльну характеристику становлення та розвитку систем спеціальної освіти України та Польщі ХІХ – поч. ХХІ ст. Розкрито роль педагогічних концепцій минулого та їхній зв’язок з сучасним реформуванням освітніх.систем двох країн. Визначено пріоритети розвитку спеціальної освіти за роки незалежності України. Доведено, що темпи та глибина перетворень не повною мірою відповідають потребам держави та суспільства.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


Шифр: ДзОП-1/2019/11
   Журнал

Дитина з особливими потребами: Інклюзивна освіта. Дефектологія. Корекційна педагогіка [Текст] : науково-методичний журнал/ методична література. - Х. : Видавнича група "Основа", 2014 - . - Виходить щомісячно
2019р. N 11
Зміст:
Чернова, Е. М. Упровадження інклюзивної освіти в умовах Нової української школи : [представлено рекомендації педагогічних працівників для ] / Е. М. Чернова, А. А. Резніченко. - С.2–5. - Бібліогр.: 7 назв.
Кл.слова: інклюзивна освіта, інклюзивний простір, НУШ
Данильчук, А. Ю. Позакласна виховна робота в спеціальних закладах освіти : [розглянуто особливості організації позакласної виховної роботи в спеціальних закладах освіти] / А. Ю. Данильчук. - С.6–10 : фото.
Кл.слова: позакласна робота, спеціальна освіта, виховна робота
Смот, А. П. Пряма і зворотна лічба в межах 10 : [конспект уроку з математики для дітей 1-го класу з легкою розумовою відсталістю] / А. П. Смот. - С.11–13.
Кл.слова: лічба, математика, початкова освіта
Гевці, Л. П. Прикметник. Узгодження прикметників з іменниками : [розробка уроку української мови для учнів із легкою розумовою відсталістю (4 кл.)] / Л. П. Гевці. - С.14–16. : іл.
Кл.слова: початкова освіта, українська мова, уроки
Гузій, Л. М. Люба зимонько-зима! Веселіш, як ти, нема! : [розробка заняття з ознайомлення дітей дошкільного віку з обмеженнями психологічного розвитку з навколишнім світом] / Л. М. Гузій. - С.17–18 : фото.
Кл.слова: розвивальні заняття, корекційні заняття, дошкільна освіта
Репка, І. С. Стіві Вандер: втрата зору – не обмеження таланту : [про життя та творчий доробок відомого американського композитора та музиканта – Стіві Вандера] / І. С. Репка, Н. В. Тарасенко. - С.19.
Кл.слова: композитори, музиканти, музика
Гінчук, Д. С. Життя без обмежень. Леслі Вільям Нільсен : [про життя та творчий шлях відомого американського комедійного актора, який став зіркою кіно, попри вади слуху] / Д. С. Гінчук ; Н. В. Тарасенко. - С.20. : фото.
Кл.слова: відомі актори, порушення слуху
Костерова, Н. В. Музична казка "День народження Шапокляк" : [сценарій свята для дітей 3-го року навчання з розумовою відсталістю та руховими порушеннями] / Н. В. Костерова. - С.21–25. : іл.
Кл.слова: музичні казки, сценарії свят, початкова освіта
Подоляко, Н. І. Дидактичні ігри та творчі вправи : [подано підбірку дидактичних матеріалів для проведення уроків української мови з учнями 2-го класу із тяжкими порушеннями мовлення] / Н. І. Подоляко. - С.26–30. : іл.
Кл.слова: дидактичні ігри, українська мова, учні з порушеннями мовлення
Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Данильчук, А. Ю.
    Позакласна виховна робота в спеціальних закладах освіти [Текст] : [розглянуто особливості організації позакласної виховної роботи в спеціальних закладах освіти] / А. Ю. Данильчук // Дитина з особливими потребами: Інклюзивна освіта. Дефектологія. Корекційна педагогіка : науково-методичний журнал. - 2019. - N 11. - С. 6–10 : фото.
Кл.слова (ненормовані):
позакласна робота -- спеціальна освіта -- виховна робота


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Адамюк, Наталія.
    Освітній перекладач жестової мови [Текст] : кадрове забезпечення комунікативних потреб жестомовних збодувачів освіти / Н. Адамюк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2019. - N 4. - С. 7-14. . - ISSN 2312-2781
Рубрики: Інклюзивна освіта--освітній перекладач жестової мови
   Інклюзивна освіта--жестомовні здобувачі освіти

Кл.слова (ненормовані):
інклюзивна освіта -- спеціальна освіта -- жестова мова -- перекладачі жестової мови -- Саламанська декларація
Анотація: Висвітлено значення понять “жестомовні здобувачі освіти” та “освітній перекладач жестової мови”. Акцентовано увагу на хибності застосування застарілих термінів “перекладачдактилолог” і “сурдоперекладач”. Розкрито зміст ст. 21 Саламанської декларації стосовно важливості жестової мови як засобу спілкування та доступу осіб із порушеннями слуху до освіти.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Дерев’янко, О. О.
    Компетентнісне навчання – шлях до успіху молодшого школяра з порушеннями зору [Текст] : симбіоз загальноприйнятих та новітніх підходів у спеціальній освіті: [підвищення ефективності роботи з молодшими школярами з порушеннями зору в контексті компетентнісного навчання] / О. О. Дерев’янко // Дитина з особливими потребами: Інклюзивна освіта. Дефектологія. Корекційна педагогіка : науково-методичний журнал. - 2020. - N 5(65). - С. 10–15. - Бібліогр.: 13 назв.
Рубрики: Діти з особливими потребами--порушення зору
Кл.слова (ненормовані):
компетентнісний підхід -- діти з порушеннями зору -- інтерактивні методи роботи -- молодший школяр -- спеціальна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Синьов, Віктор.
    Тенденції професійної підготовки фахівців спеціальної освіти в системі вищої школи [Текст] / В. Синьов, Д. Супрун, М. Шеремет // Вища освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. - 2020. - N 1. - С. 34-42.
Рубрики: Вища освіта в Україні--спеціальна освіта
Кл.слова (ненормовані):
фахівець у галузі спеціальної освіти -- професійна підготовка -- система професійної підготовки -- спеціальна освіта


Дод.точки доступу:
Супрун, Дар’я; Шеремет, Марія

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)




    Базилівська, Тетяна
    На допомогу Дідусю Морозу : індивідуальне заняття для дитини із синдромом Дауна [Текст] / Тетяна Базилівська // Дошкільне виховання. - 2020. - № 12. - С. 17-19 . - ISSN 0321-1401
Рубрики: Дошкільна освіта--спеціальна освіта
   Діти з особливими потребами--затримка психічного розвитку

Кл.слова (ненормовані):
логопедія -- розвиток мислення -- спеціальна освіта -- стоун-терапія -- кольоротерапія -- діти із синдромом Дауна
Анотація: Пропонується заняття для дітей із синдромом Дауна із використанням альтернативної комунікативної технології PECS, а також елементів стоун-терапії та кольоротерапії, що допомагають утримувати увагу малят і сприяють ослабленню психічного напруження.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільних прим. немає
Видання є лише у відділах/філіалах


376(091)(438)"1772/1917"
Ш 37


    Шевченко, В.
    Виникнення та розвиток системи спеціальної освіти в Польщі (кінець ХVІІІ століття - 1917р.) [Текст] / Володимир Шевченко // Особлива дитина: навчання і виховання = Exceptional child: teaching and upbringing : наук., навч., інформ. журн. - 2020. - № 3. - С. 15-25. - Бібліогр.: 15 назв. . - ISSN 2312-2781
УДК
Рубрики: Освіта в зарубіжних країнах--історія освіти, 18 ст.; 19 ст.; 20 ст.
   Польща--освіта--спеціальна освіта
Кл.слова (ненормовані):
спеціальна освіта -- діти з інвалідністю -- діти з особливими потребами -- підготовка кадрів -- спеціальні навчальні заклади
Анотація: Розглянуто питання виникнення та розвитку системи спеціальної освіти в Польщі з кінця ХVІІІ століття до 1917 р. Метою статті є висвітлення зародження ідей від можливостей навчання дітей з інвалідністю до організації перших спеціальних навчальних закладів для них та їх розвитку, питання організації підготовки фахівців відповідного профілю для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)