С 50 Сметанський, М. І. Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського / М. І. Сметанський> // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and psychology : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2013. - № 4. - С. 23-30. - Бібліогр.: 7 назв. . - ISSN 2304-0629
виховання сімейне Кл.слова (ненормовані): виховний процес -- вільне виховання -- сімейне виховання -- самовиховання -- видатні педагоги Анотація: У статті простежено альтернативність поглядів педагога на виховний процес – мету (виховний ідеал), зміст, форми й методи організації. Розглянуто теоретичні положення існуючої педагогічної системи 30-60-х рр. ХХ ст., на які спрямував свою критику В. О. Сухомлинський. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
К 75 Кочубей, Т. Лінгводидактичні основи розвитку мислення дитини у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського [Текст] / Тетяна Кочубей> // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 33–36. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-6788
Рубрики: Діти--розвиток мислення--лінгводидактичні основи Педагогіка України--персоналії педагогів Кл.слова (ненормовані): лінгводидактика -- розвиток мислення -- лінгводидактичні основи -- українські педагоги -- уроки мислення -- казкові образи -- самостійність мислення -- наочно-образне мислення -- дитина Анотація: У статті на основі лінгводидактичних принципів висвітлено теоретичні ідеї та практичний досвід Василя Сухомлинського щодо розвитку мислення дитиини. Акцентовано, що у період "дитинства мислення" учень має бути найближче до джерела думки-природи, що дає йому можливість одночасно бачити, слухати, переживати і думати. Наголошено, що у Школі радості Василь Сухомлинський навчав дітей не лише писати і читати, а й відчувати аромат слова, бачити його найтонші відтінки. Обґрунтовано, що важливого значення у розвитку мислення педагог надавав казці та "періоду мислення", протягом якого людина обов’язково має пройти через "період розумових вправ". Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
Х 15 Хайруліна, В. Особистість у колективі [Текст] : до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського / Василина Хайруліна> // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 37–39. . - ISSN 0131-6788
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів Кл.слова (ненормовані): українські педагоги -- міжнародна наукова конференція -- розвиток особистості -- колектив -- індивідуальний розвиток -- виховання у колективі -- моральна зрілість -- моральні принципи Анотація: У статті розповідається, що в Інституті реформ і розвитку школи при Східно-Китайському університеті м. Шанхая відбулася Міжнародна наукова конференція "Розвиток учнів у повсякденному класному, шкілльному, сімейному та суспільному житті". Під час конференції було розглянуто педагогічну спадщину видатного українського педагога-Василя Олександровича Сухомлинського. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
А 72 Антонець, М. Василь Сухомлинський: Батьківщина - це твоє рідне слово [Текст] / Михайло Антонець> // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 40–44. - Бібліогр.: 17 назв. . - ISSN 0131-6788
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів Виховання--патріотичне виховання Виховання--виховання рідним словом Кл.слова (ненормовані): рідне слово -- патріотизм -- українська мова -- патріотичне виховання -- українські педагоги -- педагог-гуманіст -- лінгводидактична спадщина Анотація: У статті висвітлено погляди В. О. Сухомлинського на роль рідного слова у патріотичному вихованні дітей і молоді. Обґрунтовується, що формування ідеї Батьківщини, за В. О. Сухомлинським, має починатися з плекання любові до рідного материнського слова, рідного краю, його історії, людей. Акцентується увага на несприятливих політико-ідеологічних умовах, в яких відстоювання ідей любові до рідної, а особливо української мови, могло мати негативні наслідки для їх носія. Стверджується актуальність та науково-практична затребуваність ідей В. О. Сухомлинського з означеної проблеми для розвитку сучасної освіти і педагогічної науки. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
Б 81 Бондаренко, В. Василь Сухомлинський: світовий вимір [Текст] : виставка у Педагогічному музеї України / Вікторія Бондаренко> // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 45–47. . - ISSN 0131-6788
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів Педагогіка України--Педагогічний музей музеї України--педагогічні Кл.слова (ненормовані): українські педагоги -- Педагогічний музей -- педагогічний досвід -- публікації творів -- педагогічна діяльність Анотація: 21 вересня 2016 року в Педагогічному музеї України відбулося відкритття виставки "Василь Сухомлинський: світовий вимір" (До 98-ї річниці від дня народження педагога). На урочисте відкриття завітали почесні гості-донька педагога академік НАПН України Ольга Сухомлинська, голова Всеукраїнської асоціації імені В. Сухомлинського академік НАПН України Олександра Савченко, директор Інституту проблем виховання НАПН України академік Іван Бех. Також у відкритті брали участь співробітники ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського. Під час презентації, яку провела куратор виставки Вікторія Бондаренко, прозвучали музичні твори у виконанні струнного квартету "Аніма". Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
С 71 Співак, Б. Урок позакласного читання, 4 клас / Богдана Співак, Ірина Базарницька> // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 9–11. . - ISSN 0131-5358
Кл.слова (ненормовані): позакласне читання -- український педагог -- український письменник -- творчість письменника -- початкова школа -- 4 клас Анотація: У статті подано розробку уроку з позакласного читання на тему: "Подорож до читацької скарбнички видатного українського педагога і письменника В. О. Сухомлинського" для учнів початкової школи. Мета якого актуалізувати і розширити знання учнів про творчість В. О. Сухомлинського; розвивати навички свідомого, правильного та виразного читання. Дод.точки доступу: Базарницька, І.; Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
Б 24 Баранюк, Ірина. Василь Сухомлинський про гармонію емоційно-образного та логіко-розумового у вихованні дитини / І. Баранюк> // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2017. - № 3/4. - С. 46-50 : фотогр. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 0131-6788
Кл.слова (ненормовані): українські педагоги -- виховання дитини -- Павлиська школа -- розумовий розвиток -- образне мислення -- виховання красою Анотація: Автор статті розкриває особливості педагогічної системи В. Сухомлинського щодо поєдніння емоційно-образного та логіко-розумового виховання дітей. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
С 13 Савченко, Олександра. Аксіологічні смисли літературної спадщини Василя Сухомлинського: філософія для дітей / О. Савченко> // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2017. - № 9/10. - С. 44–48. - Бібліогр.: 6 назв. . - ISSN 0131-6788
Кл.слова (ненормовані): модернізація освіти -- ціннісний потенціал -- літературна спадщина -- педагоги-класики -- українські педагоги -- людиноцентризм -- дитиноцентризм Анотація: Йдеться про ціннісний потенціал літературної спадщини В. Сухомлинського. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
С 13 Савченко, О. Модернізація початкової освіти: діалог з В. О. Сухомлинським / Олександра Савченко> // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 1–6. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 0131-5358
Кл.слова (ненормовані): модернізація освіти -- Нова українська школа -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- педагог-гуманіст -- український педагог -- якісна шкільна освіта -- компетентнісний підхід -- екологічна відповідальність -- екологічно освічений громадянин -- екологія дитинства -- саморозвиток особистості -- оцінювання знань -- гуманність -- початкова школа Анотація: Автор статті розглядає ідеї В. О. Сухомлинського в контексті проблем модернізації счасної початкової освіти. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
Л 56 Ликов, В. Творча екстраполяція народних ідей В. О. Сухомлинського в загальноосвітній школі України 60-х – 90-х рр. ХХ ст. / Василь Ликов> // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 6–9. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 0131-5358
Освіта в Україні--історія, 1960-1991 Кл.слова (ненормовані): сухомлиністика -- творча спадщина -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- народнопедагогічні ідеї -- українські педагоги -- народнопедагогічна концепція -- ідеї етнопедагогіки -- національні цінності Анотація: У статті розповідається про систему творчої реалізації народнопедагогічних ідей В. О. Сухомлинського в школах Кіровоградщини. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
Б 11 Білохвощенко, С. Реформування початкової школи крізь призму здобутків Василя Сухомлинського / Світлана Білохвощенко, Марія Кальчук, Світлана Махиня> // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 10–13. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 0131-5358
Кл.слова (ненормовані): реформування освіти -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- початкова школа -- педагогічні ідеї -- українські педагоги -- Нова українська школа -- педагог-гуманіст -- розвиток вільної особистості -- здоровий спосіб життя -- морально-етичні цінності Анотація: Мета статті – розкрити авторське освітнє середовище в Павлиській школі, створене Василем Олександровичем Сухомлинським, крізь призму сучасного реформування початкової школи, показати актуальність і ефективність використання його педагогічних ідей у Новій українській школі. Дод.точки доступу: Кальчук, М.; Махиня, С.; Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
Н 38 Неізвідська, Л. "Спасибі, Вчителю!." / Людмила Неізвідська> // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 58–59. . - ISSN 0131-5358
Кл.слова (ненормовані): українські педагоги -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- педагог-гуманіст -- морально-етичні цінності -- ставлення до природи -- оздоровлення -- молодші школярі Анотація: Автор статті розповідає про реалізацію педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в Полтавській школі № 24. Актуальність ідей В. О. Сухомлинського в Новій українській школі очевидна, його спадщина служить та довго служитиме невичерпним джерелом педагогічної мудрості. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
Г 30 Гекало, Л. Вчися робити добро, дитино! : урок добросердя до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського / Любов Гекало> // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 1–3. . - ISSN 0131-5358
Кл.слова (ненормовані): моральне виховання -- уроки добросердя -- сценарій заходу -- моральні якості -- загальнолюдські цінності -- людяність -- спадщина В. О. Сухомлинського Анотація: У статті представлено сценарій заходу морального спрямування на тему: "Вчися робити добро, дитино!" для учнів початкової школи. Мета: навчити дітей орієнтуватися в моральних якостях людини; формувати уявлення учнів про загальнолюдські цінності, зокрема, про людяність як необхідну кожному чесноту. Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
С 83 Стрілько, Л. Краса – це радість нашого життя : інтегрований урок літературного читання, природознавства, трудового навчання за творами В. Сухомлинського "Барвисте коромисло" та "Веселка в камінчикові" / Любов Стрілько> // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 4–5. . - ISSN 0131-5358
Кл.слова (ненормовані): інтегровані уроки літературного читання і природознавства -- літературне читання -- природознавство -- трудове навчання -- літературна спадщина В. О. Сухомлинського Анотація: У статті представлено розробку інтегрованого уроку з літературного читання, природознавства та трудового навчання за творчістю В. О. Сухомлинського для учнів початкової школи. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |
З-80 Золотарьова, А. Казкова співдружність / Алла Золотарьова> // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 6–9. . - ISSN 0131-5358
Кл.слова (ненормовані): інсценування -- літературно-сценічна презентація -- виховання казкою -- сценарій казки -- літературна спадщина В. О. Сухомлинського Анотація: У статті розповідається про те, що використання казки як засобу навчання та виховання школярів – одна з найважливіших ідей В. О. Сухомлинського. Представлено сценарій казки, яку натхнено творили учні Українського колежу В. О. Сухомлинського, бо з притчами та байками В. О. Сухомлинського були знайомі ще з дитинства. Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1) Вільні: Ч.З.№2 (1) |