37(091)(477)-051Сухомлинський
С 50


    Сметанський, М. І.
    Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського / М. І. Сметанський // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and psychology : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2013. - № 4. - С. 23-30. - Бібліогр.: 7 назв. . - ISSN 2304-0629
УДК
Рубрики: педагоги України
   виховання сімейне

Кл.слова (ненормовані):
виховний процес -- вільне виховання -- сімейне виховання -- самовиховання -- видатні педагоги
Анотація: У статті простежено альтернативність поглядів педагога на виховний процес – мету (виховний ідеал), зміст, форми й методи організації. Розглянуто теоретичні положення існуючої педагогічної системи 30-60-х рр. ХХ ст., на які спрямував свою критику В. О. Сухомлинський.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


37(091)(477)-051Сухомлинський
К 75


    Кочубей, Т.
    Лінгводидактичні основи розвитку мислення дитини у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського [Текст] / Тетяна Кочубей // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 33–36. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-6788
УДК
ББК 74.03(4Укр),218
Рубрики: Діти--розвиток мислення--лінгводидактичні основи
   Педагогіка України--персоналії педагогів

Кл.слова (ненормовані):
лінгводидактика -- розвиток мислення -- лінгводидактичні основи -- українські педагоги -- уроки мислення -- казкові образи -- самостійність мислення -- наочно-образне мислення -- дитина
Анотація: У статті на основі лінгводидактичних принципів висвітлено теоретичні ідеї та практичний досвід Василя Сухомлинського щодо розвитку мислення дитиини. Акцентовано, що у період "дитинства мислення" учень має бути найближче до джерела думки-природи, що дає йому можливість одночасно бачити, слухати, переживати і думати. Наголошено, що у Школі радості Василь Сухомлинський навчав дітей не лише писати і читати, а й відчувати аромат слова, бачити його найтонші відтінки. Обґрунтовано, що важливого значення у розвитку мислення педагог надавав казці та "періоду мислення", протягом якого людина обов’язково має пройти через "період розумових вправ".


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37(091)(477)-051Сухомлинський
Х 15


    Хайруліна, В.
    Особистість у колективі [Текст] : до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського / Василина Хайруліна // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 37–39. . - ISSN 0131-6788
УДК
ББК 74.03(4Укр),218
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів
Кл.слова (ненормовані):
українські педагоги -- міжнародна наукова конференція -- розвиток особистості -- колектив -- індивідуальний розвиток -- виховання у колективі -- моральна зрілість -- моральні принципи
Анотація: У статті розповідається, що в Інституті реформ і розвитку школи при Східно-Китайському університеті м. Шанхая відбулася Міжнародна наукова конференція "Розвиток учнів у повсякденному класному, шкілльному, сімейному та суспільному житті". Під час конференції було розглянуто педагогічну спадщину видатного українського педагога-Василя Олександровича Сухомлинського.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37(091)(477)-051Сухомлинський
А 72


    Антонець, М.
    Василь Сухомлинський: Батьківщина - це твоє рідне слово [Текст] / Михайло Антонець // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 40–44. - Бібліогр.: 17 назв. . - ISSN 0131-6788
УДК
ББК 74.03(4Укр),218
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів
   Виховання--патріотичне виховання

   Виховання--виховання рідним словом

Кл.слова (ненормовані):
рідне слово -- патріотизм -- українська мова -- патріотичне виховання -- українські педагоги -- педагог-гуманіст -- лінгводидактична спадщина
Анотація: У статті висвітлено погляди В. О. Сухомлинського на роль рідного слова у патріотичному вихованні дітей і молоді. Обґрунтовується, що формування ідеї Батьківщини, за В. О. Сухомлинським, має починатися з плекання любові до рідного материнського слова, рідного краю, його історії, людей. Акцентується увага на несприятливих політико-ідеологічних умовах, в яких відстоювання ідей любові до рідної, а особливо української мови, могло мати негативні наслідки для їх носія. Стверджується актуальність та науково-практична затребуваність ідей В. О. Сухомлинського з означеної проблеми для розвитку сучасної освіти і педагогічної науки.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37(091)(477)-051Сухомлинський
Б 81


    Бондаренко, В.
    Василь Сухомлинський: світовий вимір [Текст] : виставка у Педагогічному музеї України / Вікторія Бондаренко // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2016. - № 11/12. - С. 45–47. . - ISSN 0131-6788
УДК
ББК 74.03(4Укр),218
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів
   Педагогіка України--Педагогічний музей

   музеї України--педагогічні

Кл.слова (ненормовані):
українські педагоги -- Педагогічний музей -- педагогічний досвід -- публікації творів -- педагогічна діяльність
Анотація: 21 вересня 2016 року в Педагогічному музеї України відбулося відкритття виставки "Василь Сухомлинський: світовий вимір" (До 98-ї річниці від дня народження педагога). На урочисте відкриття завітали почесні гості-донька педагога академік НАПН України Ольга Сухомлинська, голова Всеукраїнської асоціації імені В. Сухомлинського академік НАПН України Олександра Савченко, директор Інституту проблем виховання НАПН України академік Іван Бех. Також у відкритті брали участь співробітники ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського. Під час презентації, яку провела куратор виставки Вікторія Бондаренко, прозвучали музичні твори у виконанні струнного квартету "Аніма".


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2]:371.32
С 71


    Співак, Б.
    Урок позакласного читання, 4 клас / Богдана Співак, Ірина Базарницька // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 9–11. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки позакласного читання в 4 класі
Кл.слова (ненормовані):
позакласне читання -- український педагог -- український письменник -- творчість письменника -- початкова школа -- 4 клас
Анотація: У статті подано розробку уроку з позакласного читання на тему: "Подорож до читацької скарбнички видатного українського педагога і письменника В. О. Сухомлинського" для учнів початкової школи. Мета якого актуалізувати і розширити знання учнів про творчість В. О. Сухомлинського; розвивати навички свідомого, правильного та виразного читання.


Дод.точки доступу:
Базарницька, І.; Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37(091)(477)-051Сухомлинський
Б 24


    Баранюк, Ірина.
    Василь Сухомлинський про гармонію емоційно-образного та логіко-розумового у вихованні дитини / І. Баранюк // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2017. - № 3/4. - С. 46-50 : фотогр. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 0131-6788
УДК
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів
Кл.слова (ненормовані):
українські педагоги -- виховання дитини -- Павлиська школа -- розумовий розвиток -- образне мислення -- виховання красою
Анотація: Автор статті розкриває особливості педагогічної системи В. Сухомлинського щодо поєдніння емоційно-образного та логіко-розумового виховання дітей.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


821.161.2.09Сухомлинський
С 13


    Савченко, Олександра.
    Аксіологічні смисли літературної спадщини Василя Сухомлинського: філософія для дітей / О. Савченко // Рідна шк. : щоміс. наук.-пед. журн. - 2017. - № 9/10. - С. 44–48. - Бібліогр.: 6 назв. . - ISSN 0131-6788
УДК
Рубрики: Педагогіка України--персоналії педагогів
Кл.слова (ненормовані):
модернізація освіти -- ціннісний потенціал -- літературна спадщина -- педагоги-класики -- українські педагоги -- людиноцентризм -- дитиноцентризм
Анотація: Йдеться про ціннісний потенціал літературної спадщини В. Сухомлинського.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.014.3(477)
С 13


    Савченко, О.
    Модернізація початкової освіти: діалог з В. О. Сухомлинським / Олександра Савченко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 1–6. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--модернізація освіти
Кл.слова (ненормовані):
модернізація освіти -- Нова українська школа -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- педагог-гуманіст -- український педагог -- якісна шкільна освіта -- компетентнісний підхід -- екологічна відповідальність -- екологічно освічений громадянин -- екологія дитинства -- саморозвиток особистості -- оцінювання знань -- гуманність -- початкова школа
Анотація: Автор статті розглядає ідеї В. О. Сухомлинського в контексті проблем модернізації счасної початкової освіти.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.091.4Сухомлинський
Л 56


    Ликов, В.
    Творча екстраполяція народних ідей В. О. Сухомлинського в загальноосвітній школі України 60-х – 90-х рр. ХХ ст. / Василь Ликов // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 6–9. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Освіта в Україні--персоналії педагогів
   Освіта в Україні--історія, 1960-1991

Кл.слова (ненормовані):
сухомлиністика -- творча спадщина -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- народнопедагогічні ідеї -- українські педагоги -- народнопедагогічна концепція -- ідеї етнопедагогіки -- національні цінності
Анотація: У статті розповідається про систему творчої реалізації народнопедагогічних ідей В. О. Сухомлинського в школах Кіровоградщини.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.091.4Сухомлинський
Б 11


    Білохвощенко, С.
    Реформування початкової школи крізь призму здобутків Василя Сухомлинського / Світлана Білохвощенко, Марія Кальчук, Світлана Махиня // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 10–13. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--реформування освіти
Кл.слова (ненормовані):
реформування освіти -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- початкова школа -- педагогічні ідеї -- українські педагоги -- Нова українська школа -- педагог-гуманіст -- розвиток вільної особистості -- здоровий спосіб життя -- морально-етичні цінності
Анотація: Мета статті – розкрити авторське освітнє середовище в Павлиській школі, створене Василем Олександровичем Сухомлинським, крізь призму сучасного реформування початкової школи, показати актуальність і ефективність використання його педагогічних ідей у Новій українській школі.


Дод.точки доступу:
Кальчук, М.; Махиня, С.; Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


37.091.4Сухомлинський
Н 38


    Неізвідська, Л.
    "Спасибі, Вчителю!." / Людмила Неізвідська // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 9. - С. 58–59. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Освіта в Україні--персоналії педагогів
Кл.слова (ненормовані):
українські педагоги -- педагогічна спадщина Сухомлинського В. -- педагог-гуманіст -- морально-етичні цінності -- ставлення до природи -- оздоровлення -- молодші школярі
Анотація: Автор статті розповідає про реалізацію педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в Полтавській школі № 24. Актуальність ідей В. О. Сухомлинського в Новій українській школі очевидна, його спадщина служить та довго служитиме невичерпним джерелом педагогічної мудрості.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.015.31:17](477)
Г 30


    Гекало, Л.
    Вчися робити добро, дитино! : урок добросердя до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського / Любов Гекало // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 1–3. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--виховання--моральне виховання
Кл.слова (ненормовані):
моральне виховання -- уроки добросердя -- сценарій заходу -- моральні якості -- загальнолюдські цінності -- людяність -- спадщина В. О. Сухомлинського
Анотація: У статті представлено сценарій заходу морального спрямування на тему: "Вчися робити добро, дитино!" для учнів початкової школи. Мета: навчити дітей орієнтуватися в моральних якостях людини; формувати уявлення учнів про загальнолюдські цінності, зокрема, про людяність як необхідну кожному чесноту.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:821.161.2](477)
С 83


    Стрілько, Л.
    Краса – це радість нашого життя : інтегрований урок літературного читання, природознавства, трудового навчання за творами В. Сухомлинського "Барвисте коромисло" та "Веселка в камінчикові" / Любов Стрілько // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 4–5. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--інтегровані курси
Кл.слова (ненормовані):
інтегровані уроки літературного читання і природознавства -- літературне читання -- природознавство -- трудове навчання -- літературна спадщина В. О. Сухомлинського
Анотація: У статті представлено розробку інтегрованого уроку з літературного читання, природознавства та трудового навчання за творчістю В. О. Сухомлинського для учнів початкової школи.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.091.33-027.22:792.09](477)
З-80


    Золотарьова, А.
    Казкова співдружність / Алла Золотарьова // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 10. - С. 6–9. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--виховання казкою
Кл.слова (ненормовані):
інсценування -- літературно-сценічна презентація -- виховання казкою -- сценарій казки -- літературна спадщина В. О. Сухомлинського
Анотація: У статті розповідається про те, що використання казки як засобу навчання та виховання школярів – одна з найважливіших ідей В. О. Сухомлинського. Представлено сценарій казки, яку натхнено творили учні Українського колежу В. О. Сухомлинського, бо з притчами та байками В. О. Сухомлинського були знайомі ще з дитинства.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)