373.3.016:811.161.2]:371.31
М 48


    Мельничук, Ю.
    Народознавчий контекст вивчення української мови у школах з мовами навчання національних меншин / Юлія Мельничук // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 15–17. - Бібліогр.: 5 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання рідної мови
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- народознавчий матеріал -- українська лексика -- українознавча складова -- українознавча насиченість текстів -- навчання національних меншин -- літературна мова -- початкова школа
Анотація: У статті зосереджено увагу на українознавчому матеріалі який потрібен для застосування сучасних навчальних технологій навчання другої мови, організації дидактичних мовленнєвих ігор, для навчальнтго квазіспілкування тощо, всього того, що виробляє чуття мови, мовленнєву інтуїцію, здатність думати іншою мовою, відчувати "сутність мови". Українознавчий матеріал у початковому курсі мови має бути системно організований, мотивовано відібраний з урахуванням соціокультурного контексту й етапу вивчення мови, з дотриманням принципу наступності, концентричного розширення тощо.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
С 89


    Сугейко, Л.
    Формування комунікативної та природознавчої компетентності учнів у процесі роботи над картинами-загадками / Любов Сугейко, Наталія Борисенко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 26–28. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки природознавства--інтегроване навчання
   Початкова школа--уроки української мови--інтегроване навчання

Кл.слова (ненормовані):
інтегровані уроки -- українська мова -- природознавство -- картини-загадки -- твір-опис картини -- бесіда -- текст -- образотворчі засоби навчання -- природознавча компетентність -- початкова школа
Анотація: У статті запропоновано розробку інтегрованого уроку розвитку зв'язного мовлення у 4 класі з теми "Твір-опис з елементами роздуму за картиною-загадкою Олега Шупляка "Дві пташки". Автор сподівається, що такі види роботи над картиною-загадкою стануть у нагоді вчителям, адже вони сприяють формуванню в учнів образного мислення, спонукають до саморозвитку, залучають їх до відтворення творчих дій, розвивають прагнення шукати оригінальне вирішення мистецьких задумів, є джерелом розвитку комунікативної, природознавчої компетентності учнів початкової школи.


Дод.точки доступу:
Борисенко, Н.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 56


    Пономарьова, К.
    Засвоєння орфограм на уроках української мови в 3 класі / К. Пономарьова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 4. - С. 44–47. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови в 3 класі
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- методика викладання -- вправи -- орфограми -- правила правопису -- правопис слів -- правопис префіксів -- вживання апострофа -- розділові знаки -- велика буква -- початкова школа -- 3 клас
Анотація: Відповідно до чинної програми з української мови в 3 класі передбачено ознайомлення учнів з терміном орфограма, а також формування умінь знаходити в реченні й тексті слова з орфограмами, перевіряти їх, коментувати застосування правил правопису під час написання слів, які містять орфограми. В умовах навчання молодших школярів української мови на засадах компетентнісного підходу формування уявлення про орфограму необхідно здійснювати в процесі активної навчально-пізнавальної діяльності, тобто залучати учнів до спостереження, аналізу, формулювання висновку і правила. Застосування такого підходу розглянуто у фрагменті уроку, присвяченого темі "Орфограма". Представлено зразки завдань для знаходження орфограм у словах під час вивчення української мови в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
В 18


    Варгата, Ф.
    Бінарний урок : (4 клас) / Феодосія Варгата // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 5–6. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови в 4 класі
Кл.слова (ненормовані):
бінарні уроки -- уроки української мови в 4 класі -- українська мова -- Я у світі -- інтегровані курси -- частини мови -- прикметник -- родовід -- початкова школа -- 4 клас
Анотація: У статті подано розробку бінарного уроку з української мови та інтегрованого курсу "Я у світі" на тему: "Повторення вивченого про прикметник як частину мови. Роль сім’ї в моєму житті. Мій родовід" для учнів початкової школи.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 79


    Прозорова, Л.
    Творчі різнорівневі вправи з української мови для розвитку уваги, логічного та дивергентного мислення учнів / Лілія Прозорова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 5. - С. 36–37. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--різнорівневі вправи
   Початкова школа--уроки української мови--формування діалогічного мовлення

Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- творчі вправи -- різнорівневі вправи -- увага -- логічне мислення -- дивергентне мислення -- дрібна моторика рук -- початкова школа
Анотація: Спираючись на положення Державного стандарту початкової загальної освіти та відповідно до оновлених програм, запропоновано до розгляду творчі різнорівневі вправи з української мови для розвитку мовлення, уваги, логічного та дивергентного мислення в учнів початкової школи.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 56


    Пономарьова, К.
    Завдання на засвоєння і застосування правил правопису в 2 класі / Катерина Пономарьова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 3. - С. 23–26. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--правопис
Кл.слова (ненормовані):
правопис слів -- правила правопису -- велика буква -- м’які приголосні -- слова з апострофом -- урок з правопису у 2 класі
Анотація: Важливим завданням початкового курсу української мови є формування в молодших школярів умінь грамотно писати. Для забезпечення грамотного письма необхідно сформувати в учнів здатність застосовувати визначені навчальною програмою правила правопису під час виконання письмових вправ, мовленнєво-творчих завдань, а також у різних навчальних і життєвих ситуаціях, що передбачають виконання певних записів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


373.3.016:811.161.2]:371.31
Р 78


    Ростикус, Н.
    Ситуативні вправи на основі спостережень серед природи / Надія Ростикус // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 5–9. - Бібліогр.: 4 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--мовлення
Кл.слова (ненормовані):
ситуативні вправи -- діалогічне мовлення -- мовленнєві вправи -- мовленнєвий розвиток -- комунікативно-мовленнєва діяльність -- початкова школа
Анотація: Мета статті полягає в аналізі впливу джерела думки на формування мовленнєво-комунікативної особистості молодшого школяра, у розробленні зразків навчальних ситуативних вправ на основі спостережень і безпосереднього перебування серед природи, методичних рекомендацій щодо використання їх для розвитку діалогічного мовлення учнів початкових класів.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
З-11


    Зінченко, Н.
    Вчимося писати есе / Наталія Зінченко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 14–15. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- методика викладання -- написання есе -- будова есе -- твір-есе -- твір-міркування -- початкова школа
Анотація: У статт розповідається про правильне складання есе на уроках української мови в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
М 86


    Мочульська, Л.
    Використання дидактичних ігор на уроках української мови і математики / Любов Мочульська // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 6. - С. 20–22. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--дидактичні матеріали
   Початкова школа--ігрова діяльність

   Початкова школа--уроки математики

   Початкова школа--уроки української мови

Кл.слова (ненормовані):
дидактичні ігри -- ігрові ситуації -- ігрові завдання -- усна лічба -- граматичні категорії
Анотація: У статті розповідається про використання різноманітних дидактичних ігор під час вивчення математики та української мови в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
Л 68


    Лобчук, О.
    Формування мовленнєвого етикету у молодших школярів / Олена Лобчук // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 7. - С. 12–15. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання рідної мови
   Початкова школа--уроки української мови

Кл.слова (ненормовані):
мовленнєвий етикет у молодших школярів -- дидактичний матеріал -- спілкування -- етикетні засоби мовлення -- норми мовленнєвого етикету -- система етикетної поведінки -- етичні норми
Анотація: Мета статті – допомогти вчителю у доборі дидактичного матеріалу, використання якого сприятиме формуванню в учнів норм мовленнєвого етикету.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
К 90


    Кулинич, Н.
    Урок української мови з використанням міжпредметних зв’язків для 2 класу / Ніна Кулинич // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 7. - С. 16–17. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--міжпредметні зв’язки
Кл.слова (ненормовані):
міжпредметні зв’язки -- приголосні звуки -- урок української мови 2 класі
Анотація: У статті подано розробку уроку з української мови на тему: "Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення. Поділ слів з буквосполученням ьо на склади для переносу. Народні символи" для учнів початкової школи.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 56


    Пономарьова, К.
    Засоби формування орфографічної грамотності четверокласників / Катерина Пономарьова // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 8. - С. 12–15. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--орфографічна грамотність
Кл.слова (ненормовані):
українська мова -- методика викладання -- завдання -- орфографія -- орфографічна грамотність -- комунікативна компетентність -- орфографічні правила -- правопис слів -- початкова школа -- 4 клас
Анотація: Запропоновані у статті завдання рекомендовано використовувати в процесі вивчення орфографічних правил, передбачених програмою з української мови для 4 класу, під час повторення вивчених орфограм та підготовки четвертокласників до державної підсумкової атестації.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
В 23


    Вашуленко, М.
    Робота над власними висловлюваннями (есе) на уроках української мови / Микола Вашуленко, Світлана Дубовик // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 6–11. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови
Кл.слова (ненормовані):
уроки української мови -- усне висловлювання -- есе -- комунікативна підготовка -- мовленнєві вправи -- завдання -- початкова школа -- 2 клас
Анотація: У статті представлено орієнтовну тематику уроків української мови, на яких здійснюватиметься робота над зв’язним висловлюванням – есе. Подано орієнтовні зразки уроків української мови, на яких здійснюватиметься робота над зв’язним висловлюванням – есе. Під час виконання запропонованих завдань молодші школярі набудуть умінь зв’язно висловлюватися, доводити власні судження, оволодіють навичками колективного, групового, в парах та самостійного виконання мовленнєвих вправ та завдань.


Дод.точки доступу:
Дубовик, С.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
М 38


    Машина, З.
    Формування комунікативної компетентності учнів : (на матеріалі вивчення теми "Прикметник" у 2 класі) / Зінаїда Машина // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 9. - С. 15–18. - Бібліогр.: 10 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови в 2 класі
Кл.слова (ненормовані):
уроки української мови -- комунікативна компетентність -- дидактичні завдання -- частини мови -- початкова школа -- 2 клас
Анотація: У статті представлено різноманітні вправи та завдання для вивчення теми "Прикметник" на уроках укранської мови, які спрямовані на формування комунікативної компетентності в учнів початкової школи.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
В 23


    Вашуленко, М.
    Робота над власними висловлюваннями (есе) на уроках української мови / Микола Вашуленко, Світлана Дубовик // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 10–16. - Закінчення. Початок в № 9. - 2017. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови в 3 класі
Кл.слова (ненормовані):
уроки української мови -- методика викладання -- усне висловлювання -- есе -- мовленнєві вправи -- початкова школа -- 3 клас
Анотація: У статті представлено орієнтовну тематику уроків української мови, на яких здійснюватиметься робота над зв’язним висловлюванням – есе. Подано орієнтовні зразки уроків української мови, на яких здійснюватиметься робота над зв’язним висловлюванням – есе. Під час виконання запропонованих завдань молодші школярі набудуть умінь зв’язно висловлюватися, доводити власні судження, оволодіють навичками колективного, групового, в парах та самостійного виконання мовленнєвих вправ та завдань.


Дод.точки доступу:
Дубовик, С.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 18


    Пархоменко, А.
    Система інтегрованих завдань під час вивчення буквосполучень дж – дз у 1 класі / Аліна Пархоменко // Початк. шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 10. - С. 16–18. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--інтегровані завдання
Кл.слова (ненормовані):
уроки української мови -- інтегровані завдання -- буквосполучення -- написання букв -- початкова школа -- 1 клас
Анотація: У статті представлено інтегровані завдання для вивчення буквосполучень дж – дз на уроках української мови в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
П 77


    Прищепа, О.
    Диференційоване сприймання форми букви першокласниками під час письма / Ольга Прищепа // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2017. - № 11. - С. 17–19. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--навчання письма
Кл.слова (ненормовані):
диференційоване навчання -- диференційований підхід -- навчання письма -- букви -- якість письма -- сприйняття форми -- графічні помилки -- письмова робота
Анотація: У статті розповідається про диференційований підхід до навчання письма в початковій школі. Наведено декілька прикладів різних графічних помилок і поради щодо їх запобігання.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
С 11


    Сібільова, А.
    Диференційовані завдання з української мови для 2 класу / Алла Сібільова, Наталія Зданевич // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 1. - С. 14–17. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови в 2 класі
   Початкова школа--навчання--диференційоване навчання

Кл.слова (ненормовані):
уроки української мови в 2 класі -- методика викладання -- диференційоване навчання -- диференційовані завдання -- диференційований підхід -- диференціація навчання -- індивідуальні відмінності -- індивідуалізація навчання -- початкова школа -- пізнавальна діяльність -- 2 клас
Анотація: У статті розповідається про диференційовані завдання, основне призначення, яких полягає в тому, щоб, знаючи і враховуючи індивідуальні відмінності у навчальних можливостях школярів, забезпечити для кожного з них оптимальний характер пізнавальної діяльності у процесі навчальної роботи.


Дод.точки доступу:
Зданевич, Н.

Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


371.315(477)
М 30


    Марченко, Л.
    Система вправ з розвитку критичного мислення на уроках в початкових класах / Лариса Марченко // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 1. - С. 17–22. - Бібліогр.: 2 назви. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--розвиток критичного мислення
Кл.слова (ненормовані):
технології навчання -- розвиток критичного мислення -- українська мова -- літературне читання -- математика -- природознавство -- початкова школа
Анотація: У статті розповідається про застосування технології розвитку критичного мислення на уроках з української мови, літературного читання, природознавства та математики в початковій школі.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


373.3.016:811.161.2]:371.31
Ч-84


    Чудакова, О.
    Узагальнення знань з теми "Іменник" / Оксана Чудакова // Початкова шк. : наук.-метод. журн. - 2018. - № 1. - С. 22–24. . - ISSN 0131-5358
УДК
Рубрики: Початкова школа--уроки української мови--інтегровані уроки
Кл.слова (ненормовані):
уроки української мови в 2 класі -- методика викладання -- інтегровані уроки -- частини мови -- іменник -- початкова школа -- 2 клас
Анотація: У статті подано розробку інтегрованого уроку з української мови на тему: "Іменник" для учнів 2 класу.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)