74.200.5
Б 55


    Бех, І. Д.
    Рефлексія в духовному саморозвитку особистості / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2012. - № 1. - С. 30-37. - Бібліогр.: 4 назв.
ББК 74.200.5
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Виховання особистості

Кл.слова (ненормовані):
\ -- особистісний саморозвиток -- духовна цінність -- духовні ядра -- Я-духовне -- емоції -- емоційні задатки -- філософія освіти
Анотація: Уперше розкрито механізм духовного саморозвитку особистості. Проаналізовано внутрішні умови розгортання цього духовного процесу, підкреслено роль рефлексії в особистісній самосвідомості та формуванні певної духовної цінності особистості.


Дод.точки доступу:
\о ней\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74.04
В 31


    Верещак, Є. П.
    Когнітивно-духовний потенціал людини в сумлінні школярів / Є. П. Верещак // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2012. - № 1. - С. 77-81. - Бібліогр.: 6 назв.
ББК 74.04
Рубрики: Освіта--філософія освіти
Кл.слова (ненормовані):
навколишнє середовище -- співпраця -- оздоровлення -- когнітивно-духовний поетнціал -- філософія освіти -- сумління школярів
Анотація: Розглянуто декотрі морально-психологічні й соціально-педагогічні проблеми когнітивно-духовного розвитку особистості та суспільства у свідомості молоді. Зроблено спробу розкриття та поліпшення оздоровлюючих можливостей духовно-морального потенціалу як розвивально-виховної системи памолоді в умовах сучасної освіти. Висвітлено роль психолога-педагога в діагностико-корекційній роботі.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)




    Кремень, В.
    Інноваційність і освіта / Василь Кремень // Рідна шк. : щомісяч. наук.-пед. журн. - 2012. - № 4/5. - С. 7-12. . - ISSN 0131-6788
ББК 74
Рубрики: Освіта--інновації
   Освіта--філософія освіти

   Людиноцентризм--філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
інноваційна людина -- інноваційна цивілізація -- постмодернізм -- гіперреальність -- трансформаційний вік -- людиноцентризм
Анотація: У статті розглянуто проблему відповідності освіти викликам сучасності, інформаційній реальності ХХІ ст., яка потребує інноваційного мислення, інноваційного підходу до її розуміння. Проаналізовано можливі ризики майбутнього розвитку людства і наголошено, що захист і збереження людини залежать від дотримання принципів людиноцентризму. На цій основі мають бути вироблені нова філософія, нова психологія, нова етика і нова педагогіка.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)




    Андрущенко, В.
    "Педагогічна матриця" української освіти: її значення для України і європейського світу / Віктор Андрущенко // Рідна шк. : щомісяч. наук.-пед. журн. - 2012. - № 4/5. - С. 13-18. . - ISSN 0131-6788
ББК 74.04(4Укр)
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Освіта в Україні--національна система освіти

   Освіта в Україні, 21 ст.

Кл.слова (ненормовані):
Болонський процес -- національна система освіти і виховання -- національні системи освіти -- педагогічна матриця
Анотація: У статті аналізується внесок українських педагогів і філософів різних поколінь, які заклали і спадкоємно передали нам аксіологічний фундамент національної освіти (своєрідну "педагогічну матрицю"), актуальний в контексті сучасних освітніх процесів в Україні та Європі.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)




    Горшкова, В. В..
    Культура диалога как цель и ценность образования современного педагога / В. В. Горшкова // Педагогика : науч.-теорет. журн. Рос. акад. образования. - 2012. - № 9. - С. 75-81. - Библиогр.: 4 назв. . - ISSN 0869-561X
ББК 87 + 83.7р30 + 88.840.302 + 74в55 + 74р30
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Підготовка майбутніх вчителів--мовна комунікація

   Педагогічні технології--діалог

Кл.слова (ненормовані):
філософія освіти -- риторика -- вчителі -- майбутні вчителі -- педагогічна майстерність -- культура діалогу -- міжособистісний діалог -- внутрішній діалог -- комунікативна культура
Анотація: Діалог може розглядатися як засіб руйнування стеореотіпов і вирішення конфліктів, а технологія його проведення - як педагогічна технологія.
Диалог может рассматриваться как средство разрушения стеореотипов и разрешения конфликтов, а технология его проведения - как педагогическая технология.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)




    Стеценко, Катерина Володимирівна.
    Філософія емпіризму Ф. Бекона та її вплив на становлення сучасного освітнього процесу Великої Британії / Катерина Стеценко // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. - 2012. - № 4. - С. 107-111. - Бібліогр.: 17 назв.
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Великобританія--філософія
Кл.слова (ненормовані):
освіта -- філософія освіти -- емпіризм -- виховання -- персоналія
Анотація: Аналізується становлення та розвиток філософії емпіризму, її вплив на філософію освіти Великої Британії; підкреслюється роль матеріалістичних прагматичних ідей Ф. Бекона у формуванні основних структурних форм освітнього процесу.


Дод.точки доступу:
Бекон, Френсіс (англійський філософ, історик, політичний діяч, основоположник емпіризму ; 1561-1626) \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Кремень, Василь.
    Постулати філософсько-освітньої діяльності / В. Кремень // Рідна шк. : щомісяч. наук.-пед. журн. - 2013. - № 1/2. - С. 3-7. - Бібліогр.: 3 назв. . - ISSN 0131-6788
ББК 74.04(4Укр)
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Освіта--реформування

   Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності

Кл.слова (ненормовані):
філософія освіти -- людиноцентризм -- реформування освіти
Анотація: У статті розглянуто важливі питання філософії освіти у теоретичному й праксеологічному аспектах. Зосереджено увагу на людиноцентричних вимірах філософії освіти, які розкривають нове розуміння освіти й освітньої діяльності на сучасному етапі розвитку суспільства. Окреслено основні вимоги до напрямів реформування національної освіти.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)




    Козловець, М. А.
    Філософія вітчизняної освіти для ХХI століття. Роздуми над книжкою / М. А. Козловець // Шлях освіти : наук-.метод. журн. - 2013. - № 1. - С. 40-47.
Рец. на Сауха П. Сучасна освіта: портрет без прикрас : монографія / П. Сауха. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. - 382 с.
ББК 74.04(4Укр)
Рубрики: Освіта--модернізація освіти
   Освіта--філософія освіти

   Філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
інтеграційні процеси -- глобалізаційні процеси -- постіндустріальна цивілізація -- освітянська парадигма -- зарубіжний досвід


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74.58
П 64


    Похресник, Анатолій.
    Освітньо-філософський аналіз особливостей сучасного стану і тенденцій зміни сфери навчання і виховання / Анатолій Похресник // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. - 2013. - № 1. - С. 69-74. - Бібліогр.: 10 назв.
ББК 74.58
Рубрики: Освіта--філософія освіти
Кл.слова (ненормовані):
філософія освіти -- національна освіта -- розвиток освіти -- соціалізація -- прогнозування майбутнього -- суспільство -- технологічний розвиток -- надвисокі технології -- первинна освіта -- вища освіта -- освітні послуги, термін -- криза виховання
Анотація: Наголошується на підвищенні суспільного значення ролі філософії освіти у виборі стратегії модернізації національної освітньої системи у XXI ст. Доведено необхідність ураховувати глобальні технологічні зміни, такі, як масова поява досконалих роботів і необмеженої кількості лекцій провідних науковців світу в Інтернеті.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


87
Щ 61


    Щербаков, Р. Н.
    Взаимосвязь логического и исторического в учебно-познавательной деятельности / Р. Н. Щербаков // Педагогика : науч.-теорет. журн. Рос. акад. образования. - 2013. - № 3. - С. 44-50. - Библиогр.: 7 назв. . - ISSN 0869-561X
ББК 87 + 63.3(0) + 74в55 + 74.266.3-21
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Викладання історії в школі--зміст навчання

   Педагогіка--методологія

   Навчання--зміст навчання

   Росія--освіта
Кл.слова (ненормовані):
методологія педагогіки -- філософія освіти -- синергетика освіти -- методика викладання історії -- викладання історії в школі -- історизм -- логіка -- зміст навчання -- логіка у навчанні -- логіка навчальних предметів -- взаємозв’язок логічного та історичного -- історизм у навчанні
Анотація: Про взаємозв'язок логічного та історичного у вивченні історії в школі. Синергетичний підхід у навчанні.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74
П 31


    Петрук, Вікторія.
    Філософський аспект сучасної освіти [Текст] / В. Петрук // Освіта і управління : Науково-практичний журнал. - 2012. - Том 15, N 4. - С. 102-108.
ББК 74
Рубрики: Освіта--філософія освіти
Кл.слова (ненормовані):
філософія освіти -- картина світу -- безперервна освіта


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


74.202
К 56


    Ковалёва, Т. М.
    Антропологический взгляд на современную дидактику: принцип индивидуализации и проблемы субъективности / Т. М. Ковалёва // Педагогика : науч.-теорет. журн. Рос. акад. образования. - 2013. - № 5. - С. 51-56. - Библиогр.: 5 назв. . - ISSN 0869-561X
ББК 74.202 + 88.40 + 74в1
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Педагогіка--дидактика

   Психологія--педагогічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
філософія освіти -- антропологічний підхід в освіті -- педагогічна психологія -- особистисно-ресурсні картки -- особистисні освітні програми -- принципи індивідуалізації
Анотація: У статті обгрунтовується зв'язок антропологічного підходу з дидактичним принципом індивідуалізації і показується що стосовно до освіти людини.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74.03(4Укр),218
Б 48


    Березівська, Л. Д.
    Антропоцентризм - провідна ідея творчості основоположника наукової вітчизняної педагогіки К. Д. Ушинського / Л. Д. Березівська // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and psychology : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2013. - № 3. - С. 5-9. - Бібліогр.: 9 назв. . - ISSN 2304-0629
ББК 74.03(4Укр),218
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Педагогіка України--персоналії педагогів

Кл.слова (ненормовані):
педагогічна антропологія -- наукова педагогіка -- педагогічна концепція К. Д. Ушинського -- людина як предмет виховання -- українські педагоги -- філософія освіти
Анотація: У статті аргументовано, що ідея антропоцентризму стала провідною в педагогічній концепції видатного вітчизняного педагога-філософа, гуманіста К. Д. Ушинського, яку він найповніше обгрунтував у праці "Людина як предмет виховання. Спроба педагогічної антропології" (1867-1869).


Дод.точки доступу:
Ушинський К. Д., Костянтин Дмитрович (російський педагог ; 1824-1871) \о нем\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74.04
Н 14


    Набок, Микола.
    Філософські засади ефективності управління освітою / Микола Набок // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. - 2013. - № 3. - С. 42-50. - Бібліогр.: 12 назв.
ББК 74.04 + 74.04(4УКР)
Рубрики: Освіта--управління--філософські засади
   Освіта--філософія освіти

   Освіта в Україні--державне управління

Кл.слова (ненормовані):
соціальне управління -- державне управління -- управління освітою -- ефективність управління -- якість управління -- філософія освіти
Анотація: Стаття присвячена дослідженню філософських засад ефективності управління освітою як важливої складової теорії соціального управління в його історичному контексті. Узагальнено наукові погляди на взаємодію суб’єкта і об’єкта управління в процесі еволюції. З’ясовано багатокритеріальність та багатоаспектність поняття ефективності. Охарактеризовано вплив нових викликів на державне управління в умовах нестабільності українського суспільства. Обґрунтовано необхідність підвищення ефективності державного управління освітою в глобалізованому світі. Встановлено взаємозв’язок понять ефективність і якість управління та залежність зміни ефективності системи від зміни якості її елементів або її структури.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)




    Белозерцев, Е. П.
    "Должное" как вектор преодоления кризиса современного российского образования / Е. П. Белозерцев // Педагогика : науч.-теорет. журн. Рос. акад. образования. - 2013. - № 7. - С. 3-13. - Библиогр.: 15 назв. . - ISSN 0869-561X
ББК 74в55 + 87
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Росія--освіта
Кл.слова (ненормовані):
методологія педагогіки -- філософія освіти -- спадщина -- середовище -- культурно-освітнє середовище (КОС) -- три рівня КОС -- рідний край -- сукупність умов
Анотація: Автори аналізують сучасний стан російської освіти, вважають, що воно знаходиться в стані глибокої кризи, пропонують варіант виходу з такого становища, заснований на осмисленні вітчизняної філософсько-педагогічної думки.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)




    Попков, В. А.
    Некоторые логические операции в педагогическом исследовании / В. А. Попков, А. В. Коржуев // Педагогика : науч.-теорет. журн. Рос. акад. образования. - 2013. - № 7. - С. 50-58 . - ISSN 0869-561X
ББК 87.4 + 74в051 + 74в55
Рубрики: Філософія--логіка
   Освіта--філософія освіти

   Педагогіка--науково-дослідний процес

   Росія--освіта
Кл.слова (ненормовані):
логіка -- методологія педагогіки -- філософія освіти -- науково-дослідний процес -- логічні операції -- гіпотеза педагогічного дослідження -- класифікації -- методи представлення -- педагогічні знання -- педагогічні аналогії -- спростування висновків
Анотація: Обговорюються особливості та приклади здійснення в педагогіці різних операцій: висування гіпотези, теоретичного передбачення, класифікування, аналогії, спростування висновків опонента.


Дод.точки доступу:
Коржуев, А. В.

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


87
Щ 61


    Щербаков, Р. Н.
    Здравый смысл науки или взаимосвязь объективного и субъективного в обучении / Р. Н. Щербаков // Педагогика : науч.-теорет. журн. Рос. акад. образования. - 2013. - № 9. - С. 3-11. - Библиогр.: 12 назв. . - ISSN 0869-561X
ББК 87 + 22.31 + 74в055 + 60.5 + 71
Рубрики: Філософія--синергетика
   Фізика--теоретична фізика

   Освіта--філософія освіти

   Суспільні науки--соціологія

   Культура--культурологія

Кл.слова (ненормовані):
філософія -- синергетика -- фізика -- теоретична фізика -- відкриті нерівноважні системи -- філософія освіти -- синергетичний підхід у навчанні -- суб’єктивне в навчанні -- об’єктивне в навчанні -- наукова діяльність -- наукові знання -- соціологія -- культура -- соціокультурний аспект науки -- ціннісно-смисловий аспект науки
Анотація: Про необхідність синергетичного підходу в навчанні.


Дод.точки доступу:
Пригожин, Ілля Романович (бельгійський та американський фізик і хімік російського походження ; 1917-2003) \о нем\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)


74.58
Я 47


    Яковенко, М.
    Дослідження естетичної компоненти освітнього простору [Текст] / М. Яковенко // Вища школа : наук.-практ. видання. - 2014. - N 1. - С. 73-80. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 1682-2366
ДРНТІ
ББК 74.58
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Педагогіка--методологія

   Виховання--естетизація освітнього простору

Кл.слова (ненормовані):
естетизація освіти -- естетична компонента -- освітній простір -- мислення -- культура -- освітні заклади -- естетика -- надбання знань
Анотація: Розглядаються процеси естетизації освітнього простору. Висвітлена естетизація знання, мислення та взаємин суб'єктів освітнього процесу. Коментується усвідомлення естетичного смаку.


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


74
З-73


   
    Знание как явление человеческого бытия [Текст] : [подборка статей] // Мир психологии : Научно-методический журнал. - 2013. - N 3. - С. 15-65.
ББК 74
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Знання--психологія

   Знання--взаємозв’язок знання та освіти

Кл.слова (ненормовані):
взаємозв’язок знання та освіти -- філософія освіти -- постмодерн -- моделі освіти -- знання як соціальний феномен -- емоційна напруга -- антропосистема -- історичні знання -- наукові знання


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)


74
О-23


   
    Образование как воспроизводство Субъекта исторического действия и развитие личностного потенциала [Текст] : [подборка статей] // Мир психологии : Научно-методический журнал. - 2013. - N 3. - С. 66-139. - Зміст: Кризис педагогики знания и становление новой образовательной формации / В. М. Розин. Роль методологических в разработке образовательных технологий / Г. А. Берулава. Образовательное знание как стратегия субъекта образовательной деятельности: размышления о новом понятии / Г. В. Мухаметзянова, Ф. Г. Мухаметзянова. Рефлексивно-психологические принципы и рефлетехнологии как средства развития инновационного образования / И. И. Семенов. Образование в контексте управления крупномасштабными системами / Д. В. Реут. Современные подходы к изучению мотивации непрерывного образования на протяжении жизненного пути / М. В. Ермолаева, Д. В. Лубовский.
ББК 74
Рубрики: Освіта--філософія освіти
   Освіта--інновації--рефлетехнології

   Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності

Кл.слова (ненормовані):
філософія освіти -- кризис педагогіки знання -- освітня діяльність -- развитие личностного потенциала -- нова освітня формація -- феномен управління -- неперервна освіта -- освіта протягом життя -- стереотипы психической активности -- рефлексивна психологія -- рефлексивна акмеологія -- рефлексивна педагогіка


Є примірники у відділах: всього 1 : Ч.З.№2 (1)
Вільні: Ч.З.№2 (1)